صفحه مربوط به حضور خود در نمایشگاه را در وب‌سایتتان طراحی کنید. این صفحه علاوه بر دارا بودن دعوت‌نامه‌ای برای همراهان و مسافران قدیمی و علاقه‌مندان به سفر، به منظور بازدید از غرفه‌ شما، باید حاوی اطلاعات کاربردی دیگری نیز باشد. می‌توانید غرفه و راه‌های دسترسی به آن را با موشن و اینفوگرافی معرفی و در سایت خود منتشر کنید. موقعیت نمایشگاه را از طریق نقشه گوگل در این صفحه قرار دهید. فراموش نکنید دسترسی به این صفحه را برای جامعه در ارتباط با خود، با ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی آسان کنید. ویدئویی کوتاه از حضورهای قبلی شما در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران نیز می‌تواند جذابیت فراوانی به موضوع ببخشد.

اگر اولین حضور خود را تجربه می‌کنید برای سال‌های بعد، فیلم و عکس مناسب از غرفه خود تهیه کنید تا در آینده برای این قسمت با مشکل مواجه نشوید. از فرآیند غرفه‌سازی تصویربرداری گاه‌گذر (ویدئویِ تایم لپس) تهیه و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا نشان دهید برای آماده‌سازی این حضور در حال تلاش هستید. می‌توانید با کمک راهنمایان سفرِ شرکت‌تان مقاصد گردشگری خاص را در ساعت‌های خاص در غرفه‌ نمایشگاهی خود معرفی کنید. در این صورت حتما این برنامه را با جزئیات در صفحه‌ ایجاد شده قراردهید. از قابلیت‌های اینستاگرام استفاده کنید و در چند استوری کوتاه به‌صورت ویدئو، دنبال‌کنندگان خود را به بازدید از غرفه دعوت کنید. شبکه‌های اجتماعی در طول نمایشگاه نیز اهرم بسیار ضروری برای شما خواهند بود.

ثبت اطلاعات بازدیدکنندگان یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید در برنامه‌ریزی حضورتان، قسمتی را به آن اختصاص دهید. در سال‌های گذشته بیشتر شرکت‌ها تنها از طریق نسخه‌های کاغذی این کار را انجام داده‌اند که معایب خود را دارد. سیستم‌های امروزه به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از چند مانیتور لمسی پایه‌دار اطلاعات تمامی بازدیدکنندگان خود را در یک مرحله ذخیره، تقسیم‌بندی و در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ثبت کنید.

این نکته حیاتی را در نظر بگیرید که در بازاریابی خدمات از جمله گردشگری، حرف اول و آخر را «خلاقیت» می‌زند. خلاقیت است که به برند شما «جذابیت» می‌دهد. همان‌طور که در سیستم‌های بازاریابی شرکت باید خلاقانه عمل کرد، زمان برگزاری نمایشگاه نیز باید از ایده‌های خلاق و کاربردی استفاده کرد. تصاویر، موزیک، ویدئوهای هیجان‌انگیز از مقاصد سفر و همچنین طرح غرفه به شما کمک می‌کند مزیت رقابتی خود را به خوبی به دیگران نشان دهید. «دیگران» می‌توانند مسافران، همکاران و رقبای شما باشند؛ پس این نکته را جدی بگیرید. اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. چه فایده‌ای دارد اگر تابلوی زیبایی برای فروش داشته باشید اما کسی آن را نبیند؟ ابزارهای دیجیتال برای نمایش خلاقیت شما بسیار مفید خواهند بود. اگر در حال تهیه محتوای مناسب برای غرفه خود هستید، در نظر داشته باشید شما برای جذب نگاه مخاطب به خود تنها چند ثانیه فرصت دارید؛ پس در این حالت پخش ویدئوی جذاب با ریتم تند نسبت به متن و عکس عملکرد بهتری خواهد داشت.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال به کمک شما می‌آیند پس شما هم آنها را فراموش نکنید. سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را توسط چند سیستم کامپیوتری معرفی کنید. بخشی از غرفه را برای مطالعه وبلاگ تعبیه کنید. این کار منجر به جذب مخاطب برای سایتتان در مدت زمانی کوتاه خواهد شد. عضویت در خبرنامه‌ سایت با داشتن یک ایمیل، تنها چند ثانیه زمان می‌برد اما در ارتقای بخش ایمیل مارکتینگ شما نقش کلیدی ایفا خواهد کرد. پس بازدیدکنندگان مشتاق خود را برای عضویت در آن و دریافت ایمیل‌هایتان ترغیب کنید. مخاطبانتان را در همان غرفه به سفر ببرید! چگونه؟ واقعیت مجازی همه چیز را آسان کرده است. عینک‌های واقعیت مجازی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های غرفه شما خواهد شد و برای شرکت‌های گردشگری در زمینه اجرای تورهای مسافرتی بسیار کارآمد است. این ابزار در معرفی مقاصد سفر به دلیل اثرگذاری مستقیم بر ذهن، بدون وجود «عامل اخلالگر» کمک زیادی خواهد کرد. اگرچه تعداد کاربران آن نسبت به دیگر ابزار کمتر است اما همان تعداد محدود دقایق بیشتری را به اختیار خود صرف دیدن محتوای شما خواهند کرد که همه این عوامل باعث تثبیت برند شما خواهد شد. پس محتوای نمایشی خود را با حساسیت بیشتری انتخاب کنید.

دوربین گوشی خود را کمی بچرخانید. در کنار معرفی شرکت، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، هر سال پر از جاذبه‌های متنوع است که می‌تواند برای مخاطبان شبکه‌های اجتماعی شما جذاب باشد. رقص‌های محلی، عشایر و سیاه‌چادرهای آنها و بخش غذاهای سنتی تنها گوشه‌ای از این جاذبه‌ها هستند. هر روز گزارشی تصویری از اتفاقاتی که در غرفه افتاده تهیه و در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید.

vahid.roostaie۹۷@gmail.com