به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی روز سه‌شنبه پس از دیدار با دبیر بهداشت کره‌ جنوبی در وزارت بهدشت در جمع خبرنگاران گفت: ایران و کره جنوبی بیش از نیم قرن با هم رابطه دوستانه عمیق دارند و خوشحالیم که امروز رییس‌جمهور کره جنوبی و هیات بلندپایه این کشور در ایران هستند.

او گفت: بنده و وزیر بهداشت کره جنوبی دیروز و امروز صحبت‌های مفصلی برای افزایش همکاری داشتیم.

او ادامه داد: زمینه‌های همکاری زیادی بین کره جنوبی و ایران در زمینه‌های بهداشتی، درمانی، دارو، تجهیزات پزشکی و همچنین آموزش پزشکی و همکاری مراکز تحقیقاتی وجود دارد.

هاشمی ادامه داد: فناوری‌های نوین در کشور کره جنوبی پیشرفت مناسبی داشته است و دو کشور می‌توانند در زمینه انتقال فناوری به یکدیگر کمک کنند.

او گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر هیات‌های بهداشتی و درمانی دو کشور بازدیدهای مجددی در توانمندی‌های یکدیگر داشته باشند تا زمینه اجرایی مذاکرات دو طرف به مرحله اجرا برسد.

وزیر بهداشت کره جنوبی نیز پس از دیدار با وزیر بهداشت کشورمان گفت: من در ایران هستم تا رابطه دو کشور را در حوزه بهداشت و درمان و در حوزه بیمه توسعه دهیم.

او گفت: رییس‌جمهور کره جنوبی به من تاکید کرده است که باید دو کشور با کمک یکدیگر زمینه انتقال تجارب در حوزه‌های پزشکی را فراهم کنند.

وزیر بهداشت گفت: کشور ما در زمینه فناوری‌های مرتبط با سلامت و حوزه خدمات بیمه‌ای تجارب زیادی دارد که به میزان زیادی می‌توانیم در این زمینه به ایران کمک کنیم و یافته‌های خود را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهیم.

صبح سه‌شنبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و وزیر بهداشت کره جنوبی چند تفاهمنامه همکاری را در زمینه‌های دارو و تجهیزات پزشکی و نیز آموزش پزشکی و تحقیقاتی امضا کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.