استفاده از تکنولوژی تلفن‌همراه جهت رزرو اتاق فقط نقطه آغازین است. سحر و جادوی واقعی تکنولوژی زمانی آغاز می‌شود که میهمان به هتل می‌رسد. بدون شک تکنولوژی تلفن‌همراه تغییرات زیادی در زندگی به وجود آورده است. بسیاری از مردم دیگر نمی‌توانند منزل را به‌تنهایی ترک کنند و باید همیشه و در همه حال تلفن‌های خود را همراه داشته باشند. آنها برای استفاده و اطلاع از محیط اطراف و رسانه‌های اجتماعی به‌شدت به این دستگاه‌ها نیاز دارند. در اینجا ۸ دلیل برای اهمیت این دستگاه در صنعت هتلداری آورده شده است:

۱. میهمانان به‌طور فزاینده‌ای به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای حل سوالات خود در زمینه هتلداری هستند. یکی از روش‌هایی که برای انجام این کار استفاده می‌کنند از طریق دانلود برنامه‌ها است. اگر آنها تمایل داشته باشند که خود شخصا هتل را رزرو کنند، توقع دارند بتوانند به راحتی جزئیات را بررسی و با هتل بلافاصله از طریق یک برنامه به جای ایمیل، تلفن یا مرورگر وب ارتباط برقرار کنند. اگر هتل برنامه‌ای نداشته باشد، میهمان ممکن است تصمیم بگیرد که هتل دیگری را انتخاب کند.

۲. میهمان‌ها و هتل‌ها می‌توانند به‌صورت مجازی با هم به گفت‌وگو بپردازند. میهمانان می‌توانند جزئیات و درخواست‌های خود را توضیح داده و هتل‌ها می‌توانند پیشنهاد‌ها و امتیازات خاص خود را برای میهمان ارائه دهند. یک برنامه مناسب همچنین می‌تواند امکان برقراری ارتباط را با شبکه‌های اجتماعی تسهیل کند.

۳. ادغام برنامه‌های وفاداری میهمان با برنامه‌های تلفن‌همراه هتل از کارهایی است که بسیار می‌تواند مفید باشد. میهمانان به راحتی می‌توانند امتیاز کسب کنند، پاداش به دست آورند و از مزایای به دست آمده آگاه شوند. با اطلاعات بیشتر، می‌توان میهمان‌های بیشتری را در سطح شخصی‌تری مطلع و سطح بالایی از خدمات را برای آنها فراهم کرد.

۴. با یکپارچه‌سازی سیستم رزرو با برنامه مناسب، میهمان هتل می‌تواند به معنای واقعی کلمه تمام خرید خود را در یک فضا و مکان انجام دهد. آنها می‌توانند شاهد انجام درخواست، تایید، درخواست تغییرات، خرید خدمات اضافی، دریافت و ارسال پیام‌ها در یک برنامه باشند. این می‌تواند باعث تجربه سفری سریع‌تر و کمتر گمراه‌کننده باشد.

۵. با یک برنامه مناسب، کارکنان هتل نیز می‌توانند ارتباط با میهمانان را سریع‌تر و با کارآیی بهتر انجام دهند. به علاوه اگر شخصی برنامه هتل را دریافت کند، یعنی علاقه خاصی به هتل نشان داده و می‌تواند به‌طور بالقوه یک مشتری باشد که قبل از اینکه هتل دیگری را جست‌وجو کند، جذب هتل خواهد شد.

۶. یک برنامه کاربردی می‌تواند برای ایجاد یک راهنمای شخصی برای استفاده میهمانان هتل بسیار مفید باشد. در این برنامه مسوولان هتل می‌توانند اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های هتل، راهنمای جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی نزدیک به هتل یا در شهر، جایی که میهمانان می‌توانند برای خرید یا غذا خوردن بروند یا حتی امکان رزرو امکاناتی همچون آبگرم و... را درج کنند.

۷. حفظ و معرفی مزیت رقابتی هتل با استفاده از یک برنامه مناسب می‌تواند از اولویت‌هایی باشد که مسوولان هتل باید بر آن تمرکز کنند. این مزیت‌ها شاخصه انتخاب هتل از بین تعداد زیادی از هتل‌های رقیب خواهد بود.

۸. برنامه‌های تلفن‌همراه امکان انتقال و ترجمه همزمان و سریع پیام‌ها را دارند؛ بنابراین اگر یک میهمان پیام خود را به زبان اسپانیایی ارسال کند، هتل می‌تواند آن را به زبان فارسی دریافت و ضمن پاسخ به زبان فارسی، میهمان می‌تواند پاسخ هتل را به زبان اسپانیایی مشاهده کند. این می‌تواند تضمین کند که دیگر سوءتفاهمی‌ در ترجمه شخصی سوالات و راهنمایی‌ها بروز نخواهد کرد.

اما برای اینکه برنامه تهیه شده موفق باشد، باید همیشه بتواند مشکل کاربر را حل کند و اطلاعات صحیح را در زمان مناسب ارائه دهد. اگر برنامه به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند باعث آن شود که میهمانان تجربه فوق‌العاده‌ای را کسب کنند و هتل برند تجاری خود را توسعه دهد. اکنون گوشی‌های هوشمند به میهمانان اجازه می‌دهند که بدون نیاز به ارتباط با میز رزرو هتل از پذیرش عبور کنند. زمانی که میهمان به لابی هتل می‌رسد، هتل او را از روی سیگنال تلفن‌همراه شناسایی کرده، به کارکنان ورود میهمان را اطلاع داده، یک کد رمزگذاری شده را جهت باز کردن در اتاق به دستگاه تلفن‌همراه میهمان ارسال کرده، پیام آماده بودن اتاق را برای او ارسال کرده، آسانسور به‌طور اتوماتیک میهمان را به طبقه مربوطه برده، میهمان در حین استفاده از آسانسور یا حتی خیلی قبل‌تر از آن دمای اتاق را تنظیم کرده، به اتاق واردشده، ایمیل‌های خود را روی صفحه تلویزیون چک کرده، پرده‌ها را با گوشی همراه باز و بسته کرده، چراغ‌ها را روشن یا خاموش کرده، به بانک موسیقی هتل وصل شده و موزیک مورد علاقه را از بلندگوهای اتاق پخش کند و.... اینها رویا نیست. واقعیتی است که هم‌اکنون نیز در هتل‌های بسیاری در حال اجراست.