سود سهامداران حقیقی بیمه سامان در روز مجمع واریز شد

براین اساس، گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت قرائت شد و پس از ارائه پاسخ‌های لازم در مورد بندهای گزارش حسابرس و بازرس و سوالات مطروحه، صورت‌های مالی عملکرد منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۹۶ به تصویب رسید. موسسه حسابرسی بیات رایان به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی فاطر به‌عنوان حسابرس و بازرس علی‌البدل برای سال مالی ۹۷ تعیین و روزنامه «دنیای‌اقتصاد» نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت انتخاب شد.

گزارش هیات‌مدیره ازعملکرد سال مالی ۹۶

بنابر گزارش هیات‌مدیره به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام، بیمه سامان در ۲۴ اسفند سال ۹۰ در بازار «فرابورس» اوراق بهادار تهران در گروه بیمه با نماد «بساما» به ثبت رسید و سهام آن برای اولین بار در ۲۴ تیرماه سال ۹۱ با قیمت ۱۸۰۰ ریال مورد معامله قرار گرفت.

شرکت بیمه سامان با اتکا به ۱۵۰۰میلیارد ریال سرمایه مالی و ۶۳۵ نفر سرمایه‌های انسانی مجرب و متخصص، با اعتقاد به خلاقیت و نوآوری، همواره سعی بر آن داشته است تا خدمتی متمایز را برای بیمه‌گذاران خود در سراسر کشور به ارمغان آورد.

 سرمایه و ترکیب سهامداران

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بیمه سامان به تاریخ ۲۷/ ۱۰/ ۱۳۹۶، مقرر شد سرمایه شرکت از طریق صدور سهام جدید از مبلغ ۸۰۳.۴ میلیارد ریال به ۱۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد، افزایش سرمایه شرکت از محل اندوخته‌های سرمایه‌ای، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی جمعا به مبلغ ۶۹۷ میلیارد ریال انجام شد. شایان ذکر است سرمایه فوق در تیرماه ۱۳۹۷ به ثبت رسید.

حق بیمه تولیدی

حق بیمه تولیدی این شرکت در سال ۹۶ معادل ۶,۶۶۷,۴۱۶ میلیون ریال اعلام شد که این میزان نسبت به سال مالی ۹۵ از رشد ۳۱‌درصدی برخوردار بوده است.

خسارات پرداختی

حجم خسارات پرداختی در سال ۹۶ مبلغ ۲,۴۴۲,۲۸۲ میلیارد ریال بوده است.

شرکت بیمه سامان از سال ۹۰ نسبت به انجام اصلاحات در نحوه مدیریت ریسک‌های بیمه‌ای رشته‌های پرخطر اقدام کرده و با استفاده از تحلیل داده‌های تاریخی، ریسک گروه‌های مختلف بیمه شده را تعیین کرده و با تدوین و اجرای برنامه‌های بازاریابی، جذب ریسک‌های کم‌خطر را در شبکه توزیع خود ترویج داده است.

گزارش تجزیه و تحلیل ریسک توانگری مالی

شرکت بیمه سامان از زمان ابلاغ این آیین‌نامه در سطح یک توانگری مالی، به معنی بهترین وضعیت توانایی ایفای تعهدات یک شرکت بیمه، قرار گرفته است و همواره تلاش می‌کند، با مدیریت صحیح و علمی دارایی‌ها و تعهدات خود نسبت توانگری مالی را در بهترین وضعیت حفظ کند.محاسبه صحیح ذخایر فنی و اعمال کامل آن در حساب‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای حفظ و توسعه توانگری مالی یک شرکت بیمه است که شرکت بیمه سامان براساس گزارش بیمه مرکزی جزو شرکت‌های بیمه‌ای بوده است که ذخایر فنی خود را به‌صورت شفاف محاسبه و در حساب‌ها اعمال کرده و سود عملکرد شرکت با احتساب ذخایر فنی کامل محاسبه شده است.در سال ۹۶ مدیریت ریسک پرتفوی بیمه‌ای شرکت صورت گرفته و مدیران مربوطه، موظف به تجزیه و تحلیل ریسک‌ها و روابط آنها بوده‌اند. مطابق آیین‌نامه شماره ۶۹ شورای‌عالی بیمه شرکت‌های بیمه ملزم به محاسبه ریسک نقدینگی، ریسک بازار، ریسک اعتبار و ریسک بیمه‌گری طبق دستورالعمل جهت محاسبه و تعیین توانگری مالی هستند.ریسک بیمه‌گری، ریسکی است که موسسه بیمه به دلیل صدور بیمه‌نامه با آن مواجه است. مدیریت شرکت بیمه سامان با بهره‌گیری مناسب از فرصت‌ها برای سنجش میزان ریسک، ریسک انواع بیمه‌نامه‌های خود را در چندین بخش مورد سنجش قرار داده و کنترل می‌کند.

