چراغ سبز استقلال به پرسپولیس در آستانه دربی

حمید رجبی - تیم فوتبال سپاهان اصفهان با گل ثانیه‌های پایانی عبدالوهاب ابوالهیل سه امتیاز با ارزش دیدار با استقلال تهران را کسب کرد. در آخرین دیدار از هفته هشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر تیم فوتبال سپاهان اصفهان موفق شد با دوگل عبدالوهاب ابوالهیل هافبک عراقی خود، با نتیجه ۲ بر یک برابر استقلال تهران به برتری دست یافت. در این دیدارکه به قضاوت سعید مظفری زاده و در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد، ابتدا ابوالهیل در دقیقه ۷ گل برتری سپاهان را رقم زد تا نیمه اول با برتری تیم میزبان به پایان برسد.

در نیمه دوم استقلال با به میدان فرستادن روانخواه و منیعی تاحدودی بر فشار حملات خود از دو جناح افزود تا اینکه در دقیقه ۷۴ توسط پیروز قربانی مدافع پیش تاخته خود به گل تساوی دست یافت.

در ادامه بازی سپاهان با چند جابجایی چهره هجومی‌تری به خود گرفت و در حالی که به نظر می‌رسید بازی با تساوی به پایان برسد، عبدالوهاب ابوالهیل روی اشتباه مدافعان استقلال و با ضربه ای تماشایی گل برتری تیمش را درون دروازه استقلال جای داد تا استقلال سومین شکست فصل جاری خود را در آستانه دیدارمهم هفته نهم مقابل پرسپولیس تجربه کند.

در این دیدار مهدی امیر آبادی و فرهاد مجیدی از استقلال و محسن بنگر از سپاهان کارت زرد دریافت کردند.

با این پیروزی سپاهان اصفهان ۱۶امتیازی شد تا به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تیم صباباتری در مکان دوم جدول قرار بگیرد. این در حالی است که سپاهان دو بازی کمتر از سایر مدعیان انجام داده است. تیم استقلال هم با ۹ امتیاز همچنان در رده نهم باقی ماند.

در انتهای این بازی، سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز نارضایتی از عملکرد داور بازی تیمش مقابل سپاهان بازهم توپ را به داخل زمین داوران انداخت و مشکلات و خصوصا مسائل فنی تیمش را نادیده گرفت.

ناصر حجازی پس از شکست ۲ بریک تیمش مقابل سپاهان اصفهان با بیان این مطلب در ورزشگاه فولادشهر اصفهان افزود: در نیمه اول سپاهان چهره برتر میدان بود و به طبع آن توانست گل برتری را به ثمر برساند اما در نیمه دوم استقلال رفته رفته بر جریان بازی مسلط شد و کار را در اختیار گرفت.

وی ادامه داد : با توجه به شناختی که نسبت به بازی تیم فوتبال سپاهان داشتیم راه حملات این تیم را مسدود کردیم و با وارد آوردن فشار لازم توانستیم گل تساوی را به ثمر برسانیم اما بازهم روی غافلگیری و بدشانسی در آخرین دقایق بازی گل دوم را دریافت کردیم که فرصتی برای جبران آن نبود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز رضایت از عملکرد علی علیزاده که در این بازی شصت دقیقه در زمین حاضر بود در خصوص توفیق تیمش در مهار مهاجم گلزن تیم فوتبال سپاهان گفت: تاکتیک تیم سپاهان این بود که کریمی‌مقابل خط دفاع ما بایستد و با کمترین تحرک منتظر اضافه شدن هافبک‌های تیمش در زمان حملات باشد. ما این تاکتیک را شناخته بودیم و با خنثی کردن آن قدرت تهاجمی‌سپاهان را در نیمه دوم گرفتیم.

حجازی با ادامه ابراز نارضایتی‌هایش از داوران، عملکرد تیم داوری بازی سپاهان - استقلال را زیر سوال برد و گفت: داور از پنج متری خطای دروازه بان سپاهان روی آرش برهانی را ندید و از خطای مهاجم سپاهان روی امیرآبادی که موجب به ثمر رسیدن گل دوم این تیم شد به سادگی گذشت. با این حال پس از پایان بازی به داور مسابقه گفتم امیدوارم وجدانت راحت باشد.

وی با بیان اینکه «بلندگو دست هواداران سپاهان بود و فحاشی می‌کردند»، افزود: به مدیرعامل باشگاه سپاهان که فرهنگ فحاشی را ترویج می‌کند تبریک می‌گویم. ایشان خوب حرف می‌زدند اما بدان عمل نمی‌کند. ایشان خوب کتاب را تفسیر می‌کنند اما رفتارشان چیز دیگری را نشان می‌دهد.

سرمربی آبی‌های تهران در ادامه با انتقاد از جوی که تماشاگران اصفهانی به راه انداخته بودند، گفت: امیدوارم مدیران عاملی که بلد هستند جلوی دوربین خیلی زیبا سخنوری کنند در عمل چنین رفتاری داشته باشند و حرف وعملشان یکی باشد، نه این که فقط ظاهرسازی کنند.

ناصر حجازی در مورد این بازی گفت: ما سپاهان را خوب آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم که از تاکتیک ضد حمله و پاس‌های در عمق نویدکیا استفاده می‌کنند اما، مشکل اینجا بود که ما پنج یار اصلی خودمان را در این بازی در اختیار نداشتیم و هر تیمی که در شرایط ما بود، نمی‌توانست بازی بهتری به نمایش بگذارد. ضمن این که معتقدم این باخت حق ما نبود و حداقل باید با تساوی از میدان خارج می‌شدیم.

وی درمورد بازی با پرسپولیس هم گفت: در مقابل این تیم همین بازی مقابل سپاهان را به نمایش می‌گذاریم اما، خوشحالم که داور خارجی این بازی، کاری به رنگ‌ها ندارد و به رنگ آبی و زرد اهمیتی نمی‌دهد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان هم بعد از بازی با استقلال تهران گفت: استقلالی‌ها یکی از بهترین و پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ ایران هستند و بازی خوبی به نمایش گذاشتند اما، تیم ما علی‌رغم در اختیار نداشتن دو بازیکن اصلی، به راحتی حریف را شکست داد و ثابت کرد، حرفه‌ای‌ترین تیم ایران است.

لوکا بوناچیچ افزود: در نیمه دوم به بازیکنان توصیه کردیم که کمی عقب بکشند تا استقلالی‌ها روی دفاع و دروازه‌مان فشار وارد کنند.

با این کار به خوبی توانستیم بازی برگشت مقابل الوحده را شبیه‌سازی کنیم و محک خوبی داشته باشیم برای وضعیت دفاعی تیم در زمان فشار حملات الوحده امارات.

سرمربی سپاهان از وضعیت‌هافبک‌های خود چندان راضی نیست، او گفت: نویدکیا در روز خوبش نبود و جا داشت که او و دیگر‌هافبک‌های تیم به خصوص در نیمه دوم بهتر کار کنند و نگذارند کار به دقایق پایانی بکشد. ما باید کار را با گل‌های بیشتر تمام می‌کردیم که در پایان ۹۰ دقیقه این‌قدر زجر نکشیم.

بوناچیچ در مورد صحبت‌های حجازی مبنی بر این که داور سپاهان را پیروز کرد، گفت: معمولا در ایران هر سرمربی برای توجیه شکست خود، تقصیر را به گردن داوری می‌اندازد و این چیز تازه‌ای نیست. من در کار داوری ایراد چندانی ندیدم.

وی از توانایی‌های بالای تیمش صحبت کرد و گفت: تیم ما با سه پاس به دروازه حریف می‌رسد و با ۶ بازیکن در حملات ظاهر می‌شود. این نشان می‌دهد که سپاهان در چه اندازه‌ای از سطح تاکتیکی قرار دارد. اگر همه فکر می‌کنند که تنها تاکتیک ما استفاده از ضد حملات و محمود کریمی است سخت در اشتباهند. آنها باید فیلم بازی را دوباره نگاه کنند و ببینند ما چه تیمی هستیم.

وی با بیان اینکه اگر بازی سپاهان - استقلال با نتیجه تساوی هم به اتمام می‌رسید از تلاش شاگردانش رضایت داشت، در خصوص عدم استفاده از عماد رضا گفت: عماد رضا دیر به تیم ملحق شد و در اردوی ترکیه ما را همراهی نکرد. با این شرایط او نتوانسته بازدهی لازم را برای تیم داشته باشد و به همین خاطر ترجیح دادیم از بازیکنانی دیگر درخط حمله استفاده کنیم. امیدوارم عمادرضا هرچه زودتر به مرز آمادگی برسد و تیم را در بازی‌های آینده همراهی کند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درپاسخ به این سوال که «چرا دیراقدام به تعویض کرده است؟»، گفت: اعتقاد داشتم زمان تعویض‌های ما باید حدفاصل دقایق پایان بازی باشد به همین خاطر در این زمان اقدام به جابجایی بازیکنان کردم که فکر می‌کنم تصمیم درستی بوده است.

بوناچیچ با دفاع از تاکتیک‌های تیمش گفت: من دوست دارم تیمم با یک مهاجم بازی کند، زیرا‌هافبک‌های ما نشان داده‌اند که توانایی همراهی تک مهاجم تیم و گلزنی را دارند.

پایگاه خبری فوتبال آسیا هم در گزارشی پیرامون نتایج مسابقات فوتبال لیگ برتر نوشت: «استقلال در پایان هفته هشتم بازهم ناموفق ماند و مغلوب سپاهان آماده شد. شاگردان لوکا بوناچیچ که سه هفته‌ای در لیگ بازی نکرده بودند در بازگشت شان با دو گل عبدالوهاب ابوالهیل آبی‌های تهران را ناکام گذاشتند و سایه خود را سر پرسپولیس کشیدند».

تیم استقلال پس از شکست مقابل سپاهان، صبح روز دوشنبه به تهران بازگشت.

تیم استقلال که در آخرین بازی هفته هشتم مقابل سپاهان تن به شکست داد، بلافاصله پس از این دیدار با اتوبوس اصفهان را ترک کرد و ساعت شش صبح روز دوشنبه به تهران رسید.