پیشنهاد پاییزی برای سفر آخر هفته

درست است که در این شهر خبری از کوچه‌ برای قدم زدن نیست اما شهر لار دارای جاذبه‌های گردشگری، همچون کاروانسرای بزرگ بریز، ﮔﻨﺒﺪ ﻧﻤﮑﯽ، پل عباسی لار و آب‌انبارهای اوز است که زیبایی‌های این مکان‌ها موجب شده هر گردشگری را به خود جذب کند. همچنین باغ نشاط لار وحمام آن، قلعه اژدها پیکر و بازار سر پوشیده قیصریه نیز از دیگر آثار معماری، تجاری و تاریخی این شهر محسوب می‌شود که به شکل صلیب طراحی و ساخته شده و همین معماری موجب شده که الگوی ساخت بازارهای وکیل،‌ بخارا و چیت‌سازهای اصفهان قرار گیرد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» شهر لار -لارستان- در جنوب فارس و در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر شیراز جا گرفته که گردشگرانی که از شیراز به سمت لارستان حرکت می‌کنند باید حدود ۴ ساعت را طی کنند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می‌کنیم که در پاییز راهی شوید زیرا دمای هوای این شهر از تهران حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه بیشتر است بنابراین دارای آب و هوایی گرم‌تر نسبت به تهران است؛ بنابراین بهترین زمان برای سفر به این شهر روزهای پاییزی است که دمای هوا کمی کاهش می‌یابد.

پایتخت نشینان در ساعات بدون ترافیک برای رسیدن به این مقصد گردشگری حدود ۱۳ ساعت در راه خواهند بود و در روزهای تعطیل به این زمان ۲ تا ۳ ساعت اضافه می‌شود. به دلیل همین مسافت طولانی اغلب مسافران برای حضور در این شهر و لذت بردن از محیط آن از هواپیما برای سفر خود استفاده می‌کنند. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»؛ در این شهر برای اقامت توریست‌ها و گردشگران هتل، سوئیت، اقامتگاه بوم‌گردی و خانه‌های اجاره‌ای در نظر گرفته شده که قیمت اتاق‌ دوتخته در هتل‌ این شهر برای یک شب با صبحانه از ۲۳۰ هزار تومان آغاز و سوئیت نیز با صبحانه از شبی ۳۸۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. ۱۰ نوع غذا نیز در این هتل برای وعده ناهار و شام سرو می‌شود که در صورت تمایل گردشگران می‌توانند از آنها سفارش و با پرداخت هزینه‌ای جداگانه از این غذاهای لذیذ استفاده کنند.

در شهر لار یک اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد که هزینه اقامت در آن از ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر شب آغاز و با توجه به خدماتی که ارائه می‌شود تا ۲۶۰ هزار تومان نیز افزایش می‌یابد. برای هر اتاق بدون تخت گردشگران باید شبی ۲۰۰ هزار تومان و برای اتاق‌های تخت دار شبی ۲۲۴ هزار تومان و برای اتاق‌هایی به سبک دوره صفویه و قاجاریه باید شبی ۲۶۰ هزار تومان هزینه کنند. در وعده‌های غذایی- ناهار و شام- این اقامتگاه بوم‌گردی غذاهای سنتی و محلی سرو می‌شود و یک چایخانه نیز برای آن تعبیه شده که با دکور تاریخی و بومی جذابیت عجیبی را در این اقامتگاه بوم‌گردی ایجاد کرده است. علاوه بر این ساکنان این شهر منازل مبله خود را در اختیار مسافران قرار می‌دهند که هزینه اجاره آنها برای یک شب اقامت از ۵۰ هزار تومان تا ۱۶۰ هزار تومان تعیین شده است که در صورت اجاره این مکان‌ها توسط مسافران تمامی وعده‌های غذایی(صبحانه، ناهار، شام) به عهده مسافر خواهد بود.