حاکمیت شرکتی

طبق دستورالعمل حاکمیت شرکتی مصوب شورای عالی بیمه، در سال جدید کمیته ریسک، کمیته حسابرسی، کمیته تطبیق و مقررات، به کمیته‌های تحت نظر هیات‌مدیره اضافه شده‌اند.کمیته حسابرسی شرکت بیمه سامان، یک کمیته تخصصی است که در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار برای کمک به ایفای مسوولیت نظارتی هیات‌مدیره و کسب اطمینان معقول در زمینه اثربخشی فرآیندهای نظام راهبری، مدیریت ریسک و کنترل داخلی، سلامت گزارشگری مالی، اثربخشی حسابرسی داخلی، استقلال و اثربخشی حسابرسی مستقل و رعایت قوانین، مقررات و الزامات در تیرماه سال ۱۳۸۷ تشکیل شده است.

عملکرد روابط عمومی

روابط عمومی بیمه سامان در سال ۱۳۹۶ شرایط حضور در۲۳ نمایشگاه و رویدادهای گوناگون را فراهم کرد. از جمله این رویداد‌ها همایش بزرگ بیمه سامان در صنعت گردشگری بود که در بهمن سال ۱۳۹۶ و با حضور فعالان صنعت گردشگری برگزار شد.

 توسعه سرمایه‌های انسانی

این شرکت برای جلب رضایت مشتریان و ارائه سرویس مطلوب با جذب نیروهایی متخصص و مجرب در امور بیمه‌ای با هدف ایجاد ارائه خدمات متنوع و با کیفیت همواره در صنعت بیمه پیشرو بوده است.در واقع هر فرد از لحظه ورود به سازمان در مسیر پیشرفت وتوسعه فردی و شغلی خویش، فرآیندها و مراحل مختلفی را که لازمه حرکت در این مسیر است از طریق تسهیلات ارائه شده از سوی اداره توسعه استعدادها به‌صورت توامان طی می‌کند.یکی از ارکان رشد یافتگی و بلوغ یک سازمان سنجش شاخص آموزش و میل پرسنل به یادگیری است. در سال ۱۳۹۶ مدیریت توسعه سرمایه‌های انسانی بیمه سامان با برگزاری آموزش‌های هدفمند و مبتنی بر نیاز‌های واقعی کارکنان با استراتژی‌های سازمان همسو عمل کرد. این آموزش‌ها با رویکرد مبتنی بر کارورزی و آموزش حین کار همراه بوده است که علاوه بر بالا رفتن کیفیت آموزش، موجب کاهش نرخ نفر ساعت آموزشی نسبت به سال‌های گذشته شده است.

پروژه‌های اجرایی شده در سال ۱۳۹۶

راه‌اندازی پرتال هوش تجاری (Business Intelligence)؛ ساخت و راه‌اندازی محصول «مستمری» ؛ راه‌اندازی نرم افزار موبایل؛ اجرای پروژه معماری سازمانی؛ بازنگری مدل عملیاتی شبکه فروش از طریق توانمندسازی، جذب، آموزش و فعال‌سازی نمایندگان؛ شروع راه‌اندازی باشگاه مشتریان سامان؛ شروع پیاده‌سازی نظام مدیریت دانش؛ طراحی سیستم جامع مدیریت عملکرد؛ تقویت مرکز تماس و رسیدگی به شکایات مشتریان و اجرای فرآیند رضایت سنجی از مشتریان پروژه‌های اجرایی شده درسال ۹۶ است.

برنامه‌های سال ۱۳۹۷

بخش‌بندی بازار بر اساس رفتار مشتریان و تقاضای خانواده‌ها؛ ارائه بسته‌های محصولات باتوجه به تقاضای هر بخش از بازار؛ توسعه همکاری‌ها بین بیمه و بانک سامان؛ تثبیت بازنگری مدل عملیاتی شبکه فروش؛ افزایش به‌کارگیری فناوری برای افزایش دقت و تسهیل فرآیند صدور و پرداخت خسارت؛ توسعه شبکه فروش بیمه‌های اشخاص؛ توسعه و تقویت بخش مالی با استفاده بیشتر از فناوری؛ خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به شعب، نمایندگان، مشتریان؛ راه‌اندازی خسارت سیار بیمه اتومبیل؛ تکمیل بانک اطلاعاتی جامع درخصوص موسسات و متولیان برگزاری آموزش در جهت افزایش حداکثری اثربخشی برنامه‌های آموزش پرسنل از جمله مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی سال ۱۳۹۷ است.

12 (3)

12 (2)