به گزارش ایرنا حجت السلام محسن رهامی افزود: مشغول رایزنی و تبادل نظر برای رسیدن به مدلی مشخص برای ریاست مجلس و کمیسیون ها تا هفتم خرداد هستیم.

وی درباره فراکسیون های مجلس دهم و رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس تاکید کرد: در مجلس هم میان اصلاح طلبان و علی لاریجانی رقابتی ایجاد نخواهد شد و سعی خواهیم کرد در قالب یک فراکسیون همکاری کنیم.

رییس کمیته ائتلاف و رایزنی اصلاح طلبان همچنین در تحلیل خود از نتیجه انتخابات مجلس دهم اظهارداشت: با توجه به این که اصلاح طلبان و حامیان دولت اکثریت مطلق مجلس دهم را به دست آوردند می توانیم هیات رییسه‌ قوی تشکیل دهیم.

رهامی افزود: درست است که در آمار منتشر شده تعداد نامزدهای راه یافته از فهرست امید ۱۲۵ نفر هستند اما با توجه به مجموع راه یافتگان به مجلس از فهرست اصلاحات، حامیان دولت و نیروهایی که به طور اختصاصی از احزاب معتدل نامزد بوده‌اند به احتمال زیاد فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس دهم ۱۶۹ نفره خواهد بود. در مجلس دهم سعی خواهیم کرد با نیروهای معتدل یک فراکسیون را تشکیل دهیم و در این فراکسیون قوی تحت هر عنوانی متشکل شویم و از تشتت و اختلاف پرهیز کنیم.

وی درباره انتخاب ربیس مجلس دهم نیز گفت: بحث ریاست مجلس مطرح نیست، اصلاح طلبان به هیچ وجه نمی خواهند ائتلافی که در تهران میان حامیان لاریجانی و اصلاح طلبان شکل گرفته بود در داخل مجلس دچار اختلاف یا انشقاق شود. اگر با اصولگرایان معتدل دچار اختلاف شویم نمی توانیم در مجلس دهم موثرعمل کنیم، مخالفان ما می خواهند میان نیروهای معتدل چنین اختلافی پیش بیاید. به همین دلیل برای رسیدن به مدلی مشخص برای ریاست مجلس و کمیسیون ها تا ۷ خرداد مشغول رایزنی و تبادل نظر هستیم.

وی به نقش آفرینی لاریجانی در حمایت از دولت یازدهم در سه سال گذشته به خصوص در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان سعی خواهند کرد به جای رقابت، با وی همکاری داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.