شماره روزنامه ۶۰۳۰
|

  • جنجال یک سکانس موزون

    کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند رقص،‌ برخی رسانه‌ها از اصطلاح معمول‌شده «حرکات موزون» استفاده کرده‌اند و برخی دیگر هم بی‌اعتنا به هر دو از «صحنه تاثرانگیز» نوشته‌اند؛ همه اینها به سکانسی از سریال «در انتهای شب» مربوط است که به‌تازگی در فضای مجازی وایرال شده و دست‌کم صدها هزار بار دیده شده است؛ چندین برابر مخاطبان خود سریال!
  • «انگری بردز۳» از راه می‌رسد

    دنیای اقتصاد: انیمیشن بلند «انگری بردز۳» در دست ساخت است. در قسمت سوم، رد و چاک با صداپیشگی دوباره جیسون سودیکیس، بازیگر «تد لاسو»، و جاش گد، صداپیشه «یخ‌زده»، بازمی‌گردند. کارگردانی فیلم انگری‌بردز۳ را جان رایس که سازنده «پرندگان خشمگین۲» بود، به عهده دارد. فیلم‌نامه توسط توروپ ون اورمان نویسنده فیلم‌نامه فیلم دوم نوشته خواهد شد که در کنار تورو ناکاهارا از انیمیشن «سونیک خارپشت» تهیه‌کننده اجرایی نیز خواهد بود. «پرندگان خشمگین» نخست به کارگردانی کلی کایتیس و فرگال ریلی در سال ۲۰۱۶ اکران شد. این فیلم براساس بازی‌های ویدئویی به همین نام ساخته شد و در کنار جیسون سودیکیس و جاش گد، دنی مک‌براید، بیل هادر، مایا رودولف و پیتر دینکلیج نیز در این فیلم صداپیشگی کرده‌اند. دنباله این فیلم هم سال ۲۰۱۹ اکران شد. شخصیت اصلی این فیلم‌ها درباره «رد» پرنده مهربان و درستکاری است که یک مشکل اساسی دارد و خیلی زود عصبانی می‌شود و همه‌چیز را به‌ هم می‌زند. او به دستور شهردار مجبور به شرکت در کلاس‌های فوق برنامه کنترل خشم می‌شود و در آنجا دوستان خوبی پیدا می‌کند.
  • آغاز فصل سوم «زخم کاری» از جمعه

    دنیای اقتصاد: پخش فصل سوم سریال «زخم کاری» با نام «زخم کاری، انتقام» به کارگردانی محمدحسین مهدویان از جمعه ۲۵ خرداد در پلتفرم فیلیمو آغاز می‌شود. داستان این مجموعه حول محور شخصیت مالک مالکی می‌گذرد. جوانی زیاده‌خواه که طمع در پایان فصل یک کار دستش داد و خانواده‌اش را در معرض نابودی قرار داد. مالک در پایان فصل در انتقام عجیب به دست معشوق سابقش (منصوره) با چاقو زخمی شد و در آغاز فصل دوم شاهد بودیم که توسط ناصر ریزآبادی در تابوت گذاشته و در یکی از زمین‌های کشاورزی در شمال کشور به خاک سپرده شد. مالک به کمک دستمالچی از مرگ نجات پیدا کرد و در طول فصل دوم سایه‌ حضورش بر تمامی شخصیت‌ها افتاده بود. چنانچه مخاطب در تمامی قسمت‌های فصل دوم منتظر خروش مالک علیه ظلم‌هایی بود که بر او روا داشته شده بود اما آنچه اتفاق افتاد یک غافلگیری جذاب بود. اکنون در فصل سوم داستان ادامه می‌یابد. جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، کامبیز دیرباز و مهران غفوریان از بازیگران این مجموعه هستند.
  • انتشار «تصنیف‌های دوره قاجار» به قلم فرامرز پایور

