شماره روزنامه ۶۰۲۰
|

  • پایان تلخ مدیر چینی

    اوایل ماه مه، «کیو جینگ»، مدیر روابط عمومی شرکت چینی بایدو، که یک موتور جست‌‌‌وجو و از غول‌‌‌های تکنولوژی این کشور است، اظهاراتی را در فضای مجازی مطرح کرد که با موجی از انتقادات، به‌‌‌ویژه از سوی جوانان مواجه شد. خانم جینگ در صحبت‌‌‌های بحث‌‌‌انگیزش از فرهنگ سخت‌کوشی و تقدم کار بر زندگی دفاع کرده و برای کارکنانی که از سبک مدیریتی‌‌‌اش انتقاد داشتند، خط و نشان کشیده بود. ویدئوی صحبت‌های او در زمان کوتاهی وایرال شد تا جایی که او به ناچار از سمتش کناره‌‌‌گیری کرد. کاربران فضای مجازی او را به نادانی و عدم‌آگاهی متهم می‌‌‌کنند. اما فقط او نیست که از سخت‌کوشی بیش از حد حمایت می‌‌‌کند. سال‌‌‌هاست که مدیران شرکت‌های چینی، به‌‌‌ویژه در حوزه تکنولوژی، کارکنان را به کار زیاد و تقدم آن بر زندگی تشویق می‌‌‌کنند؛ دیدگاهی که حالا توسط نسل جدید کارکنان به چالش کشیده می‌شود. آیا فرهنگ سخت‌کوشی در چین رو به افول است؟
  • مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک

    مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک در محل هتل ارم به ریاست مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک و با حضور صاحبان بیش از ۹۵‌درصد سهام شرکت برگزار شد که ضمن تصویب صورت‌های مالی، با تقسیم سود ۳۸۰ ریال به ازای هر سهم به پایان رسید.
  • اقتصاد چرخشی و پایداری لوازم خانگی

    دنیای اقتصاد-فاطمه بابالو: صنعت لوازم خانگی مقدار زیادی مواد خام، انرژی و منابعی را مصرف می‌‌‌کند که در هر مرحله از چرخه عمر دستگاه، تاثیر قابل‌‌‌توجهی بر محیط‌زیست دارد: از استخراج مواد، پردازش، تولید، حمل‌‌‌و‌‌‌نقل تا پایان استفاده از آن. حال چگونه می‌توان تاثیر فرآیندهای تولید را به تدریج کاهش داد؟
  • سود ۴۵.۳۰درصد صندوق سرمایه‌‌‌‌گذاری سرآمد بازار

    سود ۴۵.۳۰ درصد سالانه صندوق سرآمد بورس سرشار از فرصت‌‌‌‌های سرمایه‌‌‌‌گذاری است و همواره برای سرمایه‌‌‌‌گذاران جذاب بوده است.
  • مهاجرت رانندگان

    هومن پشنگیان/ فعال صنعت حمل‌ونقل و لجستیک
    همه می‌‌‌‌‌دانیم که یکی از مهم‌ترین چالش‌‌‌‌‌هایی که امروز در صنعت حمل‌ونقل کشور وجود دارد و دغدغه جدی دولتمردان نیز هست، موضوع ناوگان فرسوده است. اگرچه در چند سال گذشته با واردات برخی ماشین‌‌‌‌‌ها، فضا کمی متفاوت شد و تولیدکنندگان داخلی هم، تولید و تیراژ را افزایش دادند، اما ناوگان حمل‌ونقل کشور، همچنان وضعیت خوبی ندارد. از سوی دیگر، خودمالک بودن خودروها مشکلات متعددی را ایجاد می‌‌‌‌‌کند.
  • رکورد صادراتی شرکت فولادی

    دنیای‌اقتصاد: حجم صادرات یک شرکت فولادی در ۲ ماه نخست امسال از کل صادرات بهار ۲ سال گذشته عبور کرد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» صادرات انواع محصولات فولادی توسط فرا طرح فولاد در ۲ ماه نخست سال‌جاری نسبت به فصل بهار سال گذشته جهش ۲۴۳ درصدی را به ثبت رساند. همچنین این شرکت از ابتدای فروردین تا انتهای اردیبهشت سال‌جاری به اندازه کل حجم صادرات خود در سال ۱۴۰۱، محصولات فولادی به بازارهای جهانی صادر کرد. این شرکت که پیش از این سابقه صادرات به ۱۹ کشور دنیا را در کارنامه داشته است، در ۲ ماه نخست سال‌جاری توانسته کشورهای جدیدی را به فهرست مقاصد صادراتی خود اضافه کند و به این ترتیب جایگاه این شرکت در بازارهای بین‌المللی مستحکم‏‌تر شده است.
  • برد - برد بانک‌های قرض‌الحسنه

