شماره روزنامه ۵۹۹۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۷۴ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۵۹۷۴

  • پیشنهادهایی برای ارتقای امنیت سایبری در ۱۴۰۳

    دنیای اقتصاد: شاید بتوانیم سال ۱۴۰۲ را سال حملات سایبری بدانیم؛ سالی که بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی از حمله هکرها در امان نبودند و اطلاعات مردم حراج شد. مسوولان ذی‌ربط در این زمینه نه‌تنها پاسخگو نبودند، بلکه بعضی هک‌ها را هم تکذیب کردند. رئیس سازمان فناوری اطلاعات اخیرا ضمن تشریح اقدامات این سازمان برای ارتقای امنیت سایبری، مرکز ماهر را به سازمان‌های دولتی برای دریافت سرویس‌های امنیت سایبری پیشنهاد داده است. اما کارشناس‌ها این مرکز را برای این هدف مناسب نمی‌دانند و توصیه می‌کنند تا مرکز ماهر فقط به همان اطلاع‌رسانی و ارائه گزارش‌های تحلیلی بپردازد.
  • تبلیغ‌کنندگان در تیک‌تاک به تلاطم افتادند

    ایسنا: تبلیغ‌کنندگانی که در تیک‌تاک به بازاریابی برای مصرف‌کنندگان جوان مشغول هستند، در مواجهه با احتمال ممنوعیت یا فروش اجباری آن، برنامه‌های اضطراری را برای مهاجرت به پلتفرم‌های رقیب این اپلیکیشن ویدئویی آماده کرده‌اند. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، چهارشنبه گذشته به لایحه قانونی رای دادند که شرکت بایت‌دنس را وادار می‌کند تیک‌تاک را ظرف مدت ۶ ماه بفروشد یا با ممنوعیت مواجه خواهد شد. کاخ سفید از سنا خواسته است این لایحه را تصویب کند و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده است این قانون را امضا خواهد کرد.
  • اختلاف با استارت‌آپ‌های هندی کار دست گوگل داد

    ایسنا: نهاد ضد انحصارطلبی هند، در اختلاف ادامه‌دار گوگل با استارت‌آپ‌های هندی بر سر سیستم پرداخت درون برنامه‌ای، دستور تحقیقات از سیستم این شرکت آمریکایی را صادر کرد. استارت‌آپ‌های هندی، ماه‌هاست با گوگل بر سر هزینه‌ای که برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای دریافت می‌کند، اختلاف دارند.
  • اینترنت در غرب و مرکز آفریقا قطع شد

    ایسنا: اکثر مناطق غرب و مرکز آفریقا در پی آسیب‌دیدگی کابل‌های زیردریایی با قطعی سرویس اینترنت روبه‌رو شدند.
  • سرمایه‌گذاری امارات برای توسعه زیرساخت‌های فناوری ۱۶ کشور

    سیتنا: شرکت مخابراتی و فناوری امارات متحده عربی e&g از سرمایه‌گذاری قابل‌توجه شش میلیارد دلاری برای پیشرفت زیرساخت‌های دیجیتال در ۱۶کشور خبر داد. شرکت مخابراتی و فناوری امارات متحده عربی e&g که قبلا با نام Etisalat Group شناخته می‌شد، از سرمایه‌گذاری قابل‌توجه شش میلیارد دلاری برای پیشرفت زیرساخت‌های دیجیتال در ۱۶ کشور خبر داد.
  • جریمه ۴۹۰ میلیون دلاری اپل برای پنهان کردن کاهش فروش آی‌فون

    ایسنا: اپل توافق کرد برای فیصله دادن به یک شکایت گروهی که مدعی بود مدیرعامل این شرکت با پنهان کردن کاهش فروش آی‌فون در چین سهامداران را فریب داده است، ۴۹۰میلیون دلار پرداخت کند. توافق اولیه روز جمعه در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در اوکلند کالیفرنیا تنظیم شد و مستلزم موافقت ایوون گونزالس راجرز، قاضی منطقه‌ای آمریکا است. شکایت و توافق متعاقب آن مربوط به اعلام غیرمنتظره کاهش پیش‌بینی درآمد سه ماهه به میزان ۹ میلیارد دلار توسط اپل در دوم ژانویه سال ۲۰۱۹ به دلیل تنش‌های تجاری آمریکا و چین بود.
  • برزیل مونتاژ آی‌فون ۱۵ را شروع کرد

    سیتنا: شرکت اپل در راستای کاهش وابستگی به چین، اکنون یکی از مدل‌های خانواده آی‌فون ۱۵ را در برزیل مونتاژ می‌کند. در حالی که بیشتر محصولات اپل همچنان در چین تولید می‌شوند، این شرکت امکاناتی برای مونتاژ برخی دستگاه‌هایش در سایر کشورها دارد که یکی از آنها تاسیسات فاکسکان برزیل است. غول فناوری کوپرتینویی اکنون آی‌فون۱۵ معمولی ۶٫۱ اینچی را در این تاسیسات مونتاژ می‌کند. قیمت آی‌فون۱۵ مدل ۱۲۸گیگابایتی در زمان عرضه در برزیل ۱۴۶۰ دلار بود و حالا به ۱۰۸۰ دلار کاهش یافته است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر