ابراهیم پورفرج افزود: «در چنین نمایشگاه‌هایی، شرکت‌های زیادی حضور دارند که سال‌هاست با ما همکاری می‌کنند و ملاقات‌ها، برنامه‌های آینده سفر، مشکلات و به‌طور کلی همه کارها در آنجا تنظیم می‌شود و حضور در آن به‌‌شدت تاثیرگذار است. به‌همین دلیل بخش خصوصی و کسانی که در این بازار مشتری دارند؛ باید در این نمایشگاه حضور پیدا کنند در غیر این‌صورت کل بازار را از دست می‌دهیم. به همین دلیل اتفاقا در چنین شرایطی ما باید با قدرت بیشتر و بهتر از سال‌های گذشته حضور پیدا کنیم.» وی با تاکید بر اینکه نباید بازارهایمان را از دست بدهیم، از دولت خواست تا به بخش خصوصی کمک کند امسال نمایشگاه‌هایی بهتر از سال‌های گذشته داشته باشند. به گفته این فعال بخش خصوصی، در نمایشگاه لندن ۱۵۰ متر زمین در اختیار نمایندگان ایران است و حداقل هزینه‌ برای شرکت در آن چیزی نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار پوند برآورد می‌شود. پورفرج تاکید کرد: «طبیعی است که هزینه برگزاری و حضور در چنین نمایشگاه‌هایی بسیار سنگین باشد ولی ما انتظار داریم که سازمان میراث فرهنگی هم برای شرکت در این رویداد‌ها به ما کمک کند که تابه‌حال این موضوع عملی نشده است.»

رئیس جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه علاوه بر هزینه‌های ساخت نمایشگاه، هزینه‌های دیگری همچون رفت‌و‌آمد، هتل، خرج و مخارج و تبلیغات هم وجود دارد، یادآور شد: «به دلیل گران‌شدن هزینه‌ها برای شرکت در هرکدام از نمایشگاه‌ها فشار زیادی را متحمل می‌شویم. با این وجود تا به‌ حال حضور ۱۲ آژانس ایرانی در نمایشگاه لندن قطعی شده و دو آژانس دیگر نیز متقاضی حضور هستند که با توجه به‌کوچکی زمین‌مان در لندن، جا دادن آنها کمی سخت خواهد بود که امیدوارم موفق به این کار شویم و با حضور این ۱۴ آژانس بخشی از هزینه‌های زمین و ساخت نمایشگاه جبران شود.»

پورفرج در پاسخ به این پرسش که چه تعداد گردشگر از لندن به ایران جذب شده، گفت: «به‌طور کلی انگلیس یکی از بازارهای سنتی ما بوده و سال‌هاست که از آنجا برای ما تور می‌آید ولی آمار دقیق گردشگران این کشور را نمی‌دانم. مسلم این است که بازارهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و... بازارهای خوب ما در کشورهای اروپایی هستند و گروه‌های زیادی از این کشورها در ایران حضور دارند.» این فعال بخش خصوصی درباره کیفیت و جایگاه ایران در این دوره از نمایشگاه لندن خاطرنشان کرد: «دولت‌هایی همچون قطر و امارات که همسایگان ما هستند، در این نمایشگاه‌ها حضور فعالی داشته و غرفه‌های خوبی می‌سازند که ما به‌هیچ وجه توانایی آنها را در نحوه حضور نداریم. ما به‌عنوان بخش خصوصی در حد توانمان تلاش می‌کنیم بهترین نمایشگاه را برگزار کنیم.» وی با بیان اینکه هر ساله در ۱۱ نمایشگاه معتبر و تاثیرگذار شرکت می‌کنیم، اظهار کرد: «امسال به‌دلیل افزایش هزینه‌ها که در اثر نوسانات دلار ایجاد شده، کمی نگران هستیم و حس می‌کنیم، اگر امسال هم دولت برای تامین هزینه‌ها به‌ما کمک نکند، شاید نتوانیم به همکاران خود کمک کرده و غرفه‌ها را پر کنیم.» وی تاکید کرد: «حال که تحریم‌ها، تهدیدها و مشکلات دیگری برای کشورمان ایجاد شده، باید امنیت ایران را معرفی کنیم و نگذاریم که آنها در معرفی ایران به‌عنوان مرکز تهدید موفق شوند. اما متاسفانه در این سال‌ها دولت در بحث تبلیغ ایران در دنیا وارد نشده است.»