به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمود واعظی» در حاشیه نشست جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS۲۰۱۶) به وزیر ارتباطات ارمنستان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط و همکاری دوجانبه با کشور ارمنستان در زمینه آی.سی.تی آمادگی لازم را دارد.
واعظی افزود: ایران و ارمنستان می توانند در زمینه امنیت سایبری، تحقیق و پژوهش، تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، تولید نرم افزار و سخت افزار بخش آی.سی.تی و آی.تی تبادل تجربه کنند.
وی اقدام تازه دو کشور برای تبادل ترافیک بین الملل را گامی موثر توصیف کرد و گفت: با این شرایط می توانیم تعرفه های بین المللی مکالمات مردم ایران و ارمنستان را کاهش دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بخش های پست و پست بانک را از زمینه های مناسب برای گسترش روابط با ارمنستان دانست.
وزیر ارتباطات ارمنستان در این دیدار با استقبال از همکاری با ایران، از واعظی برای سفر به ایروان دعوت کرد.

** سیاست دولت همکاری و توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دومین روز نشست جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS2016)، با وزیر ارتباطات اوگاندا دیدار و گفت و گو کرد.
واعظی در این دیدار گفت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید همکاری و توسعه روابط دوجانبه با کشورهای آفریقایی است.
وزیر ارتباطات از آمادگی ایران برای تبادل تجربه با اوگاندا در امور تحقیق و پژوهش، امنیت سایبری، تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، تولید نرم افزار و سخت افزار خبر داد.
به گزارش ایرنا، واعظی چهاردهم اردیبهشت ماه در سخنرانی در نشست جهانی جامعه اطلاعاتی درباره نقش دولت ها در راهبری اینترنت گفت: بهره برداری از ارتباطات و فناوری اطلاعات باید زمینه ساز تحقق یک جامعه و اقتصاد دانش بنیان، رشد فرهنگی ، ارتقای علمی و کاهش شکاف اجتماعی جوامع و شکوفایی اقتصادی آنها باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.