به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری صبح سه شنبه در مراسم بهره برداری از مجتمع پتروشیمی لرستان با اشاره به اجرای خط اتیلن غرب کشور اظهار داشت: از طریق این خط همه استانهایی که در مسیر قرار دارند از ظرفیتهای خط اتیلن غرب بهره مند شدند.

وی ادامه داد: این در حالیست که قبلا فقط ما شاهد بهره مندی استانهای ساحلی و چند استان دیگر از صنعت پتروشیمی بودیم که با اجرای خط اتیلن غرب استانهای کردستان، لرستان، کرمانشاه و غیره از این خط لوله الان بهره مند می شوند.

جهانگیری با بیان اینکه این خط اتیلن باعث شده که بخش زیادی از مطالبات استانهای مسیر رفع شود یادآور شد: می توان با این مجتمع پتروشیمی که در لرستان ایجاد شده این استان به خود متکی و به استانی صنعتی تبدیل شود.

وی ادامه داد: همچنین از یک طرف می توان در استان نیروهایی را تربیت کرد که خودشان تبدیل کارآفرین و سرمایه گذار در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی شوند.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: اصفهان به دلیل وجود ذوب آهن به یک استان صنعتی تبدیل نشده بلکه به خاطر نیروهای جوان و تحصیل کرده توانسته به استانی صنعتی تبدیل شود. لرستان هم می تواند با همین پتروشیمی و جوانان تحصیل کرده به یک استان صنعتی تبدیل شده که البته باید فرهنگ صنعتی در استان ایجاد شود.

جهانگیری تصریح کرد: می توان با محصولاتی که از این پتروشیمی تولید می شود صدها کارخانه در استان احداث و همچنین ارزش افزوده ایجاد کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما در کشور مهم ترین برنامه ای که در دستور کار داریم ایجاد واحدهای بزرگ صنعتی است بیان کرد: البته از واحدهای کوچک و متوسط هم حمایت می کنیم و تقویت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نیز در دستور کار است.

جهانگیری یادآور شد: باید زمینه برای حضور بخش خصوصی در حوزه اقتصاد کشور فراهم شود و دولت با تمام توان از بخش خصوصی واقعی حمایت خواهد کرد.

وی افزود: باید شرایط به گونه ای باشد که بخش خصوصی همه کاره و موتور محرکه کشور باشد. البته در حوزه اقتصاد باید به گونه ای عمل شود که افراد سوء استفاده چی از این حوزه کنار بروند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: بعضی از این اقدامات حتی در دوران تحریم شکل گرفته است که امیدواریم روز به روز شاهد توسعه کشور باشیم و چالشهای پیش روی توسعه را برداریم و مردم هم از دستاوردهای این توسعه بهره مند شوند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در واحدهای بزرگ هیچ وقت از دستور کار ما خارج نمی شود تصریح کرد: برنامه دراز مدت ما در حوزه نفت و پتروشیمی تولید ۷۰ میلیارد محصول دلار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.