شماره روزنامه ۶۰۱۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۵۲ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۵۹۵۲

  • رشد قابل توجه خسارت پرداختی در صنعت بیمه

    دنیای اقتصاد-گروه بانک و بیمه: براساس آخرین گزارش بیمه مرکزی از عملکرد شرکت‌های بیمه طی ۱۰ماه سال جاری، خسارت پرداختی صنعت بیمه به حدود ۱۲۳هزار میلیاردتومان رسیده است. بررسی‏ها نشان می‏دهد طی این مدت، رشد بالای ۶۷.۶درصدی خسارت پرداختی بیشتر ناشی از عملکرد رشته‌های بیمه درمان، شخص ثالث-مازاد و بدنه اتومبیل بوده است. بنابر گزارش تحلیلی آمار عملکرد بازار بیمه شرکت‌های بیمه دانا، آسیا، پارسیان، سینا و پاسارگاد با سهم ۳۶درصدی از خسارت پرداختی بازار بیمه و برخورداری از رشد بالای خسارت پرداختی، موجبات اصلی رشد ۶۷.۶درصدی خسارت پرداختی در بازار بیمه را فراهم آورده‏اند. همچنین رشد حق بیمه تولیدی طی ۱۰ماه نخست سال جاری با رشد ۶۰.۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم ۲۲۵.۹هزار میلیارد تومان رسیده است. رشد این شاخص در شرکت‌های بیمه دانا، دی، البرز، پارسیان و سینا بین ۶۱.۸ تا ۱۱۴.۱درصد بوده است. به عقیده کارشناسان، رشد ۶۷درصدی خسارت پرداختی در صنعت بیمه در شرایط تورم حدود ۴۰درصد اعلام شده است و درصورت حدف اثر تورم، رشد خسارت پرداختی در ۱۰ماه نخست نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بالاتر از این رقم خواهد بود.
  • عدالت با گواهی سپرده‌‌ها

    دکتر سیدعلی موسوی/کارشناس حوزه بانکی
    با اجرای طرح فروش گواهی سپرده‌‌ها در سراسر کشور همه اقشار مردم با هر میزان سرمایه می‌توانند سود ۳۰ درصدی دریافت کنند. با وجود اینکه هدف از اجرای این طرح جذب نقدینگی و جلوگیری از افزایش تقاضای طلا و ارز است، اما می‌تواند عدالت اقتصادی را برقرار کند. اگرچه نرخ پرداخت سود بانکی بر اساس نوع سپرده‌‌ها مشخص بوده ولی همواره برخی از بانک‌ها به سپرده‌‌های کلان سود بیشتری پرداخت می‌کنند و مشتریان خرد با مانده سپرده‌‌های اندک همیشه سود مصوب قانونی را دریافت کرده‌‌اند و سرمایه‌‌داران از برخی بانک‌ها سود بیشتری اخذ می‌کنند بنابراین طرح فروش گواهی سپرده می‌تواند عدالت بیشتری را برقرار کند و حتی در آتی از طریق ایجاد سقف مبلغ گواهی سپرده می‌توان سرمایه‌‌های خرد را در بانک و سرمایه‌‌های کلان به سمت تولید هدایت کرد.
  • بانکداران تایوانی برای حذف تقلب به سراغ هوش مصنوعی رفتند

    چابک آنلاین: بانکداری در تایوان با تاسیس اولین بانک این کشور با نام «بانک تایپه» در سال۱۸۹۹ راه‌اندازی شد. بانک دولتی تایوان به نام «بانک مرکزی تایوان» شناخته می‌شود. البته تایوان در حال حاضر، بیش از ۴۰بانک دارد؛ از جمله بانک‌های دولتی مانند بانک مرکزی تایوان و بانک تجارت خارجی تایوان و بانک‌های خصوصی نظیر بانک فوبر. بانک‌های تایوان از نقاط قوتی همچون پیشرفت فناوری، ارائه خدمات بانکی متنوع و استفاده از سیستم‌های امنیتی پیشرفته بهره‌مند هستند. نظارت سختگیرانه از سوی مقامات مالی تایوان نیز از دیگر نقاط قوت بانک‌های این کشور به شمار می‌رود. البته نقاط ضعف بانک‌های تایوان هم شامل ریسک‌های اقتصادی و تنش‌های مالی می‌شود. رقابت شدید در بازار بانکی و افزایش ریسک‌های سایبری نیز از معضلات بانکداری در این کشور به شمار می‌رود.
  • پرداخت بیش از ۹۳۰میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری در دی‌ماه

