به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا عیدی بازنشستگان راه‌آهن هنوز پرداخت نشده است و دولت در این زمینه چه اقداماتی انجام می‌دهد، ضمن تایید عدم پرداخت عیدی بازنشستگان راه‌آهن گفت: این اشخاص از صندوق‌های مرتبط با خود عیدی می‌گیرند و باید این صندوق‌ها اقداماتی برای تقویت خود انجام دهند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در حال حاضر دولت کل مطالبات صندوق بازنشستگان لشکری را می‌پردازد و صندوق بازنشستگی کشوری نیز ۱۰ درصد از اعتبارات خود را از دولت دریافت می‌کند، اما باز هم ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر توسط دولت به این صندوق از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه شرکت راه‌آهن ناتوان از پرداخت هزینه‌های اقدامات رفاهی برای بازنشستگان خود است، گفت: هفته قبل قرار شد این بخش را هم سازمان بازنشستگی کشوری تقبل کند که ۱۳۰ میلیارد تومان بیشتر نیست. این را نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تقبل کرد که پرداخت کند.

سخنگوی دولت با اشاره به دیدار امروز خود با بازنشستگان فرهنگیان و راه‌آهن، اظهار داشت: در این دیدار بازنشستگان راه‌آهن این مشکل خود را بیان کردند و ما نیز قول دادیم که ان‌شاءالله در اردیبهشت ماه این مطالبات پرداخت شود.

نوبخت تاکید کرد: بازنشستگان صندوق بازنشستگی راه‌آهن حقوق گرفته‌اند ولی عیدی دریافت نکرده‌اند که امیدواریم این ماه پرداخت شود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.