شماره روزنامه ۶۰۱۲
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۹۹ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۵۹۹۹

  • غفلت قوانین از فساد داده

    دنیای اقتصاد: مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی ابعاد مختلف فساد در داده‌های فضای مجازی، تجربیات جهانی و زمینه‌های شکل‌گیری آن را بررسی و پیشنهادهایی برای جلوگیری از فساد در زنجیره تامین این داده‌ها در کشور ارائه کرده است.
  • حضور ۴۰ میلیون ایرانی در اینستاگرام زیر سایه فیلترشکن‌ها

    سیتنا: در حالی که گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که جمعیت کاربران ایرانی اینستاگرام با دسترسی به فیلترشکن‌ها از مرز ۴۰ میلیون نفر گذشته است، یافته‌های موسسه دیتارینگ نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی، کاربران ایرانی بیش از ۴۵۰ میلیون پست در اینستاگرام منتشر کرده‌اند. همچنین به‌طور متوسط در هر ثانیه، ۲۵هزار بار پست‌های این شبکه توسط کاربران ایرانی مشاهده می‌شود.​
  • تعهد تولیدکنندگان برای تامین ۴۰ درصد مودم مورد نیاز اپراتورها

    سیتنا: جانشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: «برای حمایت از مصرف‌کننده و تولید داخل، طی تفاهم با تولیدکنندگان داخلی و اپراتورها مقرر شد ۴۰ درصد مودم مورد نیاز اپراتورها در پروژه فیبر از داخل تامین شود.» امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به یک کاربر در ویراستی پیرامون تولید مودم نسل شش در داخل کشور پاسخ داد: «هفته پیش دقیقا همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف‌کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر نوری از داخل تامین شود؛ البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.»
  • موبایل پرچم‌دار هوآوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد

    مهر: هوآوی در میانه تحریم‌های آمریکا، سری موبایل جدید Pura۷۰ را با تراشه‌های هفت نانومتری شرکت SMIC ساخت. به گزارش گیزمو چاینا، این سری دارای تراشه جدیدkirin۹۰۱۰ است. تراشه جدید به‌طور واقعی آزمایش شده و عملکرد آن بهتر از انتظارات و بدون داغ شدن دستگاه بوده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر