به گزارش ایرنا، هیاتی متشکل از ۲۳۶ نفر از مسئولان و رئیسان بزرگترین شرکت های کره ای و صنایع این کشور وی را در سفر به ایران که مدت آن سه روز اعلام شده، همراهی می کنند.

مقام های ارشد کره نیز از این سفر به عنوان یک دیدار تاریخی یاد کرده و افزوده اند که «پارک» روز دوشنبه (فردا) با دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران مهمترین دیدار خود را از زمان برقراری روابط رسمی دو کشور از سال ۱۹۶۲ میلادی انجام می دهد.
سفر وی به ایران در شرایطی انجام می شود که کره اعلام کرده است ایران پس از برجام و توافق هسته ای به سرزمین فرصت ها تبدیل شده است و این کشور می خواهد روابط راهبردی گسترده ای در عرصه های مختلف بخصوص اقتصادی و تجاری با ایران داشته باشد.
ارزش تبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید و طرفین می کوشند سقف کنونی را که بالاتر از ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار است دوباره به شرایط قبل برسانند.
«کیم کیو هیون» دبیر ارشد امور خارجی نهاد ریاست جمهوری کره امروز گفت که این سفر، جهشی چشمگیر در روابط دو کشور ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: انتظار می رود به غیر از مسائل مهم منطقه ای و بین المللی و روابط تجاری و اقتصادی، طرفین در باره مساله هسته ای شبه جزیره کره و تحولات آسیای شمال شرقی نیز گفت وگو کنند.
همزمان قرار است رئیسان جمهوری کره و ایران در تهران در مراسم امضای چندین سند همکاری و تفاهمنامه شرکت کرده و در باره اجرای طرح های زیربنایی در ایران مذاکره کنند.
حوزه هایی چون بهداشت، پزشکی، فرهنگ، مخابرات ،‌اطلاع رسانی ، ساخت بیمارستان ، ساخت سد و خط آهن از دیگر بخش هایی است که طرفین برای امضای قرارداد و گفت و گو در خصوص همکاری در این عرصه ها اعلام آمادگی کرده اند.
خبرگزاری یونهاپ از کره امروز گزارش کرد که ایران دارنده بزرگترین ذخایر گاز جهان و چهارمین ذخایر نفتی دنیا است و کره نمی تواند شریک به این مهمی و بزرگی را در عصر توسعه اقتصادی نادیده بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.