مشارکت مردم در گرو مانع‌زدایی از تولید

رضایی گفت: ما در حوزه تعهد و مسوولیت‌های اجتماعی نیز به سهم خود وارد فعالیت‌های پایدار دانش‌محور در خانواده‌های خودسرپرست، ساخت مجتمع‌های تحصیلی و دانشگاهی در کشور در راستای برقراری عدالت آموزشی، پیوند صنعت و دانشگاه و فقر‌زدایی شده‌ایم و امروز در حوزه هوش مصنوعی زیست‌بوم خود را بر اساس موضوعات روز پیش می‌بریم و بانوان نیز در این مسیر مشارکت بسیار ارزشمندی دارند و خوشبختانه امروزه سهم بانوان در پیشبرد فعالیت‌های بزرگ این هلدینگ بسیار بالاست که به بهره‌وری بالای این مجموعه منتهی شده است.

تولید ابزار بالندگی است

همچنین در این مراسم صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از بازدید از سایت تولید قفل مکانیزه شرکت برنز و اهدای گل به بانوان این شرکت با بیان اینکه کار و تولید اساسا برای انسان شرف و اقتدار و ابهت است گفت: کار بستر بالندگی انسان را ایجاد می‌کند و از زحمات آقای رضایی، این دانشمند حاذق، به دلیل تلاش‌های بی‌وقفه در این حوزه تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به گزارشی که ارائه شد گفت حدود ۲۵‌درصد از همکاران این گروه صنعتی را بانوان تشکیل می‌دهند و بانوان شاغل در این کارخانه‌ها در حوزه‌های مختلف مانند تولید، پژوهش، مهندسی، طراحی و مدیریت ارشد فعالیت می‌کنند و این نشان می‌دهد دستان توانمند بانوان ایرانی قابل ستایش و تقدیر و تشکر است. وی همچنین ادامه داد: دنیا باید بداند که زن در فرهنگ و تمدن اسلامی و در احکام و آموزه‌های دینی ما از جایگاه والایی برخوردار است و بین زن و مرد در تعالیم دینی و الهی تفاوتی وجود ندارد و تفاوت بر اساس تقوا و پرهیزگاری است که یکی از جلوه‌های پرهیزگاری تلاش، کوشش، کمک به دیگران و تولید است.

به گفته مرتضوی حضور بانوان در عرصه‌های مختلف نشان می‌دهد از ۱۶ میلیون و ۱۹۱‌هزار بیمه‌شده تامین اجتماعی در بخش کارگری ۳ میلیون و ۷۹۵‌هزار نفر کارگر زن داریم. وی در ادامه افزود: این افراد در حوزه‌های مختلف فعالند و سرآمدترین معلمان، پرستاران، استادان دانشگاه‌ها و... خانم‌ها هستند و در حوزه کارآفرینی نیز همین موضوع مصداق دارد.  وی با اشاره به شعار سال گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد ما به سه دسته دولتی، بخش خصوصی و تعاونی تقسیم می‌شود. دایره شمول دولتی به بخش‌های مرتبط با اقتدار و امنیت ما برمی‌گردد و باقی اقتصاد باید در دست مردان و زنان سختکوشی باشد که هنر تولید و فعالیت دارند و تقریبا از منظر قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید بالغ بر ۸۰‌درصد اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی با بیان اینکه جهش به معنای یک اتفاق خارق‌العاده است و برای اینکه در سال‌جاری یک جهش در اقتصاد اتفاق بیفتد نیازمند تلاش مسوولان نظام و افزایش مشارکت مردم هستیم گفت: مانع‌زدایی از تولید و رفع موانع تولید به معنای جلوگیری از مداخلات بی‌معنای ادارات در حوزه تولید، باز کردن قفل و زنجیرهاست و اگر قصد داریم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد ابتدا باید از دولت شروع کنیم و ما به عنوان کارگزاران دولت آمادگی داریم تا دستان پرتوان کارگران، کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی را بفشاریم.