شماره روزنامه ۶۰۱۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۵۵ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۵۹۵۵

  • امتیاز ۴ میلیاردی واردات خودرو

    دنیای اقتصاد: واردات خودرو که قرار بود به تنظیم بازار کمک کند، این روزها به منبع زایش رانتی هنگفت تبدیل شده است و بر خلاف وعده سیاستگذار، همچنان عموم مردم به خودروهای خارجی دسترسی ندارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که حواله وارداتی‌های خاص تا ۴میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
  • ترمز افت قیمت خودرو کشیده شد

    دنیای اقتصاد: بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که پس از آرامش نسبی که این بازار در اواخر بهمن داشت، حالا بار دیگر روند افزایشی قیمت خودرو کلید خورده است. «دنیای اقتصاد» برای بررسی بازار خودرو قیمت ۱۸ محصول پرتقاضای داخلی و مونتاژی را در بازه زمانی ۳۰‌دی تا ۳۰بهمن زیر ذره‌بین قرار داده است. بر این اساس تغییرات قیمتی در بازه زمانی مذکور بسیار جزئی بود، به طوری که بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۵.۷میلیون تومان، معادل ۱.۲۵درصد، افزایش داشته و خودروهای مونتاژی مورد بررسی نیز در این بازه، افت قیمتی ۱۸میلیون تومانی، معادل ۰.۹درصد، را تجربه کرده‌اند. روند رشد قیمت خودرو در بازار با خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری آغاز شد و با خبر مربوط به فروش ۱۲۰هزار دستگاه خودرو در حاشیه بازار و همچنین ناآرامی‌ها در منطقه اوج گرفت. اما از میانه بهمن‌ماه که به قله قیمتی خود رسیده بود روند کاهشی را شروع کرد.
  • آغاز ویرایش ثبت‌نام خودروی وارداتی جانبازان از ۶ اسفند

    تسنیم: رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: جانبازان می‌توانند از شنبه۶ اسفند نسبت به ویرایش یا اصلاح ثبت‌نام اولیه خودروهای وارداتی اقدام کنند. مهدی ضیغمی گفت: نظر به اینکه آیین‌نامه واردات خودروی جانبازان تغییر کرده و برخی جانبازان بر اساس آیین‌نامه، شرایط گروه انتخاب خودروی آنها جابه‌جا شده، لذا لازم است مجددا ویرایش جدید صورت پذیرد. وی افزود: حدود ۳هزار جانباز واجد شرایط نیز نتوانستند در طرح واردات خودروی جانبازان ثبت‌نام اولیه کنند که بر همین اساس مقرر شد این افراد با مراجعه با سامانه، ثبت‌نام اولیه خودروی خود را انجام دهند.
  • رقابت آستون مارتین با پورشه

    دنیای اقتصاد: آستون مارتین با هدف رقابت با پورشه ۹۱۱، نسل جدید مدل ونتیج را با موتوری قوی‌تر و فن‌آوری‌های پیشرفته‌تر به بازار عرضه می‌کند. ونتیج از تابستان آینده به بازار عرضه خواهد شد و آستون مارتین امیدوار است که آمدنش به سال‌ها زیان‌دهی کارخانه پایان دهد. به گزارش BBC، مدیران آستون مارتین می‌گویند نسل جدید ونتیج آن‌قدر با نسل قبل متفاوت است که آنها در نظر داشتند نامی جدید برای خودرو انتخاب کنند، اما به خاطر سابقه ۷۴ساله نام ونتیج تصمیم گرفتند مدل جدید را در قالب نسل جدید این خودرو به بازار عرضه کنند.
  • فورد ارزان شد

    ایسنا: شرکت فورد موتور اعلام کرد که پس از کاهش شدید فروش در ژانویه، قیمت شاسی‌بلند برقی موستانگ ماخ ای (Mach - E) خود را تا ۸۱۰۰دلار کاهش داده است.فورد اعلام کرد که کاهش قیمت‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که این خودروساز به تطبیق خود با بازار برای دستیابی به ترکیب بهینه رشد فروش و ارزش مشتری ادامه می‌دهد.خودروساز در میشیگان اعلام کرد که فروش ماخ ای در ایالات‌متحده با ۵۱درصد کاهش در ژانویه به ۱۲۹۵ دستگاه رسیده است. کراس‌اوور مدل Y تسلا که با ماخ ای رقابت می‌کند، از ۴۲هزار و ۹۹۰دلار اعتبار مالیاتی فدرال شروع می‌شود. سازنده خودروهای برقی به رهبری ایلان ماسک در اوایل سال گذشته در تلاش برای افزایش تقاضا و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار، جنگ قیمتی را به راه انداخت. فورد و دیگر خودروسازان قدیمی، حرکت خودروهای برقی خود را کند کرده‌اند و در عوض روی مدل‌های هیبریدی و گازسوز تمرکز کرده‌اند. بر اساس گزارش رویترز، فورد در ژانویه اعلام کرد که تولید وانت پیکاپ لایتنینگ F-۱۵۰ خود را کاهش خواهد داد و تولید را در مرکز خودروهای الکتریکی میشیگان روژ به یک شیفت از اول آوریل کاهش می‌دهد.
  • تولید خودروساز چینی تعلیق شد

    ایسنا: های‌فای، سازنده خودروهای الکتریکی چینی، فعالیت‌های خود را برای حداقل ۶ ماه به حالت تعلیق درآورد و با کاهش رشد، به نشانه‌هایی از فشار پایدار در صنعت افزود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر