علی‌اصغر مونسان افزود: «پیشنهاد شخص من که هنوز کار کارشناسی روی آن انجام نشده است این است که اگر وزارتخانه شویم مانند سایر وزارتخانه‌ها یک بخش ستادی و یک بخش اجرایی داشته باشیم. وزارتخانه باید ستاد باشد نه محل اجرا. بنابراین علی‌القاعده ما باید بازوان اجرایی داشته باشیم که بتوانند در قالب سازمان میراث‌فرهنگی، سازمان صنایع‌دستی و سازمان گردشگری حضور داشته باشند و وزارتخانه را یاری کنند.» وی با اشاره به اینکه در مصوبه مجلس شورای اسلامی تاکید شده ظرف یک سال آینده پس از تصویب باید شرح وظایف جدید و ساختار وزارتخانه جدید به تصویب برسد، ادامه داد: «ما این کار را در داخل سازمان آغاز کرده‌ایم. به‌زودی باید این دایره وسیع‌تر شود و از کارشناسان و متخصصان بیشتری کمک بگیریم تا یک ساختار مناسب و مطمئن ایجاد شود.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: «ساختار کنونی، ساختاری قوی نیست. عناوین سازمانی شاید بد نباشد اما ذیل آنها زیرمجموعه‌هایی قرار دارد که خود مدیرانشان هم نمی‌دانند وظیفه آنها چیست و چه باید بکنند.» مونسان تصریح کرد: «پیش‌تر ادغام سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در عمل به معنای ادغام نبوده و هرچه وجود داشته را ذیل یک سازمان جمع کرده و قرار داده‌اند. در صورتی که ادغام به معنای هم‌افزایی بیشتر بین سه حوزه‌ است. باید ارتباط بین سه حوزه برقرار شود و تداخل‌ها به حداقل برسد تا خروجی بهینه شود.»

وی تاکید کرد: «ما به دنبال آن هستیم در ساختار جدید این هم‌افزایی شکل بگیرد. بنابراین به یک بازنگری جدی نیازداریم و از این رو بخش توسعه مدیریت با همکاری یکی از دانشگاه‌ها روی این موضوع کار می‌کنند.» رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: «بازنگری در ساختار حتی پیش از جدی شدن بحث وزارتخانه شدن هم در دستورکار بوده اما در نهایت به نظر می‌رسد ما حتما باید یک بخش اجرایی داشته باشیم و وزارتخانه هم کار ستادی و فکری را انجام دهد، سیاست‌ها را ابلاغ و تدوین کند و بخش‌های اجرایی در قالب شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام شود.»