ناگفته‌های عضو تیم ملی جودو که مهاجرت کرد

عضو تیم ملی جودو ایران که یکسال از حضورش در آمریکا می‌گذرد، سکوت خود را شکست و از اتفاقاتی که منجر به جدایی او از تیم ملی و مهاجرتش به آمریکا شد، پرده برداشت تا پس از وحید سرلک دومین جودوکاری باشد که به کشورهای خارجی کوچ کرده ‌است. به گزارش خبرگزاری مهر، وحید سرلک عضو تیم ملی جودو ایران نزدیک به دو سال پیش و به خاطر برخی نامهربانی‌ها راهی آلمان شد. در فاصله زمانی کوتاهی احسان رجبی دیگر عضو تیم ملی جودو ایران به دنبال کنار گذاشته شدن از اردوی تیم ملی راهی آمریکا شد و حالا پس از یکسال سکوتش را شکست و دلایل رفتن از ایران را عنوان کرد. احسان رجبی به اتفاقات پس از حضورش در آمریکا اشاره کرد و افزود: بعد از ورود به آمریکا خیلی از شبکه‌ها قصد گفت‌وگو و مصاحبه داشتند و من سکوت می‌کردم. این سکوت نشانه رضایت نبود، ولی من قبول نکردم که مصاحبه ای داشته باشم.

البته قبل از هر چیز باید بگویم که من پناهنده نشدم و خیلی قانونی به آمریکا مهاجرت کردم. وی در مورد علت ترک ایران گفت: در اوج آمادگی مجبور شدم تیم ملی و کشورم را ترک کنم و این موضوع خیلی مرا آزار می‌دهد.

کادر فنی و اعضای تیم ملی خوب می‌دانند که در آن زمان چه شرایط سختی را تحمل می‌کردم. آنقدر آماده بودم که کسی حاضر نبود دراردوی تیم ملی با من تمرین کند، گواه این مدعا هم اردوی روسیه بود، متاسفانه آقایان چشم‌ها را بستند و این آمادگی را هیچکس ندید. این عضو سابق تیم ملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در یک سال آخری که در ایران بودم، تمام مسابقات داخلی را با پیروزی پشت سر گذاشتم، ولی نمی‌دانم چرا داوری‌ها علیه من بود، من همچنان می‌جنگیدم، خیلی سخت نفر ثابت تیم ملی شدم و خیلی راحت به دلیل بی توجهی کادر فنی آن جایگاه را از دست دادم.

وی افزود: داستان از آنجا آغاز شد که در آخرین روز مسابقات انتخابی تیم ملی من حریف خود را در کمتر از ۱۰ ثانیه ضربه فنی کردم، فردای آن روز تماس گرفتند و گفتند تست دوپینگ مثبته؟ شوک بزرگی که ضربه مهلکی برای من بود. از آن موضوع ۱۸ ماه می‌گذرد، ولی من هنوز نتوانستم دلیل آن را بفهمم.

رجبی ادامه داد: گفتند تست دوپینگ من مثبت بوده ولی نگفتند که ماده‌ای که در تست من بوده چیست؟ آنها برایم پاپوش درست کردند و در مصاحبه‌ها نیز از آن به عنوان ماده خاص نام برده شد، ولی هیچگاه نام آن ماده اعلام نشد. ای کاش حداقل می‌گفتند با کدام دارو یا ماده دوپینگ کردم. دلم برای تیم ملی و کشورم تنگ شده ولی کم لطفی آقایان باعث شد تصمیم به مهاجرت بگیرم.