الزام شرکت‌های بیمه برای کاهش هزینه‌های اداری در دوره آزادسازی

گروه بازار پول- یک کارشناس صنعت بیمه گفت: با آزادسازی نرخ تعرفه و نزدیک شدن قیمت‌ها، شرکت‌های بیمه حرفه‌ای و دارای هزینه اداری کمتر موفق خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت بیمه، ناصر سلوکی ، با بیان این مطلب گفت: همراستا با اجرای این طرح، شرکت‌های بیمه‌ای هزینه‌های خود را کاهش داده و نرخ بیمه را براساس مدیریت ومحاسبات فنی تعیین کنند.

وی با بیان اینکه نرخ بیمه‌ای که شرکت‌های بیمه براساس محاسبات یاد شده ارائه می‌دهند با هزینه‌های اداری جمع می‌شود، در نهایت نرخ بیمه نهایی را به وجود می‌آورد که هر چقدر این رقم پایین‌تر باشد، قدرت رقابت افزایش می‌یابد.

سلوکی تصریح کرد: در صورتی که شرکت‌های بیمه‌ای به صورت کاملا حرفه‌ای عمل کنند باید بتوانند واریانس را پایین آورده و قیمت‌های نزدیک به هم داشته باشندو در این بین آن شرکتی موفق خواهد بود که هزینه اداری کمتری داشته باشد.

سلوکی خاطرنشان کرد: اجرای آزادسازی نرخ تعرفه بیمه ۲ حسن بزرگ دارد، یکی از آن نفع بیمه گذار را دارد که پوشش بیمه‌ای با نرخ کمتر صورت می‌گیرد و دیگری ضریب نفوذ بیمه را بالا می‌برد.

معاون فنی بیمه توسعه تصریح کرد: در صورتی که رشدی در حق بیمه‌ها نباشد، برای یک بازه زمانی کوتاه مدت شاهد کاهش ضریب نفوذ بیمه خواهیم بود؛ اما به تدریج که بازار به سمت رقابتی شدن حرکت کند، رغبت بیمه‌گذار برای بیمه بیشتر می‌شود.

این کارشناس صنعت بیمه گفت: پایین آمدن حق بیمه سبب می‌شود تا مردم برای تمام ریسک‌ها از پوشش بیمه‌ای بهره گیرند و این عمل بعد از مدتی ضریب نفوذ بیمه را افزایش می‌دهد.