صاحب این خانه در جریان بازدید رسانه‌ای گفت: «فروغ فرخزاد و خانواده‌اش برای ما عزیزند. ما نسبت همشهری هم داریم. اگر فرخزاد ۱۳ سال این‌جا بوده من از سال ۵۳ تاکنون این‌جا هستم و از خدا می‌خواهم که خانه حفظ شود. اما فقط من نیستم؛ خواهر و برادرم هم هستند. من با پدرم قرارداد مشارکت تنظیم کرده‌ام. اگر حق و حقوق همه رعایت شود من آرزو دارم که خانه حفظ شود.» او افزود: «این‌طور نیست که دید اقتصادی نداشته باشم. برای همه ما اقتصاد مهم است. اگر نبود که دستور نقشه و تخریب را نمی‌گرفتیم. اگر نه سیخ بسوزد نه کباب، بیشتر از خانواده فرخزاد اشتیاق داریم که خانه حفظ شود. امیدوارم خبرنگاران هم تا آخر بمانند تا ببینیم داستان چطور ختم به‌خیر می‌شود.»

حجت‌ نظری، عضو شورای شهر تهران نیز در این بازدید گفت: «ما کاری نمی‌کنیم که صاحب‌خانه متضرر شود. به نظر می‌رسد این هفته یا هفته آینده خانه ثبت شود و امیدوارم بعد از آن تملک صورت بگیرد. هفته گذشته به دلیل اینکه اسناد کامل نبوده در کمیته ثبت مطرح نشد اما احتمالا روز چهارشنبه (امروز) در کمیته ثبت مطرح می‌شود. به نظرم مدارک کافی برای انتساب اینجا به فروغ فرخزاد وجود دارد.»  او درباره برنامه شهرداری برای تملک خانه نیز تصریح کرد: «آقای آبادیان، شهردار منطقه آمادگی دارند خانه تملک شود، اما پیشنهاد بهتر این است که با مالکان برای تهاتر ملک توافق کنند. ان‌شاءالله با رضایتی که مالکان اعلام خواهند کرد، می‌توانند تهاتر کنند تا مسیر زودتر طی شود. تملک با توجه به مشکلات نقدینگی که شهرداری دارد شاید زمانبر باشد.»

عضو شورای شهر تهران درباره بازسازی خانه با توجه به اینکه تغییرات ملک گسترده بوده است، گفت: «اگر قرار باشد خانه به خانه موزه تبدیل شود بدیهی است که بازسازی بر اساس نقشه اولیه خانه خواهد بود که این کار را شهرداری منطقه و سازمان توسعه فرهنگی شهرداری انجام می‌دهند.»