    دنیای اقتصاد: کتاب «تصنیف‌های دوره‌ قاجار» به روایت عبدالله دوامی نوشته فرامرز پایور روانه بازار شد. فراز مجیبی که آوانگاری اثر را انجام داده درباره این کتاب توضیح داده است: «استاد عبدالله دوامی به دلیل بهره‌مندی و ارتباط گسترده با نوازندگان شاخص و راویان اصلی ردیف و خوانندگان و تصنیف‌سازان مختلف و نیز مهارت در نوازندگی ضرب و خوانندگی، به عنوان مهم‌ترین مرجع و راوی ردیف آوازی و تصانیف دوره قاجار محسوب می‌شد. نوع نگاه زیباشناسانه در انتخاب تصانیفی که با اصالت‌های موسیقی دستگاهی همگن و منطبق هستند در مقابل تصانیفی که از عیار هنری کمتری برخوردار بوده یا بیشتر جنبه مردم‌پسند داشته‌اند، اصلی‌ترین ویژگی روایت او از تصانیف دوره قاجار است. کامل‌ترین آوانگاری کارهای ایشان مربوط است به نوشته استاد فرامرز پایور که در این کتاب به عنوان مرجع اصلی قرار گرفت. علاوه بر تطبیق دقیق حروف و کلمات شعر با نت‌ها نسبت به مرجع اصلی، تلاش کرده‌ام نوع آوانگاری باعث ارتباط بیشتر خوانندگان و نوازندگان، در سطوح مختلف هنری با آن شود.» این کتاب به قیمت ۷۵۰هزارتومان از سوی انتشارات ماهور منتشر شده است.
  • افتتاح «سندلی هنرمند» در خانه هنرمندان

    دنیای اقتصاد: نمایشگاه «سندلی هنرمند» از فردا پنج‌شنبه با حضور بیش از ۲۰۰ هنرمند نقاش، مجسمه‌ساز، تصویرگر، سرامیست، معمار، طراح صنعتی، آهنگساز و طراح صحنه و همچنین هنرمندان سینمایی در هفت گالری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در معرفی نمایشگاه «سندلی هنرمند» آمده است: «صندلی یا چهارپایه یا چوکی یا کرسی محلی برای نشستن است. جایگاهی است که انسان روی آن آرام می‌گیرد. صندلی با صاحبش معنا می‌یابد. کارکرد اجتماعی صندلی که امروز با میز و صاحب میز در تداخل و به اشتباه گرفته می‌شود، مقام صاحبش را می‌رساند؛ و تکیه‌گاهی ا‌ست در قدرت. هنرمند با تکیه بر صندلی است که جان می‌گیرد و جان می‌بخشد؛ و این مفهوم آثار او را معنابخش می‌کند. در نشانه‌شناسی: طرح، مصالح و ساخت در نحوه تلقی صاحب آن نقش کلیدی دارد. نمایشگاه «سندلیِ هنرمند» نمایشگاهی ا‌ست از رویکرد هنرمندان ایران در این چالش فراموش‌شده و کلیدی برای درک بهتر آثار آنان در هنر معاصر این سرزمین.» این نمایشگاه از پنج‌شنبه ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۵ تیر همه‌روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ (به استثنای شنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان است.
  • اکران «طعم گیلاس» کیارستمی در پاریس

    دنیای اقتصاد: در آستانه تولد ۸۴سالگی عباس کیارستمی، کارگردان فقید سینما، باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» مرکز ایران و فرانسه مراسم بزرگداشتی برای او برگزار می‌کند. در این مراسم که ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) در سینمای بالزاک پاریس برپا خواهد شد، فیلم «طعم گیلاس» این هنرمند اکران می‌شود و سیف‌الله صمدیان عکاس و سینماگر ایرانی، نهال تجدد نویسنده و مترجم مجموعه اشعار کیارستمی به همراه ژان کلود ووآزن نویسنده، مورخ و متخصص ایران درباره این اثر بحث و گفت‌وگو می‌کنند. عباس کیارستمی سال ۱۹۹۷ میلادی (۱۳۷۶) نخل طلای کن را برای فیلم «طعم گیلاس» دریافت کرد و پس از آن در فرانسه چندین فیلم ساخت. عباس کیارستمی عکاس و فیلم‌ساز متولد اول تیر سال ۱۳۱۹ بود و ۱۴ تیر ۱۳۹۵ درگذشت.
  • کنسرت موسیقی بوشهری در نیاوران

