تقسیم 600 ریال سود به ازای هر سهم «کالسیمین»

گزارش هیات‌مدیره نیز از سوی مدیرعامل شرکت کالسیمین به استماع حاضران رسید و در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت قرائت شد. صورت‌های مالی شرکت به اتفاق آرا به تصویب حاضران رسید و طی آن تقسیم مبلغ ۶۰۰ ریال سود (معادل ۵۰ درصد از سود قابل تخصیص) به تصویب رسید. از دیگر مصوبات این مجمع انتخاب روزنامه «دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار این شرکت بود و موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی بهراد مشار بازرس علی‌البدل انتخاب شد. علاوه بر این معاملات موضوع ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانونی تجارت به اتفاق آرا تصویب شد.

در این جلسه براساس تصمیمات مجمع اعضای حقوقی هیات‌مدیره جدید شامل شرکت توسعه معادن روی ایران، مجتمع ذوب و احیای روی قشم، بازرگانی توسعه صنعت روی، سرمایه‌گذاری اندیشه محوران و مهندسی و تحقیقاتی فلزات غیرآهنی به مدت دو سال انتخاب شدند.

امیر رحیمی، مدیرعامل شرکت کالسیمین با اشاره به این مطلب که صنعت روی مانند سایر صنایع گروه فلزی سالی پررونق را در سال ۹۶ گذراند، تصریح کرد: تقاضا برای این فلز افزایش یافته و موجودی انبارهای بزرگ‌ترین بورس فلزات دنیا در لندن به پایین‌ترین سطح خود در چند سال اخیر رسیده است و این وضعیت منجر به رشد غیرمنتظره قیمت‌ها شد. رحیمی در این گزارش به قیمت هر تن شمش روی که در ابتدای سال ۱۳۹۶ (۲۱ مارس ۲۰۱۷) بالغ‌بر ۲.۸۵۷ دلار بود اشاره کرد و گفت: در پایان سال ۱۳۹۶ (۲۰ مارس ۲۰۱۸) قیمت هر تن شمش به مبلغ ۳ هزار و ۲۴۳ دلار رسید تا بتواند طی ۲۵۳ روز معاملاتی در سال ۱۳۹۶ میانگین قیمتی ۳۰۴۲ دلار را برای هر تن شمش روی به ثبت برساند که نسبت به میانگین قیمت در مدت مشابه در سال ۱۳۹۵ (۲.۳۳۷ دلار) رشد ۳۰ درصدی را برای این فلز کم‌عرضه رقم بزند.

وی افزود: شرکت کالسیمین هم به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان خوشنام و دارای برند در تولید شمش روی، با فهم صحیح از شرایط پررونق بازار، افزایش تولید و فروش شمش روی را برای خود هدف‌گذاری کرد و موفق شد با تلاشی مضاعف رکورد تولید ۳۷ هزار و ۷۵۴ تن شمش روی را به ثبت برساند که در مقایسه با میزان تولید سال ۱۳۹۵ (۳۳.۸۷۹ تن) رشد ۵/ ۱۱ درصدی تولید را نشان می‌دهد. رحیمی خاطرنشان کرد: شرکت با اتخاذ سیاست‌های اصولی در حوزه فروش، از شرایط مطلوب بازار نهایت استفاده را برد و با فروش ۳۵.۶۸۱ تن شمش روی در سال ۱۳۹۶ (سال ۱۳۹۵-۲۹.۵۲۳ تن) موفق به ثبت رکورد رشد ۲۱ درصدی مقدار فروش در یک سال شد.

وی معتقد است عملکرد سال ۱۳۹۶ و امیدواری‌ها به استمرار شرایط رونق در بازار فروش محصولات، شرکت را بر آن داشت تا فروش ۳۷ هزار تن شمش روی را برای سال ۱۳۹۷ هدف‌گذاری کند. رحیمی اظهار کرد: این امر در شرایطی محقق خواهد شد که شرکت بتواند با تامین به موقع ماده معدنی نسبت به حفظ سطح تولید سال گذشته و در صورت امکان افزایش آن اقدام کند. مدیرعامل کالسیمین در این میان بهره‌برداری کامل از کارخانه تولید BZS را بسیار ضروری خواند؛ چراکه پیش‌بینی می‌شود عمده‌‌ترین ریسک شرکت در سال آینده تامین خاک مرغوب و مناسب تولید باشد. با توجه به اقدامات به عمل آمده و تجهیز تمامی منابع و امکانات موردنیاز، تحقق این هدف به‌نظر مدیریت شرکت میسر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت کالسیمین با اشاره به این مطلب که فروش سال ۹۶ این شرکت نسبت به سال ۹۵ با ۷۶ درصد رشد همراه است، تصریح کرد: اقداماتی که درخصوص صرفه‌جویی مصرف انرژی و بهره‌برداری از باطله‌ها و افزایش بهره‌وری صورت گرفت علاوه بر رشد قیمت‌های جهانی سبب شد تا فروش سال ۹۶ با رشد مواجه شود.

رحیمی به رشد ۱۳۶ درصدی سود عملیاتی و ۱۴۱ درصدی سود خالص در گزارش هیات‌مدیره اشاره کرد و افزود: سود عملیاتی در سال ۹۵ معادل ۱۰۱۵ میلیارد و ۱۱۹ میلیون ریال بود که در سال ۹۶ به ۲ هزار و ۳۹۴میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال رسید، همچنین سود خالص کالسیمین از ۹۹۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون ریال به ۲ هزار و ۳۹۷ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال افزایش یافت. علاوه بر این سود هر سهم «فاسمین» رشد ۱۴۱ درصدی را در سال ۹۶ در مقایسه با سال مالی ۹۵ تجربه کرد.

وی به عبور ارزش بازار سهام شرکت برای اولین‌بار، در تاریخ ۰۲/ ۱۰/ ۱۳۹۶ از مرز هزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: نماد «فاسمین» در کمتر از ۴۰ روز موفق به ثبت رکورد ۱.۴۷۹ میلیارد تومان شد تا برای سهامداران وفادار شرکت بازده ۱۵۴ درصدی را طی ۸ ماه عاید کند. مدیرعامل کالسیمین از رشد ۱۱ درصدی در تولید شمش روی و ۱۰ درصدی کنسانتره سرب در سال ۹۶ نسبت به سال قبل آن خبر داد.

10 (4)

10 (3)