به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه در دیدار یان کوبیش نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق افزود: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست ها از ابتدای حرکات جریان های تکفیری و افراطی در منطقه برای مبارزه با آنان اقدامات جدی و عملی انجام داده و معتقد است حامیان تروریست ها در منطقه عواقب و بحران های ناشی از این حمایت ها را در کشورهای مختلف شاهد خواهند بود.

وی ادامه داد: کما اینکه پیش بینی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه آتش تروریست دامن حامیان خود را خواهد گرفت در برخی کشورها به وقوع پیوست.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کشورهای مدعی مبارزه با تروریست ها باید همانند جمهوری اسلامی ایران اقدامات جدی در این زمینه انجام دهند.
** امیدواریم به زودی شاهد آرامش و امنیت در عراق باشیم
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعتقاد دارم که از منظر سیاسی عراق در مقطع حساسی قرار دارد و تحولات جدیدی در این کشور رخ داده است.
ولایتی افزود: ما از دموکراسی در عراق قویا حمایت می کنیم؛ دموکراسی در این کشور جدید است.
وی ادامه داد: در کشوری که سابقه کودتاهای مختلف را تجربه کرده و برخی از کشورهای مخالف دموکراسی در این کشور در تلاش برای برهم زدن معادلات هستند باید تلاش کرد وضعیت فعلی در ایجاد دموکراسی و تشکیل نهادهای حکومتی بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند.
ولایتی اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد آرامش و امنیت در این کشور باشیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: همه باید از تمامیت ارضی و وحدت در عراق حمایت کنند؛ چرا که امنیت کشورها در منطقه به یکدیگر وابسته است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه در عراق می گذرد باید در چارچوب قوانینی باشد که مورد احترام مردم عراق است.
ولایتی افزود: ما معتقدیم با توجه به تلاش مردم عراق و بلوغ سیاسی مردم این کشور آنان قطعا می توانند بر مشکلات داخلی فائق آیند. عامه مردم عراق تابع قانون اساسی هستند.
وی ادامه داد: هر اتفاقی موجب تضعیف همبستگی ملی مردم عراق شود باید با آن برخورد کرد و هیچ کشوری حق ندارد در امور داخلی عراق دخالت کند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران کماکان بر اساس درخواست دولت عراق از هر کمکی که بتواند به دولت و ملت این کشور انجام دهد دریغ نخواهد کرد.
ولایتی افزود: مقابله با داعش توسط دولت ، ارتش و نیروهای مردمی عراق امر مهمی است که سازمان ملل و همسایگان عراق با آن موافق هستند و از دولت عراق در این زمینه حمایت می کنند تا در برابر تروریست ها اتحاد داشته باشند.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: آوارگان عراقی که حدود چهار میلیون نفر هستند بتوانند هر چه سریع تر به خانه های خود برگردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.