    دنیای اقتصاد: کنسرت بندری و خیام‌خوانی گروه «هیرون» به سرپرستی نوذر سعادت‌پور شنبه ۲۶ خرداد در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. در این کنسرت قطعاتی مانند تل عاشقون، خروس خون، خرونگ، خیام، حنابندان، بزمی و عروسی بوشهری، کعله مرکب‌خوانی، لری، رئیسعلی و چند قطعه بی‌کلام اجرا خواهد شد. نوذر سعادت‌پور (سرپرست گروه، خواننده، نوازنده نی‌انبان و فلوت)، محمد فرامرزی اُکولو و حسین سهرابی (خواننده)، نیما تنگسیری (ضرب و تمپو)، فرشید چهره‌آزاد (درامز محلی)، مهدی احمدی (کونگا)، فرزاد مستوفی (گیتار باس) و سعید پیراسته نوازنده سازهای افکتی، اعضای گروه «هیرون» هستند. علاقه‌مندان به تماشای کنسرت گروه «هیرون» می‌توانند ساعت ۲۱ به سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.
  • اکران آنلاین «مسافری از گانورا»

    دنیای اقتصاد: اکران آنلاین انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» به کارگردانی سید احمد علمدار و تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین علمدار از فیلم‌نت آغاز شد. این فیلم به‌زودی در اپلیکیشن «شاد» نیز اکران آنلاین می‌شود. داستان این فیلم درباره یک موجود فضایی است که به زمین سفر می کند و با کمک پسری معلول و دوستانش به جست‌وجوی فرمانروای گمشده سیاره گانورا می‌پردازد تا صلح را به سرزمینش بازگرداند. این فیلم در مدت ۳ ماه اکران توانست با جذب بیش از ۴۲۰ هزار مخاطب به فروش ۱۴ میلیارد تومانی دست یابد. «مسافری از گانورا» در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان موفق به دریافت پروانه زرین جایزه ویژه دبیر جشنواره، تندیس ویژه ستاد ملی خانواده و جوانی جمعیت و همچنین جایزه «فرهنگ بنیان» شد.
  • ورود «این جمعیت قابل کنترل» به چرخه اکران

    دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «این جمعیت قابل کنترل» به کارگردانی محمدمتین اوجانی و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید از چهارشنبه هفته آینده (۳۰خردادماه) به فیلم‌های در حال اکران اضافه می‌شود. این فیلم داستان یک زن مسن مبتلا به زوال عقل را روایت می‌کند که هنوز آرزوی اصلی خود را فراموش نکرده است. تلاش فرزندان او برای برآوردن این آرزو منجر به مجموعه‌ای از حوادث و ماجراها می‌شود. نویسندگی این فیلم را روناک برخوردار بر عهده داشته و فریده سپاه‌منصور، محمدرضا داوودنژاد، علیرضا استادی، زهرا داوود‌نژاد، روناک برخوردار، مرجان قمری، رسول عظیمی، مهناز افتاده‌نیا، وحید الهویی، مریم شاه‌ولی و محسن آشتیانی‌پور در آن بازی کرده‌اند.
  • اکران «شناور» در هاشور

    دنیای اقتصاد: فیلم «شناور» ساخته شهاب‌الدین حسین‌پور از امروز چهارشنبه اکران آنلاین خود را از طریق پلتفرم هاشور آغاز می‌کند. این اثر سینمایی که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، داستان یک گروه دوست صمیمی است که با یکدیگر به سفری کوتاه می‌روند و با گم‌شدن یکی از آنها اتفاقاتی رخ می‌دهد و رازهایی برملا می‌شود. فیلم‌نامه «شناور» را رضا دادویی نوشته و محمد امیریاراحمدی به عنوان مشاور فیلم‌نامه با پروژه شناور همکاری کرده است. همچنین رضا دادویی و میثم طوسی تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده دارند. الهه افشاری، ملیکا باقری، الهه حسینی، گیلدا حمیدی، میثم درویشان‌پور، علیرضا ساوه‌درودی، فائقه شلالوند، اشکان صادقی، علیرضا مویدی، فرشید ناصری و بازیگر خردسال رزا دانازاده در «شناور» به ایفای نقش می‌پردازند.
  • پیش‌دستی دولت ۱۳ برای جشنواره ۴۳

    دنیای اقتصاد: سازمان سینمایی دولت مرحوم رئیسی برخلاف روال معمول، هشت ماه قبل از برگزاری جشنواره فیلم فجر فراخوان این رویداد را منتشر کرد. هر سال معمولا مهرماه این فراخوان منتشر می‌شد اما با توجه به رخدادهای ناگهانی اخیر، و انتخاب زودهنگام رئیس‌جمهور در چند روز آینده، مهرماه دولت دیگری بر سر کار خواهد بود و به نظر می‌رسد که مسوولان وزارت ارشاد با انتشار زودهنگام فراخوان جشنواره، می‌خواهند آخرین تلاش‌های خود را برای تاثیرگذاری بر این رویداد مهم سینمایی انجام دهند.
  • زیبا بروفه کتاب جدید می‌خواند

