به گزارش خبرگزاری فارس، علی اصغر پورمحمدی وزیر دادگستری بعد از بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال فارس پیرامون عزل ١٧٠ قاضی پاسخ را به سخنگوی قوه ارجاع داد.
وی درباره استقبال از نمایشگاه کتاب گفت: امروز که برای بازدید آمدم شاهد ترافیک سنگین از ورودی میدان جهاد بودم و این نشان از حجم استقبال دارد. اینکه مردم به هر انگیزه ای به نمایشگاه بیایند ارزشمند است.
وی تاکید کرد ایجاد چنین محیطی مردم را به بازدید و خرید کتاب و خواندن ترغیب می کند.
وی در خصوص نظر دولت پیرامون پیوستن به کنوانسیون برن آن را مثبت دانست و افزود:
نه تنها کنوانسیون برن که درباره اکثر کنوانسیونهای بین المللی این نظر وجود دارد
ما در جامعه جهانی زندگی می کنیم و باید ملحق شویم اما برخی از کنوانسیونها مسایل خاصی دارد که باید ملاحظات خاص خود را لحاظ کنیم.
پورمحمدی ادامه داد: ما حق تحفظ خود را روشن کنیم و ببینیم نفع پیوستن خوب است یا نه؛ تا الان در پیوستن توقف داشتیم نظر غالب به پیوستن است در دولت هم این نظرمثبت است مجددا در دستور بررسی قرار دادیم، باید تحفظ ها را اعمال کنیم و بپیوندیم
وی درباره برجام تاکید کرد: مخالفت و انتقاد چه قبل و چه بعد از تصویب برجام وجود داشته است. دولت طبق مراحل تصمیمگیری در کشورر کار را پیگیری میکند برجام تصمیم نظام است و موارد قانونمندی خود را گذرانده است. ما تلاش داریم برجام موفقیت امیز اجرا شود و از همه منافع ان برخوردار شویم. گاهی دشمنان فشار می اورند و یا حتی نقض می کنند ما باید اجازه نقض و عدم انجام به کسی ندهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.