حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن تشریح جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون متبوعش اظهار داشت: امروز آخرین جلسه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه بود که برای بررسی پیشنهادات الحاقی که بخشی از این پیشنهادات در ۴ کارگروه فرابخشی، زیربنایی، امنیتی و سیاسی و دفاعی، حقوقی و قضایی و کارگروه اجتماعی فرهنگی پیشنهاداتی تصویب شد.

وی افزود: در نهایت مقرر شد گزارش کمیسیون برای صحن علنی ارسال شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه همچنین تصریح کرد: البته آئین‌نامه این گزارش دو مرحله دارد که نمایندگان چند روزی فرصت دارند پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه دهند.

فولادگر در ادامه عنوان کرد که این کمیسیون احتمالا یک جلسه دیگر به صورت فوق‌العاده برگزار خواهد کرد که برای موارد باقیمانده ضروری است.

وی همچنین یادآور شد: در مجموع جمع‌بندی‌ها صورت گرفته و با ارسال گزارش کمیسیون شاید امکان بررسی برنامه پنجم در ۲ هفته آخر کاری مجلس فراهم شود که اگر این اتفاق بیفتد در ۲ هفته آتی یعنی ۲۶ اردیبهشت ماه تا آخر دوره مجلس، این فرصت باشد تا گزارش کمیسیون تلفیق برنامه ششم در صحن علنی بررسی شود.

وی در ادامه عنوان کرد:‌ اگر این بررسی انجام شد و همچنین ایرادات شورای نگهبان برای مجلس آینده باقی بماند مجلس آینده تنها می‌تواند ایرادات را رفع کند و کار برنامه ششم توسعه در حقیقت در مجلس نهم به اتمام رسیده است و تنها، ایرادات آن برای مجلس آینده خواهد بود.

فولادگر بر همین اساس یادآور شد: اگر درحین کار یا فرصت نشد گزارش کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد و یا در بین کار دوره مجلس نهم تمام شد دوره جدید دولت باید لایحه را به مجلس بفرستد و از ابتدا این کار شروع شود البته این زمانی که در کمیسیون گذاشته شد و زمان صرف شده کمیسیون‌های تخصصی مجلس و تلفیق و کارگروه‌های آن زمان برای بررسی برنامه می‌تواند برای مجلس آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.