روزنامه اطلاعات در خبری، نوشت: شهردار سبزوار بودجه سال ۹۵ شهرداری سبزوار را تشریح کرده که در آن نسبت به بودجه سال ۹۴ کاهش هزار میلیارد ریالی رخ داده است. محمدعلی طالبی در جلسه تقدیمی بودجه سال ۹۵ شهرداری سبزوار به شورای اسلامی این شهر افزود: از این میزان ۱۵۰۰ میلیارد ریال شامل بودجه عمرانی و ۹۷۰ میلیارد ریال شامل بودجه جاری شهرداری است. رویکرد ما در بودجه سال آینده شهرداری توجه به موضوع گردشگری تجارت، حمل‌ونقل و ترافیک شهری است.
او با بیان این که در بودجه سال ۹۴ توجه به پروژه‌های عمرانی بیش از ۷۰ درصد بود، افزود: ۵۴ درصد از بودجه سال آینده به این بخش اختصاص یافته است. طالبی با بیان این که رویکرد شهرداری در سال ۹۴ انجام کارهای زیرساختی و زیربنائی در حاشیه شهر بود، گفت: مهمترین رویکرد ما در سال آینده توجه به توسعه و عمران شهری در مناطق مرکزی شهــر است. او با اشاره به رایزنی‌ با سرمایه‌گذاران مختلف گفت: ۵۰ مورد مذاکره با سرمایه‌گذاران مختلف صورت گرفته است که ۱۰ مورد آن منجر به عقد تفاهم‌نامه و قرارداد شده که امیدواریم با تغییر شرایط کشور و آغاز دوران رونق اقتصادی شاهد جذب سرمایه‌گذاران بیشتر باشیم. معاون عمرانی فرمانداری سبزوار هم گفت: مصوبات مغایر قانون در کمیته انطباق فرمانداری رد می‌شود. حسین شاد افزود: کمیته انطباق فرمانداری بر مبنای قانون ناظر بر مصوبات شورای اسلامی شهر است و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. وی با بیان این که رویکرد ما در کمیته انطباق فرمانداری سبزوار تعامل با شورای اسلامی و شهرداری است، گفت: انتظار ما از این دو مجموعه رعایت قانون و تحقق بودجه مصوب و مصوباتی است که در کمیته انطباق به تصویب می‌رسد.


نهایی شدن طرح قطار برقی مشهد - تهران
روزنامه ایران در گزارشی، نوشت: پروژه برقی کردن قطار مشهد- تهران در سفر اخیر رئیس‌جمهوری چین به ایران، فاینانس و نهایی شد. محمد مقدوری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این باره گفت: برقی کردن مسیر راه‌آهن مشهد- ‌تهران با برآورد اعتباری ۲میلیارد دلاری از مدت‌ها قبل به عنوان پروژه‌ای مهم برای تسهیل دسترسی زائران حرم مطهر امام رضا(ع) به مشهدالرضا مطرح شده است. براساس برنامه‌ریزی، ۱۵ درصد از حجم اعتبار موردنیاز پروژه از منابع داخلی و ۸۵ درصد آن از محل فاینانس تأمین می‌شود. معاون استاندار خراسان رضوی افزود: درسفر اخیر رئیس‌جمهوری چین، موضوع تأمین ۸۵ درصد نیاز مالی این پروژه از محل فاینانس نهایی شده است. براساس برنامه‌ریزی‌ها، پیمانکار این پروژه کنسرسیومی ایرانی- چینی است که در این میان، ۶۱ درصد سهام پروژه مربوط به پیمانکار ایرانی و ۳۱ درصد دیگر متعلق به طرف چینی خواهد بود. کل مطالعات طرح به انجام رسیده و اسناد مالی قرارداد هم نهایی و آماده شده و امضا و ابلاغ عملیات اجرایی نیازمند تأمین منابع مالی است که با این تفاهم امیدواریم کار به‌سرعت اجرایی شود. با برقی شدن مسیر کنونی راه‌آهن مشهد‌- تهران به صورت اسمی سرعت قطار به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که در عمل به‌طور متوسط حرکت قطارها با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت انجام می‌شود. در این صورت زمان سیر حرکت قطارها در مسیر مشهد- ‌تهران و بالکعس به حدود نصف زمان کنونی یعنی به ۷ ساعت کاهش می‌یابد. به‌طور متوسط تشریفات انجام این قرارداد و عملیات اجرایی آن ۳ تا ۴ ماه به طول می‌انجامد و حتی پیمانکار ایرانی پروژه قول داده در صورت ابلاغ وزارتخانه، عملیات اجرایی آن را زودتر از این موعد شروع کند.