۱- روشن و واضح بودن فرم‌های جست‌وجوی خودآموز: جست‌وجو در قلب وب‌سایت‌های مسافرتی قرار دارد. اگر آن را به اصول اولیه متصل کنید، فرم جست‌وجوی شما باید به «کجا» و «چه زمانی» پاسخ دهد. با این حال، مهم است که مخاطبان هدف خود را به خاطر بسپارید تا تصمیم بگیرید کدام نوع فیلدها را در فرم جست‌وجو قرار دهید. به‌عنوان مثال، اگر از مسافران غیرمعمول پذیرایی می‌کنید، ایده خوبی است که در فرم اینترنتی فیلدی به‌نام «نوع تعطیلات» قرار دهید که به آنها اجازه می‌دهد مقصد‌هایی را که برای سفر انفرادی، کروز، پیاده‌روی و... مناسب است، جست‌وجو کنند.

۲- جامع، در عین حال نتایج جست‌وجوی غیرقابل پیش‌بینی: نتایج جست‌وجوی نادرست می‌تواند بر تجربه کاربر تاثیر بگذارد. نتایج جست‌وجوی شما باید اطلاعات کافی برای کاربران جهت مقایسه سریع را فراهم کند. در عین حال، رابط‌های کاربری باید به اندازه کافی، واضح و روشن باشند تا به تجربه خرید آنلاین آسیبی نرساند. اینجا جایی است که کار با داده‌های کاربران می‌تواند مفید باشد. تجزیه و تحلیل داده‌های کاربران می‌تواند به شما در تشخیص ویژگی‌هایی که برای بازدیدکنندگان مهم‌تر است، کمک کند. به‌عنوان مثال، در مورد هتل‌ها، Wi-Fi رایگان یکی از مهم‌ترین عوامل است. در اینجا برخی از بهترین شیوه‌های سودمند برای به دست آوردن نتایج جست‌وجو را بررسی می‌کنیم:

• پیش‌نمایش عکس: با نشان دادن عکس هتل‌ها، بازدیدکنندگان راغب به دیدن عکس‌ها شده و صفحه جست‌وجو را سریع نمی‌بندند.

• اهمیت نوار جست‌وجو: نوار جست‌وجو همیشه باید در بالای صفحه باشد، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت معیارهای جست‌وجوی خود را ویرایش کنند.

• شخصی‌سازی: شخصی‌سازی می‌تواند نقش مهمی ‌در نتایج جست‌وجو بازی کند. شما می‌توانید از کوکی‌ها برای نشان دادن نتایج مشابه بر اساس مرور رفتارهای گذشته افراد استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ماشین‌های جست‌وجو برای پیشنهاد گزینه‌های ویژه به جمعیت‌های خاص بهره ببرید.

۳- شفافیت: بیش از ۵۰درصد از خریداران آنلاین، پس از دیدن قیمت‌های نهایی، وب‌سایت‌های سفر را ترک می‌کنند. در حالی که شما می‌توانید برای خرید مقرون‌به‌صرفه پیشنهاد دهید و هزینه‌های پنهان یک مساله مرتبط با رزرو را بیان کنید. اگر می‌خواهید نرخ تبدیل بالاتر را در یک بازار رقابتی به دست آورید، مهم است که در هر مرحله از آن شفاف باشید. همچنین هزینه‌های اضافی برای Wi-Fi، مالیات توریستی یا هزینه لغو را ذکر کنید. اما چه روش‌هایی برای شفافیت وب سایت سفر وجود دارد؟

• ذکر بخش‌های رایگان: اگر Wi-Fi رایگان است، آن را ذکر کنید. این مساله کمک می‌کند تا یک خط روشن ارتباطی با بازدیدکنندگان ایجاد شود.

• تا حد امکان کامل باشد: اگر مبلغ رزرو تا تاریخ معینی بازپرداخت شود و پس از آن قابل برگشت نباشد، آن را به وضوح ذکر کنید. همین امر برای هرگونه هزینه اضافی که قابل اجرا می‌باشد نیز صادق است.

۴- شواهد اجتماعی: طبق گزارش TripAdvisor، ۷۹درصد از کاربران پیش از رزرو هتل به بررسی نظرات حداقل ۱۲نفر دیگر می‌پردازند. بررسی‌ها نقش کلیدی در صنعت سفر دارد. به همین دلیل مهم است که نظرات کاربران را به‌طور برجسته در وب سایت سفر خود اضافه کنید. در اینجا برخی از بهترین شیوه‌ها برای انجام این کار وجود دارد:

• برای ادغام شخص ثالث گام بردارید: TripAdvisor یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های بررسی سفر است. ادغام APIهای شخص ثالث بهترین راه برای افزودن نظرات واقعی در وب سایت شماست.

• فیلتر نظرات: به بازدیدکنندگان اجازه دهید بررسی‌ها را با توجه به هتل‌های دارای امتیاز بالا، مقصدها و غیره با فیلتر‌های موردنظرشان انجام دهند.

• ترویج راه دیداری: برای اضافه کردن اعتبار بیشتر به وب سایت خود، اضافه کردن بررسی‌های ویدئویی را در نظر بگیرید. می‌توانید از مسافران درخواست کنید نظرات ویدئویی خود را در وب سایت به اشتراک بگذارند.

۵- فروش یک تجربه: برای افراد نسل دهه ۱۹۸۰ تا اوایل ۲۰۰۰ به ویژه در ایالات متحده، تجربیات بر مالکیت تقدم دارد. برای تمایز وب‌سایت سفرتان از دیگران، ایده خوبی است که به جای پورتال، مقصد و تجربیات را به فروش برسانید. به‌عنوان مثال، فرم جست‌وجو را براساس تجربیات سفرهای مختلف، شامل مواد غذایی، پیاده‌روی، ماهیگیری، و غیره که مردم می‌توانند موارد مختلف را انتخاب کنند، طراحی کنید.

علاوه بر تمام موارد فوق، بهترین شیوه‌های عمومی ‌برای یک تجربه کاربری عالی شامل اتخاذ رویکردی برای تلفن همراه است. سرمایه‌گذاری در تصاویر با کیفیت و توجه به زمان بارگذاری وب‌سایت در تلفن‌های همراه بسیار ارزشمند است.