    مهرداد جمشیدیان
    بانک مر‌‌‌کزی جمهوری اسلامی ایران در تارنمای خویش در بخش بانک‌‌‌ها و نهادهای پولی مجاز دو بانک را با صفت بانک غیردولتی قرض‌‌‌الحسنه معرفی کرده و فعالیت آنان را در حیطه عقد قرض‌‌‌الحسنه(پس‌انداز و جاری) مجاز شمرده است. افتتاح حساب در آنها در قالب حساب قرض‌‌‌الحسنه ویژه، دریافت سکه طلا یا ارز با این شرط میسر است که هیچ‌‌‌گونه سودی به سپرده‌‌‌ها تعلق نگیرد. افتتاح هر نوع حساب سپرده دیگری در آنها ممنوع بوده و منابع بانک تنها به اعطای وام قرض‌‌‌الحسنه تخصیص می‌‌‌یابد و حداکثر نرخ کارمزد وام‌‌‌ها ۴ درصد است. سود (زیان) ناخالص شاخصه‌‌‌ای است که تجزیه‌‌‌و‌‌‌تحلیل آن نحوه تجهیز و تخصیص سپرده‌‌‌ها، منابع و بازده بانک‌‌‌ها را نمایان می‌‌‌سازد. مقصود از نگارش حاضر ممیزی همین سازه مهم در بانک‌‌‌های قرض‌‌‌الحسنه مهرایران و رسالت و مقایسه‌‌‌ آنها با یکدیگر در دوره زمانی دو‌‌‌ساله ۱۴۰۱-۱۴۰۰ است. به‌‌‌علاوه در انتها به سود خالص بانک‌‌‌های قرض‌‌‌الحسنه مزبور اشاراتی خواهد شد. در انتها بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد که هرچند این دو بانک سهم کمتری از درآمدهای تسهیلات اعطایی، که یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی بانک‌هاست، دارند، اما همچنان توانسته‌‌‌اند سودآوری خود را حفظ کنند.
  • تامین مالی جمعی را در «کارمانی» ببینید

    در اقدامی نوین، سکوی تامین مالی جمعی کارن‌‌‌کراد با حمایت بانک کارآفرین‌‌‌؛ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌‌‌بنیان ریاست جمهوری و با حمایت رسانه‌‌‌ای گروه دنیای اقتصاد اقدام به ساخت اولین رئالیتی‌‌‌شو در حوزه‌‌ تامین مالی جمعی با عنوان کارمانی کرده است. کارمانی به معرفی و ترویج تامین مالی جمعی(کرادفاندینگ) به عنوان روشی نوین برای تامین سرمایه کسب و کارها می‌‌‌پردازد. این برنامه با اجرای محمد سلوکی، از سه‌‌‌شنبه هشت خرداد ماه ساعت ۸صبح در شبکه نمایش خانگی فیلیمو به مخاطبان عرضه خواهد شد.
  • ریسک‌های بازیافت پلاستیک

    دنیای اقتصاد:مواد شیمیایی می‌توانند روند بازیافت را مختل کنند. تعداد زیاد پلاستیک‌ها و مواد افزودنی، اغلب کیفیت مواد بازیافتی را کاهش می‌دهند و در عمل بازیافت را دشوار یا غیرممکن می کنند.با توجه به بحران آب‌و‌هوا و آلودگی پلاستیک در سراسر جهان، بسیاری از مردم معتقدند که بازیافت مواد، به ویژه پلاستیک، راه‌حل مشکلات ما است. بازیافت می‌تواند با کاهش استفاده از منابع، از اتلاف جلوگیری کرده و انتشار CO۲ را کاهش دهد. این سنگ بنای مهم اقتصاد چرخشی است. اما در حالی که بازیافت برخی از مواد نسبتاً ساده است، بازیافت پلاستیک شامل تضاد پیچیده‌ای از اهداف است.
  • نظارت آتش‌نشانی بر نمای ساختمان الزامی است

    دنیای اقتصاد: نخستین همایش فناوری‌‌‌های مهندسی ایمنی حریق با رویکرد ایمنی حریق در نماهای ساختمانی با واکاوی آتش‌سوزی بیمارستان گاندی با مشارکت سازمان آتش‌نشانی، سازمان مدیریت بحران و معاونت شهرسازی شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی، دانشگاه شهید بهشتی، دبیرخانه مردمی صنعتگران ایران و انجمن تهویه مطبوع ایران برگزار شد.
  • فن‌‌‌‌بازار تخصصی در معدن و صنایع معدنی

