یلدا در کوچه‎های فقر

دنیای اقتصاد- با گذشتن از مرکز شهر مشهد و نزدیک شدن به حاشیه، همان‏قدر که از تجملات و زرق‎وبرق‎های شهری کم می‎شود، امکانات کاهش می‎یابد، به طوری که به فاصله چند صدمتر از حاشیه شهر، حوالی جاده سیمان در انتهای جاده‎ای خاکی، روستای محرومی است که با بارش هر برف و یخبندان و قطع ارتباط، قلب مردم آن از نداشتن حتی یک مرکز بهداشت و درمان خواهد لرزید.

روستایی که از حداقل امکانات رفاهی چون فضای سبز و فضای آموزشی برای مقاطع بالاتر تحصیلی کودکان محروم و با وجود فاصله کم از شهر، فاقد وسایل نقلیه عمومی برای سهولت ارتباط با شهر است و همین مسأله هم روستا را مهجورتر کرده است. تعدادی از دانشجویان این شهر در شب یلدا قصد دارند با حضور در روستا، کمی از مهجوریت آن بکاهند و مردم را نیز با خود همراه کنند؛ جمعیت امام علی(ع) به عنوان یک سازمان مردم‏نهاد، سعی دارد تا از آیین‎ها و سنت‏های ملی- مذهبی سرزمین‎مان، به عنوان مسیری برای احیای ارزش‌های انسانی در جامعه استفاده کند و در همین راستا هر ساله اقدام به برگزاری منظم طرح‏هایی در جهت جلب افکار عمومی به سمت آسیب‎ها و معضلات اجتماعی و انجام وظیفه انسانی خود، مبنی بر احقاق حقوق انسانی افراد می‎کند.

امسال هم با فرارسیدن شب یلدا، جمعیت امام علی(ع) بر آن است تا در قالب طرح «یلدا در کوچه‎های فقر» این مراسم را در یکی از روستاهای حاشیه شهر مشهد برگزار کند و با برگزاری جشنی به مناسبت این سنت کهن ایرانی، لبخندی بر لبان کودکان محروم حاشیه شهرمان بنشاند. همچنین تلاش می شود تا با انعکاس نیاز این مناطق، به مردم و سازمان‎های مسئول، راهی برای فراهم کردن تسهیلات اجتماعی برابر و مناسب ایجاد شود؛ برگزاری هر چه بهتر این آیین، با کمک‌های مادی و معنوی و با حضور صمیمانه مردم میسر خواهد شد. مردمی که دل در گرویِ آبادانی ایران و رشد و پیشرفت کودکان خویش دارند. افراد داوطلب همکاری در این طرح می‏توانند جهت ثبت‎نام برای حضور در جشن و همچنین اعطای کمک‎های غیرنقدی، با شماره ۰۹۳۹۷۷۵۹۸۳۵تماس بگیرند.

http:/ / donate.sosapoverty.org/ yalda