محمد فولادگر درگذشت

 محمد فولادگر مفسّر و مدرّس نهج‌البلاغه در ۹۶ سالگی به دیار باقی شتافت.

استاد محمد فولادگر در سال ۱۳۰۴ در اصفهان به دنیا آمد. وی علاوه بر داشتن تحصیلات حوزوی، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته ادبیات عرب است. کار او با جدید و گمشده‌اش حکمت بود. نهج‌البلاغه را یافت و دیگران را در یافته خود سهیم کرد. استاد بیش از نیم قرن در حرف تراشکاری فعالیت داشته و بیش از سی‌سال در دانشگاه‌ها و مراکز تربیت معلم به تدریس دروس عمومی و تخصصی حوزه معارف اسلامی مشغول بوده است. استاد محمد فولادگر در زمانه خود این توفیق را یافت که با همت و پیگیری مستمرش چراغ نهج‌البلاغه را در اصفهان فروزان نگه دارد.

وی در دوران جوانی با حضور در مجامع مذهبی و تشکل‌های انقلابی نظیر انجمن تبلیغات دینی، در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر، فعالیتی تأثیرگذار داشت. همچنین در عرصه‌های سیاسی و انتخابات و برگزاری جلسات پرشور و سخنرانی‌های مذهبی سیاسی وقت، در دوران فعالیت‌های آیت‌الله کاشانی و نهضت ملی، و دعوت از چهره‌های کشوری و شهری، حضوری چشمگیر داشت.

برگزاری جلسات عقیدتی و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، ارتباط با مؤسسه‌های «در راه حق» و «اصول دین» قم، پاسخ به سؤال‌های مذهبی مردم و تربیت شاگردانی که هر کدام در دوران پیروزی انقلاب، مصدر امور اجرایی یا آموزشی و فرهنگی شدند، از جمله فعالیت‌های فرهنگی و علمی این استاد نهج‌البلاغه و مفسر قرآن بود.

مراسم تشییع پیکر آن مرحوم امروز در باغ رضوان اصفهان برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.