شماره روزنامه ۶۰۱۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۲۲ دنیای اقتصاد

اخبار خبر - روزنامه شماره ۵۹۲۲

  • خاورمیانه در آستانه جنگ گسترده‌تر است؟

    دنیای اقتصاد-گروه‌خبر: سه ماه پس از ۷ اکتبر؛ طنین درگیری‌های بعدی در غزه، منطقه را درگیر جنگ گسترده‌تری می‌کند. منطقه‌ای که توسط موجی از ترورها، بمب‌گذاری‌ها و حملات به کشتی‌ها آسیب دیده است. مونا یعقوبیان معاون مرکز خاورمیانه و شمال آفریقا در موسسه صلح ایالات متحده دوشنبه ۸ ژانویه ۲۰۲۴ نوشت: رویدادهای اخیر، از جمله ترور صالح العاروری یکی از مقامات ارشد حماس در بیروت، تشدید حملات یمنی به کشتی‌ها در دریای سرخ، عملیات تروریستی داعش در ایران و کشته شدن یکی از رهبران شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در عراق، تشدید تنش‌ها در سراسر خاورمیانه را نشان می‌دهد. روی هم رفته، این تحولات تصویر روشنی از منطقه‌ای در آستانه یک جنگ گسترده‌تر را به تصویر می‌کشد.
  • طرح مجلس برای حفر چاه‌های هزار متری

    دنیای اقتصاد-گروه خبر: کمبود آب و گسترش خشکسالی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کشورها از جمله ایران با آن درگیر هستند. در حال حاضر به گفته یک نماینده مجلس ذخایر آب در کشور نسبت به دو سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته و شرایط نامطلوب است. اگرچه شاهد کاهش بارندگی در بسیاری از شهرها هستیم، اما این موضوع در تهران نا‌مطلوب‌تر از سایر استان‌ها است. همین امر موجب شد استاندار تهران روز گذشته اعلام کند که کمبود آب در تهران جدی است و از همه هموطنان و به ویژه شهروندان استان تهران خواست، با تعدیل و رعایت مصرف آب در این خصوص همراهی کنند.
  • ایران شطرنج بازی می‌کند؛ اسرائیل پوکر

    دنیای‌اقتصاد: باز گانور، رئیس دانشگاه ریچمن در نشریه تایمز اسرائیل به بررسی دلایل شروع جنگ اسرائیل و حماس پرداخت و نوشت: در حالی که جنگ بین اسرائیل با فلسطین با عنوان «شمشیرهای آهنین» تداوم دارد، برای ما حیاتی است که پیشینه و دلایل شروع جنگ را درک کنیم و در انجام این کار به چند سوال اساسی بپردازیم: چرا این جنگ در اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد؟ چه کسی پشت آن است؟ و چگونه آن را به طور موثر مخفی نگه داشته است؟
  • وعده ۲۰ ساله دولت‌ها برای درهای باز

    دنياي اقتصاد- نیلوفر منصوریان: سخنان روز گذشته وزیر ارشاد در مورد بازگشت ایرانیان خارج از کشور و مشخصا بازگشت یکی از خواننده‌های لس‌آنجلسی، یک بار دیگر موضوع هموطنان خارج‌نشین را به صدر خبرها نشاند‌. «ایرانیان خارج از کشور» در تمام سال‌های گذشته و تقریبا در همه دولت‌های پس از انقلاب دغدغه متولیان امور کشور بوده‌اند، تا آنجا که دولتمردان وقت را به ارائه راهکارهای قانونی برای بازگشت ایرانیان سوق داده است.
  • رئیس اتاق صنایع سوئد از ایران مشورت گرفت

    رضا نیازمند: دوران کار در شرکت یوریران برای من دوران بسیار پربرکتی بود. درآمد من خوب بود‌. باعث پیشرفت و شهرت جهانی من شده بود و توجه همه را جلب کرده بود‌. علاوه بر آن من کم‌کم در کار اکتشاف و استخراج اورانیوم وارد شده بودم. در یک مسافرت برای خرید یک دستگاه اتوماتیک آزمایش سنگ‌های معدنی به سوئد رفته بودم که با رئیس اتاق صنایع آنجا آشنا شدم‌. در سوئد کارخانه saabیک نوع هواپیما می‌ساخت که منحصر‌به‌فرد بود و می‌توانست در ارتفاع خیلی پایین پرواز کند و در فرودگاه بسیار کوچک بنشیند و بلند شود. من برای برنامه‌های بعدی شرکت یوریران به این هواپیما نیاز مبرم داشتم، ولی وضع مالی شرکت saab خوب نبود. در آن موقع کارخانه اتومبیل‌سازی ولووهم در شرف ورشکستگی بود. رئیس اتاق صنایع که در روزنامه‌ها خوانده بود من از سازمان بهره‌وری آسیایی نشان طلا گرفته‌ام؛ این دو کارخانه را به من نشان داد و از آتیه آنها اظهار نگرانی کرد‌.
  • دکه - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱

    روزنامه کیهان دیروز به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در اخبار ویژه خود نوشت: «نیست که ببیند روزگار آینده، همچنان روزگار قدرت نظامی است و نه گفتمان و مذاکره! نبود تا ببیند بر خلاف مشورت دروغ مشاورانش، آلمان و ژاپن بالاترین سرمایه‌گذاری‌های نظامی را در دنیا داشته‌اند.»

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر