به نظر می‌ رسد که واکنش دیپلمات ونزوئلایی، پاسخی به اظهارات «خوسه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر خارجه اسپانیا است که روز سه شنبه از آزادی زندانیان سیاسی در ونزوئلا به عنوان پیش شرط گفت و گوی ملی‌ در این کشور آمریکای جنوبی دفاع کرده بود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، ایسه آ گفت: ما از حزب مردمی می‌ خواهیم که به ماهیت دموکراتیک دولت ونزوئلا و سازمان های آن احترام بگذارد و اقدامات مداخله جویانه مداوم حزب مردمی که به استفاده از شیوه های حزبی، ملی‌، منطقه ای و حتی شهری دولت اسپانیا می‌ پردازد را تقبیح می‌ کنیم.

وی افزود: این اقدامات فقط برای تشویق و توجیه نقشه های ضد دموکراتیک و خشونت آمیز اپوزیسیون ونزوئلا می‌ باشد.

در همین حال، وزیر خارجه اسپانیا به لایحه حزب مردمی که روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و خواهان آزادی فوری احزاب سیاسی ونزوئلا است و همه احزاب را وادار می‌ کند که در برابر دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و وضعیت اپوزیسیون موضع داشته باشد، اشاره کرد.

سفیر ونزوئلا در واکنش به این مساله تصریح کرد: این دست از اقدامات نمی‌ تواند تصادفی‌ باشد که حزب مردمی این پیشنهاد را دقیقا روزی برای بحث و گفت و گو در مجلس ارائه دهد که در همان روز، هیأت های مخالف دولت می‌ خواهند به واشنگتن بروند تا اجرای نامه دموکراتیک سازمان کشورهای آمریکایی را ترویج دهند و به تظاهرات های خشونت آمیز در چندین شهر ونزوئلا مشابه با تظاهرات سال ۲۰۱۴ بپردازند.

ایسه آ بوهورکز به دولت اسپانیا پیشنهاد کرد که از ابتکار مذاکراتی که در آن سازمان های منطقه ای نظیر 'اوناسور' شرکت دارند، حمایت کند تا ونزوئلایی ها اختلافات و مشکلات خود را در چارچوب قوانین خود و در صلح حل کنند.

وی تاکید کرد که در ونزوئلا زندانی سیاسی وجود ندارد، مگر این که بخواهید کسانی‌ را که قاتل، فاسد، کلاهبردار و تامین کننده مالی‌ مواد مخدر هستند را آزاد کنید. اگر اینها زندانیان سیاسی هستند، جهان پر از این افراد است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.