به گزارش اقتصادنیوز، این روزها بازار اتی سکه حساسیت بسیاری به طلای جهانی نشان می‌دهد. هفته گذشته در پی افت ایندکس دلار اونس سقف ۱۲۸۳ خود را در اواسط ماه مارس شکست داد و تا نزدیکی کانال ۱۳۰۰ دلار پیش رفت. در هفته پیش رو دلار به ریال که به طبع روند کاهشی خاصی نخواهد داشت و حوالی ۳۴۵۰ الی ۳۴۲۰ محدوده خرید و حمایتی ارز با توجه به افزایش تقاضای مصرفی به حساب می‌آید. طلای جهانی کاملا رابطه غیر‌مستقیم قوی با ایندکس دلار دارد درنتیجه اخبار اقتصادی بخصوص در آمریکا بسیار در نوسانات طلای جهانی و آتی سکه اثر گذار خواهد بود.

در حال حاضر سکه نقدی همچنان موفق به شکست سقف سالیانه خود در سطح ۱۰.۵۰۰.۰۰۰ ریال نشده است و حتی به کانال پایین تر کاهش قیمت داشته است. با این حال در صورت ورود طلای جهانی به کانال ۱۳۰۰ دلار احتمال شکست سقف سالیانه سکه بسیار زیاد است. اخبار مهم تاثیر‌گذار در روند ایندکس دلار و طلای جهانی در جدول زیر مشخص است:

دوشنبه ۲ می ۲۰۱۶

چهارشنبه ۴ می ۲۰۱۶ - پیش‌بینی تغییرات بیکاری غیر‌کشاورزی و شاخص PMI غیر تولیدی به نفع ایندکس دلار و به ضرر طلا

اخبار مهم روز پنجشنبه و جمعه که پیش‌بینی‌ها در راستای صعود طلا و افت ایندکس دلار است.


بررسی تکنیکالی طلای جهانی

طلای جهانی با شکست الگوی اصلاحی خود در سطح 1266 دلار در مدار رشد قرار گرفته و کلیه اوریج‌ها ،اندیکاتورها در حالت صعودی است هر چند با توجه به اخبار حساس این هفته و در اشباع بودن اسیلاتور RSI نوسانات طلا در این روند بسیار خواهد بود. از اهداف این روند صعودی می‌توان به سطح 1330 ، 1380 و 1420 اشاره داشت.

یکی از برآوردهای بازار همواره در حالت صعودی در صورت شکست سقف 10.500.000 ریال سکه نقدی سقف بعدی آتی سکه است .با فرض طلای جهانی در سطح 1330 الی 1350 و دلار 3450 سقف بعدی سکه نقدی محدوده 10.800.000 الی 11.000.000 ریال خواهد بود. بنابراین با فرض فاصله 600.000 الی 700.000 ریالی سررسید دی 95 در طی این ماه ( با ورود سررسید جدید (اسفند 95) در حوالی 20 اردیبهشت، امکان کاهش فاصله دی با سکه فیزیکی به خاطر کم شدن فاصله زمانی سررسید با زمان تحویل است) سقف سررسید دی می‌تواند 11.500.000 الی 11.700.000 ریال باشد.

معرفی یک استراتژی :
در حال حاضر فاصله بین دو سررسید دی ۹۵ و تیر ۹۵ حوالی ۵۳۰۰۰ تومان است این در حالی است که فاصله بین سررسید آبان ۹۵ و اردیبهشت ۹۵ حوالی ۴۳۰۰۰ تومان است. از ۲۰ اردیبهشت سررسید اسفند ۹۵ بازگشایی شده و سررسید دی ۹۵ از نظر زمانی سررسید یکی مانده به اخر می‌شود از طرفی ۲۶ اردیبهشت سررسید اردیبهشت به اتمام می‌رسد و تیر ۹۵ سر خط می‌شود.

بنابراین با توجه به شرایط نوسانی موجود در طلای جهانی از نظر بنیادی پتانسیل کاهش فاصله بین دی ۹۵ و تیر ۹۵ وجود دارد. پس پیشنهاد فروش دی ۹۵ و خرید تیر ۹۵ با فاصله ۵۳۰۰۰ تومان و با حد سود فاصله ۴۰.۰۰۰ تومان با حداقل ریسک ۵۰۰۰ تومان تنها به دلیل روند صعودی طلا از نظر تکنیکالی توصیه می‌شود.

قیمت سکه آتی در تحلیل تکنیکال

قیمت سکه آتی در تحلیل تکنیکال

قیمت سکه آتی در تحلیل تکنیکال

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.