    مجید وفایی فرد مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو)
    در راستای تدارک و برنامه‌‌‌‌ریزی بلندمدت جهت حصول جایگاه رفیع قدرت برتر علمی و فناوری در منطقه، یکی از مهم‌ترین گام‌های حمایتی، بسترسازی برای توسعه کسب ‌‌‌‌وکار و تجاری‌‌‌‌سازی دستاوردهای علمی و تحقیقاتی شرکت‌‌‌‌ها و موسسات دانش‌‌‌‌بنیان فعال در حوزه فناوری‌ها و صنایع پیشرفته کشور است. بسترسازی در این حوزه لاجرم نیازمند ایجاد و توسعه زمینه‌‌‌‌های همکاری و تعاملات نزدیک ارکان بازار فناوری کشور، اطلاع‌‌‌رسانی، تبادل اخبار مربوط به دستاوردهای علمی و فناوری، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای فناوری‌ها، اقدامات توسعه بازار محصولات و در نهایت ایجاد هم‌‌‌‌افزایی میان کلیه عوامل بخشی و غیر بخشی فعال در این حوزه‌‌‌‌ها در سطح کل کشور است.
  • ادغام شرکت‌های بیمه‌ای تا چه میزان به بهبود فرآیند شرکت‌ها کمک می‌کند؟

    چابک آنلاین: میزان سرمایه‌های ثبت‌شده، مطالباتی گهگاه بیش از سرمایه، کمبود نقدینگی در دسترس و در نهایت ناترازی در برخی از تراز مالی شرکت‌های بیمه‌ای، مسائلی است که منجر به واکنش علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی و در نهایت مطرح شدن مجدد موضوع ادغام چند شرکت بیمه‌ای شد.
  • آخرین خبر یک خبرنگار

    حمید اسلامی/دبیر سابق گروه بانک و بیمه «دنیای‌اقتصاد»
    چند روز پیش همکاری قدیمی در روزنامه «دنیای‌اقتصاد» که بارها رتبه نخست خبرنگاری در صنعت بیمه را از آن خود کرده بود از میان ما رفت. خانم لیلا اکبر‌پور در سال‌های آغازین تاسیس روزنامه، همکاری با گروه بانک و بیمه را آغاز کرد و تا همین روزها با وجود سرطانی جانکاه که ۱۲ سال به جانش چنگ انداخته بود پیوند خود را با حوزه تخصصی‌‌اش حفظ کرد. لیلا هم مثل همه ما نقاط ضعف و قوتی داشت، اما چند ویژگی او چنان زبانزد همکارانش در مطبوعات اقتصادی و صنعت بیمه شد که مرگ او را به خبری تاسف‌‌برانگیز برای همه کسانی که او را از نزدیک می‌‌شناختند تبدیل کرد. لیلا، خبرنگاری پر انرژی و فعال بود.
  • امکان افتتاح غیرحضوری حساب ارزی در بانک کشاورزی

    شادا: امکان افتتاح حساب سپرده قرض‌الحسنه ارزی به صورت غیر‌حضوری در نسخه جدید اپلیکیشن «باران» بانک کشاورزی فراهم شد. به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، مشتریان این بانک می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن «باران» نسبت به افتتاح حساب ارزی بر پایه دلار یا یورو به صورت غیر‌حضوری اقدام کنند. بر اساس این گزارش، دسترسی به این خدمت در اپلیکیشن «باران» از طریق منوی «شعبه مجازی» و گزینه «افتتاح حساب» امکان‌پذیر است. شایان ذکر است، مشتریان برای استفاده از این خدمت باید در بانک کشاورزی حساب ریالی داشته باشند. این گزارش می‌افزاید: به زودی سایر سرویس‌‌های مبتنی بر حساب‌های ارزی نیز در اپلیکیشن «باران» راه‌اندازی خواهند شد.
  • برپایی پاویون شرکت‌های دانش‌‌بنیان در نمایشگاه کشاورزی روسیه

    صندوق نوآوری و شکوفایی: پاویون شرکت‌های دانش‌‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی کازان روسیه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی کازان روسیه (agrovolga ۲۰۲۴) از ۱۳ تا ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در کازان (مرکز جمهوری تاتارستان) برگزار می‌شود. کشت و صنعت، مکانیزاسیون، دام و دامپروری، بذر و نهاده، سورتینگ و بسته‌‌بندی، مزارع و تولیدکنندگان کشاورزی، سازه‌‌های کشاورزی، ماشین‌‌آلات و تجهیزات از جمله محورهای این نمایشگاه هستند. شرکت‌های دانش‌‌بنیان متقاضی حضور در این پاویون تا روز جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.irثبت‌‌نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۱۱۷۸۰۵۳۴ (میثاق فریوران) تماس حاصل کنند. یکی از برنامه‌‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای کمک به توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌‌بنیان، حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌‌بنیان در نمایشگاه‌‌های ‌‌خارجی و نیز حضور در نمایشگاه‌‌های معتبر بین‌المللی به دو صورت حضور مستقل و برپایی پاویون است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر