به گزارش (ایسنا)، نشریه "کوریا هرالد" در گزارشی می‌نویسد: "پارک گئون های" به عنوان اولین رئیس جمهور کره جنوبی از ابتدای شکل گیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال ۱۹۶۲ وارد ایران شده است.

این نشریه می‌افزاید: پارک به گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران - که اکنون از تحریم‌های بین‌المللی که اقتصادش را از سال ۲۰۰۶ تحت فشار قرار داده بود رهایی یافته است - امیدوار است؛ شاهد بر این ماجرا نیز هیات ۲۳۶ نفری از تجار برجسته‌ای است که وی را در این سفر همراهی می‌کنند که در نوع خودش بزرگ‌ترین هیات محسوب می‌شود.

کوریا هرالد در ادامه می‌نویسد: در کنار مقامات دولتی، مدیران و سرمایه‌داران بزرگ و برجسته کره‌ای به امضای توافقنامه‌ها و مذاکره درباره پروژه‌هایی در زمینه ساخت و ساز، انرژی، توسعه در زمینه منابع زیرزمینی، فناوری اطلاعات، و بهداشت و درمان خواهند پرداخت.

این نشریه کره‌ای نوشته است: در حال حاضر ایران یک اقتصاد بزرگ بالقوه با ۸۰ میلیون نفر جمعیت و دارای یکی از غنی‌ترین منابع نفت خام و گاز طبیعی است که با برداشته شدن تحریم‌ها در ابتدای امسال به رشد بیشتری دست یافته است. پارک و سیاست‌گذاران اقتصادی‌اش و صنعتگران کره‌ای نیازمند آن هستند که آنچه که درباره آن با همتایان خود به توافق می‌رسند و یا در مورد آن گفت‌وگو می‌کنند، به نتیجه عملی منجر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.