به کزارش ایرنا، علی یزدانی شامگاه شنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان افزود: تا پایان سال ۹۴، پروانه بهره برداری ۸۷ هزار و ۶۵۹ واحد در کل کشور صادر شده است.
وی اظهار داشت: از این تعداد 37 هزار و 120 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.
وی ادامه داد: همچنین از مجموع ۸۷ هزار و ۶۵۹ واحد صنعتی، ۷۹ هزار و ۸۳۸ واحد صنایع کوچک، چهار هزار و ۳۵۱ واحد متوسط و سه هزار و ۴۷۰ واحد صنعتی بزرگ بوده و این در حالیست که ۴۰ درصد صنایع کوچک، بنگاههای خرد با اشتغال کمتر از ۱۰ نفر هستند.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: از مجموع37 هزار و 120 واحد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی، هفت هزارو 85 واحد به طور کامل تعطیل شده است.
یزدانی با اشاره به وجود ۳۴ هزار و ۵۲۸ واحد صنعتی کوچک در شهرک ها و نواحی گفت: از این تعداد شش هزار و ۶۶۹ واحد ، از یکهزار و ۷۲۴ واحد متوسط ۳۱۸ واحد و از ۸۶۸ واحد بزرگ، ۹۸ واحد تعطیل و غیرفعال است.
***تملک یکهزار و 99 واحد صنعتی توسط بانک ها
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: یکهزار و ۹۹ واحد نیز توسط بانک ها تملک شده که از این تعداد ۸۲۳ واحد معادل ۷۵ درصد فعال و مابقی غیرفعال هستند.
یزدانی با تاکید بر احیا واحدهای تملک شده ادامه داد: بسیاری از تملک ها توسط بانک ملی انجام شده است.

***99 هزار و 840 طرح در دست ساخت
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در سراسر کشور ۹۹ هزار و ۸۴۰ طرح صنعتی که جواز تاسیس گرفته اند در دست ساخت است.
یزدانی اظهار داشت: از این تعداد 29 هزار و 799 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی واقع شده و سهم لرستان ازاین تعداد یکهزار و 772 طرح است که 432 واحد آن در این شهرک ها است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۸ درصد این طرح ها دارای پیشرفت کمتر از ۲۰ درصد بوده و در مجموع ۱۰ درصد طرح های در دست ساخت، پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند.
وی با اشاره به وجود 531 شهرک و 387 ناحیه صنعتی در کشور گفت: این تعداد 136 هزار هکتار زمین را در برگرفته که در 778 واحد آن زمین واگذار می شود.

***بازگشت 850 واحد به چرخه تولید
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآور شد: سال گذشته ۸۵۰ واحد به چرخه تولید بازگشته است.
یزدانی گفت: میزان اشتغال این واحدها 16 هزار و 700 و سهم لرستان ازاین تعداد 27 واحد بود.

***تعطیلی 418 واحد صنعتی لرستان
وی همچنین افزود: از مجموع یکهزار و ۳۱۲ واحد صنعتی استان لرستان ۸۹۴ واحد فعال و ۴۱۸ واحد غیرفعال و تعطیل است.
یزدانی بیان کرد: همچنین یکهزار و 260 واحد از کل واحدهای صنعتی لرستان، صنایع کوچک بوده که از این تعداد 412 واحد، از مجموع 26 واحد متوسط پنج واحد و از 26 واحد بزرگ یک واحد تعطیل است.
وی با تاکید بر توجه ویژه به راه اندازی صنایع کوچک ادامه داد: ۳۳۵ واحد در شهرک ها و نواحی لرستان مستقر بوده که ۱۰۲ واحد آن تعطیل شد.

***۴۵ واحد مستقر در شهرک های صنعتی لرستان در تملک بانک ها
یزدانی همچنین گفت: 45 واحد مستقر در شهرک های صنعتی استان در تملک بانک ها قرار دارد گفت: این میزان معادل 4.1 درصد واحدهای تملک شده در کشور می باشد.
به گفته وی از واحدهای تملک شده ۱۶ واحد معادل ۳۶ درصد فعال و ۲۹ واحد نیز همچنان غیرفعال است.
وی ادامه داد: 410 واحد صنعتی لرستان با ظرفیت کمتر از 50 درصد کار می کنند که 51 واحد از این تعداد در شهرک و نواحی صنعتی مستقر شده، و در مجموع در کل استان 96 واحد با ظرفیت کمتر از 50 درصد فعالیت می کند.

***یک هزار و 772 واحد صنعتی لرستان در حال ساخت
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: هم اکنون یکهزار و ۷۷۲ واحد صنعتی در لرستان در دست ساخت است که ۹ درصد این طرح ها معادل ۱۵۸ واحد، پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند.
یزدانی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 40 درصدی 128 طرح افزود: 432 واحد از طرح ها ی در دست ساخت مربوط به شهرک های صنعتی استان است که 42 درصد این طرح ها، دارای پیشرفت بیش از 60 درصد است.
وی با اشاره به فعالیت ۱۶ شهرک و چهار ناحیه صنعتی در لرستان اظهار کرد: سال گذشته در ۱۲ شهرک استان، تنها چهار قرارداد منعقد شده که ضروری است برای سوق دادن سرمایه گذاری ها به سمت این شهرک ها تدابیر خاصی اندیشیده شود.
به گفته یزدانی در شهرک صنعتی شماره 3 خرم اباد و کوهدشت علیرغم وجود زیرساخت های آب، برق و تلفن هیچ واحدی بهره برداری نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.