SACOLA یا همان انجمن معیشتی «سابی اینو» یک پروژه گردشگری مبتنی بر جامعه راه‌اندازی کرده است که به بهبود معیشت جامعه در کنار حفاظت و توسعه پایدار پارک ملی کوه‌های آتشفشانی رواندا می‌پردازد. پارک ملی آتشفشان‌های «سابی اینو» پناهگاه گوریل‌های کوهستانی در معرض خطر در جهان است. این پارک ملی درشمال رواندا و در مرز با کنگو واقع شده است. این منطقه بسیار فقیر و دارای تراکم جمعیتی بسیار بالا - حدود ۷۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع – است. این عوامل باعث شده تا برخی از مردم محلی به‌صورت غیر‌مجاز برای ادامه حیات و به قصد معیشت، به منابع پارک برای به‌دست آوردن مواد خوراکی مثل آب یا گوشت حیوانات یا چوب، گیاهان دارویی و عسل چشم داشته باشند.

برای جلوگیری از این نوع فعالیت‌ها و محافظت از پارک و تنوع زیستی آن، تصمیم گرفته شد تا از جوامع محلی نزدیک به این پارک کمک گرفته شود؛ به این صورت که این پروژه گردشگری برای حفاظت پایدار پارک ملی کوه‌های آتشفشانی و در عین حال بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی مردم محلی، توسط انجمن شکل گرفت. اعضای انجمن را رهبران محلی، نمایندگان اصلی اداره گردشگری و پارک‌های ملی روانداو اعضای برنامه بین‌المللی حفاظت از گوریل‌ها تشکیل می‌دادند. محورها و اهداف اصلی این پروژه در چند بخش زیر در حال پیگیری است که هر کدام تاکنون نیز نتایج خوبی را به دنبال داشته است:

- رشد اقتصادی پایدار: در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶، درآمد این پروژه به شدت به رشد اقتصادی رواندا کمک کرد. این درآمد مجددا در پروژه‌های توسعه روستایی، کشاورزی و غیرکشاورزی سرمایه‌گذاری شد. انجمن، به حمایت مالی افراد محلی برای تولید محصولات کشاورزی، پرورش دام، جنگل‌داری و کشاورزی برای مبارزه با فرسایش خاک و تخریب جنگل پرداخت. تعدادی از مردم محلی نیز توسط انجمن تشویق و حمایت مالی شدند و توانستند با ایجاد کسب و کارهای کوچک مرتبط با صنایع دستی درآمد قابل توجهی داشته باشند.

- مشارکت اجتماعی، اشتغال و کاهش فقر: اکولوژ موجود در منطقه با استخدام ۵۳ کارمند که ۴۵ نفر آنها از مردم محلی هستند، باعث اشتغال‌زایی و در نتیجه کاهش میزان فقر در میان مردم شده است. در کنار این، از درآمد حاصل از فروش محصولات محلی، صنایع‌دستی، محصولات کشاورزی یا سوغاتی کمک‌‌های مالی به دامداران، ارائه تسهیلات ساخت خانه به بازماندگان نسل‌کشی و کمک هزینه‌های تحصیلی کودکان انجام شد.

- بهره‌وری منابع، حفاظت از محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی: این پروژه نقش مهمی در تغییرات آب و هوایی ایفا کرده است. فعالیت‌های متعددی در رابطه با صرفه‌جویی در انرژی، تامین برق، آبیاری جنگل، بهبود سیستم آبرسانی کاشت درختان و... اجرا شد. همچنین در زمینه اکوتوریسم فعالیت‌هایی برای حفاظت از حیات وحش در جنگل‌های منطقه صورت گرفت.

- ارزش‌های فرهنگی، تنوع و میراث: این پروژه در جهت حفظ فرهنگ، مراکز فرهنگی دایر کرده که آداب و رسوم محلی،صنایع‌دستی و کسب و کارهای محلی را به گردشگران معرفی می‌کند.

- درک متقابل، ایجاد صلح و امنیت: فعالیت‌های این انجمن و ابتکارات صورت گرفته نقش پر رنگی در ایجاد امنیت، مدیریت تعارض بین انسان و حیات وحش و برقراری آرامش در پارک ملی کوه‌های آتشفشانی را باعث شد.

درآمد این پروژه از زمان ساخت آن یعنی سال ۲۰۰۶ رشد چشمگیری داشته است. همچنین همان‌طور که اشاره شد این پروژه به دلیل ابتکاراتی که در زمینه‌های آموزش و پرورش، کشاورزی، باغبانی، تامین آب و... داشته، نقش مهمی در بهبود معیشت جامعه ایفا کرده است؛ برای مثال مدارس ابتدایی محلی را بازسازی کرد، ۷۰ کلاس درس ساخت، مدارس را مجهز به منابع آموزشی و اقدام به ساخت خانه برای بازماندگان نسل‌کشی کرد. از همه اینها مهم‌تر اینکه این پروژه به مردم محلی کمک کرد تا به وابستگی خود به جنگل برای ادامه حیاتشان پایان دهند و به فعالیت‌هایی نظیر کشاورزی، پرورش دام، آموزش و... بپردازند.  فعالیت‌های این انجمن در واقع باعث ایجاد رابطه بین فعالیت‌های حفاظت از محیط‌زیست و منافع اجتماعی شده است. تلاش‌های این انجمن در پروژه منجر به ایجاد نگرش مثبت در مردم محلی برای حفاظت از پارک و درنتیجه افزایش تعداد گوریل‌ها و بهبود محیط زندگی آنها شده است. این انجمن همواره در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی شرکت می‌کند تا دستاوردهایی را که با همکاری دولت محلی داشته است، معرفی کند و همچنان با سازمان‌های مختلف و موسسات متعددی برای تامین بودجه به منظور اجرای پروژه‌های بهبود معیشت جامعه و کاهش چالش‌های محیطی همکاری می‌کند.