    دنیای اقتصاد: زیبا بروفه، بازیگر سینما، کتاب «روزهای بی‌آینه» را می‌خواند. این کتاب روایت ناگفته‌هایی از جنگ تحمیلی است و به انتخاب‌های یک زن با کودکی چهارماهه در فقدان همسر می‌پردازد. در این اثر خاطرات منیژه لشکری، همسر آزاده خلبان حسین لشکری به قلم گلستان جعفریان منعکس شده است. زیبا بروفه پیش از این نیز کتاب‌های کاش برگردی، از ترس تنهایی، نیمه تاریک مامان، از چنده‌لا تا جنگ و بندر امن را خوانده بود. علاقه‌مندان می‌توانند کتاب صوتی «روزهای بی‌آینه» را از سکوهای اینترنتی طاقچه، فیدیبو و کتابراه تهیه کنند.
  • «گورکن» روی صحنه تئاتر شهرزاد

    دنیای اقتصاد: نمایش«گورکن» به نویسندگی و کارگردانی علی‌محمد کاظم‌نیا در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «برای گورکنی که در آستانه کهنسالی است دستیار جوانی فرستاده‌اند. آنها باید قبر را تا قبل از شروع مراسم تدفین به موقع حاضر کنند. گورکن جوان از خلال حرف‌های پیرمرد متوجه می‌شود که این مراسم خاکسپاری یک خاکسپاری معمولی نیست.» بهرام ‌ابراهیمی، حسن نوری و دانیال ‌ابراهیمی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. علاقه‌مندان به تماشای نمایش «گورکن» تا ۱۵تیر می‌توانند هر روز ساعت ۱۹ به سالن ۳ تئاتر شهرزاد به نشانی خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو،‌ بعد از سفارت ایتالیا، شماره ۷۶ مراجعه کنند.
  • اجرای «لاک‌پشت و خرگوش» در کانون

    دنیای اقتصاد: نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی سعید صادقی در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری ویژه کودکان و خردسالان روی صحنه است. این نمایش برگرفته از داستان نمادین لاک‌پشت و خرگوش است که به عنوان نماد آهسته و پیوسته رفتن در جامعه مورد توجه است. اما در این نمایش در کنار استفاده از این نمادها مراحل دیگری هم وجود دارد که در پایان مشارکت و همکاری دسته‌جمعی به کودکان آموزش داده می‌شود. نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» خرداد و تیر ۱۴۰۳ روزهای یکشنبه تا جمعه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن آینه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری واقع در بوستان لاله اجرا خواهد شد.
  • خبر خوش برای دوست‌داران داستان اسباب‌بازی

    دنیای اقتصاد: مدیر ارشد بخش خلاقیت پیکسار خبر داد که فیلم پنجم «داستان اسباب‌بازی» توسط اندرو استنتون، فیلم‌ساز قدیمی پیکسار، ساخته خواهد شد. استنتون سه فیلم پیکسار را کارگردانی کرده که از این میان «در جست‌وجوی نمو» و «وال-ای» برنده جایزه اسکار در بخش انیمیشن بلند شدند. وی همچنین نویسنده فیلم‌نامه ۸ فیلم برای این کمپانی است که شامل قسمت‌های اول و دوم «داستان اسباب‌بازی»، زندگی یک حشره، وال-ای و شرکت هیولاهاست.استنتون پس از آن از دنیای انیمیشن فاصله گرفت و فیلم «جان کارتر» را سال ۲۰۱۲نوشت و کارگردانی کرد. وی نویسنده و کارگردان انیمیشن «در جست‌وجوی دوری» برای پیکسار در سال ۲۰۱۶ بود و پس از آن فیلم‌نامه «داستان اسباب بازی ۴» را در سال ۲۰۱۹ نوشت. وی همچنین به تازگی کارگردانی فیلم «در یک چشم برهم زدن» را انجام داده که یک فیلم اقتباسی است و با بازی کیت مک‌کینان و رشیدا جونز ساخته شده و هنوز اکران نشده است. گفته می‌شود «داستان اسباب بازی ۵» در سال ۲۰۲۶ اکران می‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر