شماره روزنامه ۶۰۲۲
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۷۶ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۵۹۷۶

  • پرونده ۱۴۰۲ منابع بانک‌ها

    دنیای اقتصاد: بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال از بانک‌‌‌های حاضر در بورس و فرابورس، مجموع سپرده‌‌‌های این بانک‌‌‌ها با ۰.۲‌درصد کاهش به نسبت بهمن با مجموع ۴‌هزار و ۸۶۸‌هزار میلیارد تومان به کار خود پایان داد. مجموع سپرده‌‌‌های این بانک‌‌‌ها در سال ۱۴۰۱ رقم ۳‌هزار و ۴۶۹‌هزار میلیارد تومان بود که بر این اساس می‌توان گفت مجموع سپرده‌‌‌های بانکی در پایان سال ۱۴۰۲ رشد حدودا ۱۹درصدی داشته است. طی سالی که گذشت، موسسه اعتباری ملل بیشترین رشد جذب سپرده را داشته و میزان سپرده‌‌‌های این بانک رشد۷۸ درصدی داشته است. مجموع سپرده‌‌‌های ارزی بانک‌‌‌ها هم با رقم مجموعا ۱۸۰‌هزار میلیارد تومانی به کار خود در ۱۴۰۲ پایان داد.
  • کشورهای پیشرو در بازیافت

    فاطمه بابالو: کمیسیون اروپا در نوامبر ۲۰۲۲ پیشنهادی در مورد مقررات اتحادیه اروپا برای بسته‌‌بندی ارائه کرد که باید اثرات آن را موشکافی کرد گویی رخدادهای مهمی ذیل این قانون رخ داده است. هدف کاهش ضایعات بسته‌‌بندی به میزان ۱۵‌درصد به ازای هر کشور عضو و سرانه تا سال ۲۰۴۰ نسبت به سال ۲۰۱۸ است. این امر باید از طریق بازیافت بیشتر و استفاده مجدد به عنوان مثال در قالب محلول‌‌های قابل استفاده مجدد، محقق شود.
  • باز‌‌‌خوانی ابهامات تولید در ۱۴۰۳

    محمدحسین بابالو
    دورنمای تولید شرکت‌ها در ۱۴۰۳ با ابهاماتی همراه است که شاید در سال‌‌‌های اخیر تا این میزان دورنمای مه‌‌‌آلود را شاهد نبودیم. تلاش برای کاهش تورم می‌تواند تبعات نگران‌‌‌کننده‌‌‌ای بر تولید و تقاضا برجای گذارد که مهم‌ترین پیچیدگی‌‌‌ها و ابهامات اقتصادی شرکت‌ها در ۱۴۰۳ خواهد بود.
  • عملکرد درخشان جهان فولاد سیرجان در سال ۱۴۰۲

    شرکت جهان فولاد سیرجان در سال ۱۴۰۲ عملکرد بسیار درخشانی از خود به جای گذاشت که نتیجه آن، رشد تولید به‌رغم افزایش محدودیت‌‌‌های انرژی در مقایسه با سنوات قبل، رشد فروش داخلی و صادراتی، ثبت ۶۵ رکورد کمی و کیفی تولید، رشد ارزش بازار در تابلوی فرابورس و دستاوردهای بزرگ در پیشبرد طرح‌‌‌های توسعه بود. کل تولیدات «فجهان» در سال ۱۴۰۲ به ۲میلیون و۱۶۴هزار تن رسید که حاکی از رشد ۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ است و این رشد تولیدات در حالی محقق شد که محدودیت‌‌‌های انرژی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته بود.
  • پذیرش شرکت ارتباط فردا در فرابورس

    شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا از شرکت‌های وابسته به بانک آینده در بازار سرمایه پذیرش شد. به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباط فردا، بر اساس اعلام سازمان فرابورس ایران با توجه به درخواست شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا مبنی بر پذیرش این شرکت در فرابورس موضوع در جلسه مورخ ۰۸/۱۲/۱۴۰۲ هیات پذیرش فرابورس مطرح و با پذیرش شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا در بازار دوم فرابورس ایران موافقت شد. بر همین اساس، فرآیند ثبت این شرکت آغاز شده و پس از طی مراحل قانونی، به زودی سهام آن در بازار فرابورس عرضه عمومی خواهد شد. شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا که سیزدهمین سال تاسیس خود را سپری می‌کند با ارائه خدمات پرداخت فناورانه نظیر: خدمات نرم‏‏‌افزاری، کارت‏‏‌های پیش‏‏‌پرداخت و محصولاتی همچون: فینوتک، ایران‏‏‌کارت، همراه‏‏‌کارت (یکی از کاربردی‏‏‌ترین اپلیکیشن‏‏‌های پرداخت کشور) و آبانک، دارای بیش از ۲۰ میلیون مشتری در سراسر کشور است.
  • افزایش پرداخت خسارت‏‌ها در بیمه بدنه

    اکوایران: بررسی عملکرد بیمه «بدنه اتومبیل» از ابتدای سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد نسبت خسارت در این رشته صعودی بوده و نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش قابل‌توجهی داشته است. به گزارش اکوایران، بیمه بدنه اتومبیل به عنوان یکی از مهم‌ترین بیمه‌‌نامه‌‌های کشور در سال ۱۴۰۲ با افزایش نسبت خسارت مواجه شده به این معنا که میزان پرداخت خسارت در این بیمه افزایش یافته است. با توجه به اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش، داده‌‌های مربوط به وضعیت صنعت بیمه در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ از سوی بیمه مرکزی منتشر نشده، آمارهای ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • هزینه بانک جی پی مورگان برای ساخت مسکن‌های اجاره‌ای

    چابک: گروه مالی جی پی مورگان سال ۱۷۹۹ در شهر نیویورک تاسیس شد و قدمت بیش از ۲۰۰ ساله دارد. بانک و موسسه مالی جی‌پی مورگان با ۱۲۰۰ موسسه مرتبط در طول سال‌ها گرد هم آمده‌اند. مورگان چیس و شرکت (NYSE: JPM) یک شرکت خدمات مالی پیشرو بوده که دارایی‌های آن تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۳.۷ تریلیون دلار بوده و این بانک پیشرو در بانکداری سرمایه‌گذاری، خدمات مالی برای مصرف‌کنندگان و مشاغل کوچک، بانکداری تجاری، پردازش معاملات و مدیریت دارایی تحت برندهای J.P. Morgan و Chase است. این شرکت به میلیون‌ها مشتری، عمدتا در ایالات متحده و بسیاری از کشور‌های جهان خدمات ارائه می‌دهد.
  • نظارت بر تراکنش‌‌های بانکی تقویت می‌شود

    معاون فناوری‌‌های نوین بانک‌‌مرکزی گفت: با هماهنگی وزارت صمت و سازمان امور مالیاتی زمینه برای استفاده از فاکتورهای فروش و صورت‌حساب‌‌های الکترونیک در گزینه «بابت» فراهم خواهد شد.مهران محرمیان معاون فناوری‌‌های نوین بانک‌‌مرکزی گفت: بانک‌‌مرکزی به منظور شفاف‌سازی تراکنش‌‌های بانکی و مبارزه با پولشویی، علاوه بر شناسایی و نظارت بر مبدأ و مقصد تراکنش‌‌ها، موضوع تراکنش‌‌های بانکی و گزینه «بابت» در نقل و انتقالات بانکی را مورد توجه قرار داده است.این مقام مسوول بیان کرد: نظارت بر مبدأ، مقصد و موضوع نقل و انتقالات بانکی از مصادیق حکمرانی ریال است و در همین راستا محدودیت‌هایی برای افرادی که به طرز مشکوکی از گزینه «بابت قرض و تأدیه دیون» در نقل و انتقالات بانکی خود استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است و اکنون افراد تا سقف مشخصی امکان استفاده از این گزینه را دارند.او افزود: با هماهنگی وزارت صمت و سازمان امور مالیاتی زمینه برای استفاده از فاکتورهای فروش و صورت حساب‌‌های الکترونیک در گزینه «بابت» فراهم خواهد شد.
  • مدیرعامل جدید بیمه ایران منصوب شد

    سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی احکام جداگانه‌ای حسن شریفی را به سمت مدیرعامل بیمه ایران و داریوش محمدی و سید محمدناصر مبرقعی را به سمت اعضای هیات مدیره این شرکت منصوب کرد.به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، خاندوزی در حکم انتصاب مدیرعامل جدید شرکت سهامی بیمه ایران بر اولویت‌های استقرار کامل سیستم جامع بیمه‌گری، اتخاذ سازوکار مناسب برای وصول مطالبات، بهینه‌سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری‌‌‌های شرکت به منظور افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌‌‌ها و استفاده هر چه بهتر از ذخایر شرکت و مولدسازی دارایی‌ها ‌‌‌و پیاده‌سازی بیمه‌گری دیجیتال در راستای توسعه اقتصاد هوشمند تاکید کرده است.بر اساس این گزارش، ساماندهی شعب و نمایندگی‌ها و دفاتر خارج از کشور، تدوین و پیگیری برنامه خروج از زیان‌دهی شرکت، افزایش تنوع خدمات بیمه‌ای در راستای ارائه خدمات بهینه، آسان و سریع به آحاد جامعه و متناسب کردن ترکیب پرتفوی و پیاده‌سازی سیستم مدیریت ریسک و استفاده از منابع بیمه به سمت تامین مالی اقتصاد و بازار سرمایه از دیگر اولویت‌های برنامه مورد تاکید وزیر اقتصاد در دوره جدید مدیریت شرکت سهامی بیمه ایران است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر