آنچه باید در خصوص پایا فولاد کویر یزد بدانید

چشم انداز

شرکت پایا فولاد کویر یزد با تولید و عرضه محصول، با کیفیت بالا، قابل رقابت و اعتماد که بر پایه رشد و توسعه پایدار می‌باشد در نظر دارد سهم حضور خود را در بازار افزایش دهد و وارد بازارهای جهانی گردد.

همچنین در ادامه طرح‌های توسعه‌ای خود در راستای تکمیل زنجیره فولاد، پروژه هایی از جمله گندله‌‌‌‌سازی و آهن اسفنجی را با توجه به ظرفیت‌های منطقه و بازار فولاد، در آینده نزدیک مورد بررسی و پژوهش قرارخواهد داد.

ماموریت

ما به تولید و عرضه‌ی بهترین کیفیت ممکن از کنسانتره متمرکز هستیم. هدف ما ارائه‌ی راهکارهای نوآورانه و پایدار برای فرآوری سنگ آهن و کسب سود پایدار است. و همچنین با استفاده از فناوری‌های پیشرو، تجارب چند دهه‌ای و تلاش بی‌وقفه تیم حرفه‌ای و متخصص ما، به دست آوردن نتایج بالقوه و تامین رضایت بلند مدت مشتریان و کلیه ذی‌نفعان را هدف قرار داده‌ایم.

ارزش‌ها

ارزش‌‌‌‌های تعریف شده در این شرکت را می‌‌‌‌توان در چهار بخش تعریف کرد:«تعهد صادقانه در حفظ منافع ذی‌نفعان داخل و خارج سازمان با راهبرد برد-برد»، «تعهد به حفظ و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات»، «ایجاد اشتغال مولد و تامین سلامت جسمی و روحی و کرامت سرمایه‌های انسانی شرکت» و «اهتمام به حفظ محیط‌زیست، منابع طبیعی، مراتع و ذخایر انرژی»

خطوط تولید

خط یک کارخانه تولید کنسانتره با ظرفیت تولید حداقل سالیانه هشتصد هزار تن کنسانتره سنگ آهن را بر عهده دارد. در خط دو کارخانه تولید کنسانتره با ظرفیت تولید حداقل سالیانه هشتصد هزار تن کنسانتره سنگ آهن محقق می شود. همچنین کارخانه سنگ شکنی با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال برای تولید سنگ آهن دانه بندی ۲۵ میلیمتر  ((عیار کنسانتره تولیدی ۶۶.۵ درصد میباشد.)) مشغول به فعالیت است.

زیر ساخت‌ها

در بخش انرژی و سیالات زیرساخت‌‌‌‌های موجود شامل  «پست  برق ۲۳۰ -در یازده کیلومتری کارخانه و خطوط انتقال مربوطه»، «پست برق ۶۳ کیلو ولتی -در محوطه کارخانه»، «نیروگاه دیزلی خود تامین ۱۲ مگاواتی»، خطوط  انتقال آب به کارخانه به طول ۳۰ کیلومتر »، «آب شیرین کن RO » است.

در بخش حمل و نقل احداث جاده مسیر ساغند تا چادرملو به منظور تسهیل انتقال خوراک کارخانه و همچنین بهبود حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شده است.

در بخش رفاهی احداث منازل مسکونی و مجموعه خوابگاهی مناسب و مجهز با هدف حفظ سلامت، تامین رفاه و آرامش سرمایه های انسانی، متناسب با شیوه معماری منطقه با زیربنای ۸۰۰۰ متر مربع در دستورکار قرار گرفته است.

فعالیت‌‌‌‌های عام‌‌‌‌المنفعه و مسئولیت‌‌‌‌های اجتماعی

احداث کارخانه آبگیری: احداث کارخانه آبگیری از باطله به منظور بازیابی آب از دوغاب باطله خطوط یک و دو کنسانتره با هدف کاهش مصرف آب تا ۷۰ درصد و حفظ منابع آبی و محیط زیست از اقدامات این کارخانه است.

تصفیه فاضلاب انسانی: احداث تصفیه خانه فاضلاب انسانی با ظرفیت ۲۵۰ نفر به منظور مدیریت بهینه پساب تولیدی جهت آبیاری فضای سبز کارخانه و  جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی توسط این کارخانه انجام می شود.

فضای سبز: «تخصیص ۱۵درصد از فضای کارخانه به فضای سبز مشجر و درختان مناسب منطقه و گونه‌های کم‌ آبخواه به منظور کنترل آلودگی و افزایش پوشش گیاهی در منطقه » و «احداث ۲۵۰ هکتار فضای سبز پیرامونی کارخانه جهت بیابان زدایی» از دیگر اقدامات در جهت مسئولیت های اجتماعی و فعالیت‌‌‌‌های عام‌‌‌‌المنفعه است.

سیستم غبارنشان (مه‌پاش): استفاده از سیستم غبارنشان(Dust Supperssion) در ناحیه سنگ شکنی به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، کنترل پراکش غبار و حفظ سلامت کارگران و محیط زیست روستایی در دستورکار قرار گرفته و محقق شده است.

انبار دپوی کنسانتره: احداث انبار دپوی کنسانتره  به منظور جلوگیری از پراکندگی محصول و کاهش آلودگی محیط نیز اقدام دیگر کارخانه است.

سکوی بارگیری ایستگاه قطار ساغند: احداث سکوی تخلیه و انتقال سنگ آهن ورودی و کنسانتره خروجی در محل ایستگاه راه‌آهن ساغند با هدف رونق حمل و نقل ریلی و استفاده از مزیت آن که منتج به کاهش آلودگی ناشی از تردد کامیون‌‌‌‌ها شده است.

مجموعه ورزشی رفاهی ساغند: مجموعه ورزشی-رفاهی ساغند در راستای تحقق مسؤولیت‌های اجتماعی‌ و به منظور رفاه بیشتر کارکنان و ساکنان بومی منطقه احداث شده است.

سرمایه‌‌‌‌های انسانی

با توجه به این که یکی از ارزش‌های شرکت پایا فولاد کویر یزد تعهد به حفظ و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات می‌باشد، دراین راستا از تیم‌های قدرتمند و حرفه‌ای در تمامی واحدهای مختلف استفاده نموده تا بتواند تمامی ارزش‌‌‌‌ها و چشم انداز شرکت را محقق سازد.

ما معتقد هستیم که سرمایه اصلی هر سازمان نیروهای انسانی آن است و با جذب افراد متخصص و فراهم سازی شرایط مناسب  و حفظ کرامت انسانی برای نیروهای خود توانسته ایم کارنامه‌ای قوی و قابل توجه ایجاد نماییم که این امر باعث حفظ و تداوم تعهد و کیفیت در تمامی مراحل کار می‌شود.