شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۳۵ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۵۹۳۵

  • غول‌های هوش مصنوعی زیر ذره‌بین

    دنیای اقتصاد: رگولاتور تجارت ایالات متحده آمریکا از آغاز روند تحقیقات و بررسی روند سرمایه‌گذاری‌ها و همکاری‌های شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در زمینه هوش مصنوعی مولد، خبر داده است. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در بیانیه‌ای اعلام کرده است که با ارسال فرمانی به پنج شرکت بزرگ تکنولوژی، یعنی آلفابت، آمازون، آنتروپیک (Anthropic)، مایکروسافت و اوپن ای‌آی، آنها را ملزم به ارائه اطلاعاتی درباره این موضوع کرده بود. این تحقیقات بر موضوع نفوذ و حقوق غول‌های تکنولوژی در جریان سرمایه‌گذاری‌های‌شان در شرکت‌های نوپای هوش مصنوعی متمرکز است و اینکه آیا این معاملات به جریان رقابت در این بازار آسیب زده یا خیر.
  • ممنوعیت استفاده کودکان زیر ۱۶ سال از شبکه‌های اجتماعی در فلوریدا

    سیتنا: مجلس نمایندگان فلوریدا قانونی را تصویب کرده است که استفاده کودکان زیر ۱۶ سال از شبکه‌های اجتماعی را فارغ از تایید و آگاهی والدین و سرپرستان آنها منع می‌کند. مجلس نمایندگان فلوریدا پنج‌شنبه گذشته این قانون را در شرایطی تصویب کرد که شمار زیادی از دموکرات‌ها نیز در کنار جمهوری‌خواهان ایستادند و از تصویب آن حمایت کردند. حامیان قانون تاکید کردند که رسانه‌های اجتماعی، کودکان را در معرض «قلدری و شکارچیان جنسی» قرار می‌دهند و استفاده از این شبکه‌ها عوارضی مانند افسردگی، وسواس و اعتیاد در میان کودکان به دنبال داشته است.
  • سیستم‌های رایانه‌ای دولت سوئد از کار افتادند

    ایسنا: وزیر دفاع مدنی سوئد اعلام کرد سیستم‌های رایانه‌ای سازمان‌های دولتی سوئد که در اثر حمله به یک مرکز داده از کار افتاده‌اند، ممکن است به مدت هفته‌ها نتوانند کار کنند. حمله باج‌افزاری که آخر هفته گذشته توسط گروهی به نام «آکیرا» انجام شد، فرآیند پرداخت حقوق و دستمزد تعداد زیادی از موسسات را فلج کرد و مشکلات بیشتری را در بیمارستان‌ها، سینماها و سایر مشاغل به وجود آورد. کارل اسکار بوهلین، وزیر دفاع مدنی سوئد روز جمعه گفت: از روز شنبه ۱۷۸ گزارش در خصوص نشت احتمالی داده‌های شخصی ثبت شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر