طی سه سال گذشته مقامات سعودی با مقامات صهیونیستی چندین بار به صورت محرمانه با هم دیدار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «معاریو» چاپ اراضی اشغالی با اعلام این خبر، تأکید کرد که این دیدارها در رم، چک اسلواکی و هند صورت گرفته است.

به گزارش این روزنامه، کسانی که در این جلسات حضور داشتند به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی ایران دشمن مشترک تل‌آویو و ریاض است.

بنا بر این گزارش، در رأس هیئت صهیونیست‌ها «دوری گلد» و در رأس هیئت سعودی‌ها نیز «انور عشقی» حضور داشت؛ شخصی که به خاندان سلطنتی بسیار نزدیک است و به عنوان سفیر سعودی‌ها در آمریکا مشغول به کار بوده است.
در بیان جزئیات این نشست یکی از اسرائیلی‌ها گفته بود که «توافق صلح با عربستان مسئله دور از انتظاری نیست. باید شرایط مناسب فراهم شود و این مسئله رخ خواهد داد. این مسئله فردا رخ نمی‌دهد ولی در پسِ کوه‌های تاریک نیز قرار ندارد. زمانی که از این نشست‌ها خارج شدیم به خودمان گفتیم که در اینجا خاورمیانه‌ای با امید بیشتر به آینده بهتر وجود دارد».

«زِئیو الکین» وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری سعودی نیز گفته بود که «ایران تهدید مشترک اسرائیل عربستان است... ما در اینجا خاورمیانه‌ جدیدی ایجاد نمی‌کنیم بلکه با دشمنان مشترک می‌جنگیم».

در همین راستا، چند روز گذشته منابع خبری اعلام کردند، اسناد محرمانه افشا شده به دست یک مقام نظامی ارشد وابسته به حزب چپگرای «مِرِتز» نشان می‌دهد که تفاهمنامه‌ای در سال 2014 میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای همکاری نظامی مشترک امضا شده است.

این تفاهمنامه شامل جمع‌بندی برسر مدیریت رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بر تنگه باب‌المندب، خلیج عدن و کانال سوئز و همچنین کشورهای حاشیه دریای سرخ است.

اطلاعات منتشر شده از سوی این منبع نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی میزبانی افسران سعودی برای آموزش نظامی در پایگاه پولونیوم در بندر حیفا را در سال 2015 بر عهده گرفته است.

این اسناد همچنین همکاری عربستان و رژیم صهیونیستی را برای آنچه که تامین امنیت و ثبات در منطقه و مبارزه با گروه‌های تروریستی در دریای سرخ عنوان شده، نشان می‌دهد. عملیات مشترکی نیز در جزیره تیران انجام شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.