به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پی تی آی، دونالد ترامپ، نامزد پیشرو جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان یک راهپیمایی انتخاباتی در ایالت ایندیانا گفت: من از دست چین، مکزیک، هند یا ویتنام که شغل‌های بسیاری را از چنگ ما در می‌آورند، عصبانی نیستیم.

نظرسنجی‌های اخیر نشان داد که ترامپ از تدکروز، رقیب خود از تگزاس پیش افتاده است و پیروزی در ایندیانا وی را به جایگاه نامزد احتمالی سوق می‌دهد.

ترامپ در سخنرانی خود به انتقاد از دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به خاطر سیاست‌های اقتصادی‌اش ادامه داد و ادعا کرد نتیجه این سیاست‌ها این است که کشورهای چون ژاپن، هند، چین و ویتنام فرصت‌های شغلی را از آمریکایی‌ها در ایالت‌هایی چون ایندیانا می‌گیرند.

ترامپ گفت: من از دست ژاپن عصبانی نیستم. آن‌ها خودرو به کشور ما می‌فرستد اما ما عملا هیچ چیز به ژاپن صادر نمی‌کنیم. شما درباره یک عدم تعادل تجاری صحبت می‌کنید. من از رهبرانمان به خاطر بی‌کفایتی‌هایشان عصبانی هستم.

آن‌ها نمی‌دانند چه کار انجام می‌دهند. ایالت ایندیانا از زمان رکود اقتصادی ۱۵ درصد از مشاغل ساخت وسازش را از دست داده است. از سال ۱۹۹۰ میلادی شهر ایندیانا پلیس یک سوم از شغل‌های تولیدی خود را از دست داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.