    دنیای اقتصاد: موسسه اعتباری ملل در دی ماه بیش از ۹۳۰میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد. به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ملل، این موسسه در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی و حمایت از تشکیل خانواده و جوانی جمعیت در دی ماه مبلغ ۹۹۳۲۰۰میلیون ریال به ۸۶۷نفر از متقاضیان پرداخت کرد.  این گزارش می‌افزاید: تعداد ۸۴۱نفر از متقاضیان برای دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج در حال تکمیل پرونده هستند. موسسه اعتباری ملل افزون بر پرداخت وام‌های فوق، نسبت به پرداخت وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۵۰۰میلیون ریال از طریق سامانه متابانک بدون حضور در شعب اقدام می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت موسسه اعتباری ملل به آدرس www.melalbank.ir یا شعب موسسه در سراسر کشور مراجعه فرمایید.
  • تقدیر از روسای ۵ شعبه موفق موسسه اعتباری ملل

    دنیای اقتصاد: در چهاردهمین گردهمایی انتخاب روسای موفق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری از ۵ رئیس شعبه موفق موسسه اعتباری ملل تجلیل شد. به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ملل، گردهمایی روسای موفق شعب بانک‌های کشور هرسال توسط موسسه عالی آموزش بانکداری ایران با هدف ایجاد بستر و فرصت مناسب برای تعامل و انتقال تجربیات و دستاوردهای روسای موفق شعب و دیگر مدیران شبکه بانکی کشور و همچنین قدردانی و تکریم روسای موفق شعب بانکی و موسسات اعتباری کشور برگزار می‌شود. در سال جاری این گردهمایی با عنوان «آینده شعب در نظام بانکی کشور» در روز پنج‌شنبه مورخ ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با حضور رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران و کارکنان نظام بانکی کشور برگزار شد و از ۵ رئیس شعبه برتر و موفق موسسه اعتباری ملل نیز تقدیر به عمل آمد. اسامی روسای شعب برتر مطابق شاخص‌های تعیین‌شده به شرح ذیل است:
  • افزایش سرمایه بیمه پارسیان به تصویب سهامداران رسید

    دنیای اقتصاد: به گزارش روابط عمومی بیمه پارسیان، مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت در مورخ ۱۴۰۲.۱۱.۲۵ با حضور بیش از ۸۷درصد سهامداران، هیات رئیسه مجمع، ناظرین، حسابرس و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده بیمه مرکزی و حسابرس قانونی شرکت به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار شد. بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه، هادی اویارحسین، نایب رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به تشریح عملکرد این شرکت و اهداف مورد نظر برای افزایش سرمایه پرداخت، بر اساس مستندات ارائه‌شده، افزایش سرمایه این شرکت از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای از ۱۳۰۰۰میلیارد ریال به ۱۶۰۰۰میلیارد ریال با هدف ارتقای رتبه توانگری مالی و حفظ و ارتقای سهم بازار انجام خواهد شد که این مهم به تصویب سهامداران رسید. همچنین درخصوص اصلاح اساسنامه شرکت، براساس اصلاحات ابلاغی بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار در این مجمع تبادل نظر شد و به تصویب حداکثری سهامداران رسید.
  • اعطای ۷۱۵میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری توسط بانک مسکن

    دنیای اقتصاد: بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری طی ۱۰ماه نخست سال جاری، بانک مسکن با اعطای بیش از ۱۱هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری بالغ بر ۷۱۵میلیارد تومان در بین ۱۰بانک برتر کشور قرار گرفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مطابق با گزارش منتشرشده، بانک مسکن از میان ۲۷بانک قرار گرفته در این لیست در بین ۱۰بانک برتر به لحاظ حجم و تعداد تسهیلات اعطایی به متقاضیان این نوع تسهیلات قرار دارد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر