ذوب، بنیاد کارش را محکم می‌کند؟

گروه ورزش :تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی نیمی از راه را پشت‌سر گذاشته و سه بازی ابتدایی خود را انجام داده‌اند. مسابقاتی که برای برخی تیم‌ها یک اندوخته بود تا برای صعود شرایط خوبی داشته باشند و تیم‌هایی هم که نتوانستند نتیجه لازم را بگیرند، باید در سه دیدار باقی مانده تلاش بیشتری کنند.

ذوب‌آهن که تا به اینجای مسابقات جزو تیم‌های شکست‌ناپذیر بوده، توانسته با کسب یک برد و ۲ تساوی شرایط خوبی در جدول گروه B داشته باشد و اکنون همراه با النصر عربستان ۵ امتیازی در بالای جدول است. تیمی که البته با توجه به اندوخته خود و بازی‌های باقی مانده‌اش شانس زیادی برای صعود دارد، چراکه ۲ بازی از سه دیدار ابتدایی خود را خارج از خانه انجام داده است. دیدار مقابل لخویا در قطر که با پیروزی شاگردان گل‌محمدی همراه بود، دیدار برگشت در اصفهان که ۲ تیم به نتیجه مساوی تن دادند و کسب یک تساوی دیگر مقابل بنیادکار ازبکستان در تاشکند که نتیجه خوبی برای ذوب‌آهن بود. حالا شاگردان گل‌محمدی باید آماده دیدار برگشت مقابل بنیادکار شوند و امروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان این تیم هستند.برای ذوب آهن سال ۹۴با قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه آسیایی آغاز شد و این تیم در فصل جدید هم توانست به فینال جام حذفی برسد و جزو تیم‌های مدعی قهرمانی باشد، اما با شروع لیگ قهرمانان آسیا از اواخر سال ۹۴ ذوب‌آهنی‌ها کمی در نتیجه‌گیری افت کرده‌اند. این افت هم طبیعی است، چراکه بازیکنان به روزهای پایانی فصل رسیده‌اند و فشار بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آنها را کمی دچار افت می‌کند.

با این حال شاگردان یحیی گل‌محمدی چاره‌ای جز برد در بازی با بنیادکار ندارند، بردی که سرنوشت آنها را تاحدودی مشخص خواهد کرد. با توجه به اینکه ذوب‌آهن ۲بازی پایانی خود با النصر را باید در کشوری بی‌طرف برگزار کند و به اجبار از امتیاز میزبانی محروم است، باید در آخرین بازی خانگی خود سه امتیاز را کسب کند تا در ۲ دیدار پایانی مشکلی نداشته باشد. گل‌محمدی سرمربی این تیم ازاهمیت بالای این مسابقه درکنفرانس خبری پیش از آن می‌گوید:«گرفتن سه امتیاز هدف اصلی ماست. می‌خواهیم از امتیاز میزبانی خود استفاده کنیم و یکی از مدعیان صعود گروه باشیم. مقابل تیم فنی و با کیفیتی بازی داریم و انتظار داریم مقابل هواداران و با حمایت آنها بتوانیم بازی قابل‌قبولی را به نمایش بگذاریم.» گل‌محمدی در مورد اینکه خط حمله ذوب‌آهن خیلی موفق عمل نکرده است و دلیل این مساله چیست، گفت: «در سه بازی گذشته فقط یک گل زده‌ و فرصت‌سوزی کرده‌ایم و خیلی راحت موقعیت‌ها را از دست داده‌ایم. عملکرد خوب در خط دفاعی به ما خیلی کمک کرده است که با یک گل زده مدعی صعود باشیم. مهم این است که اول گل نخوریم. در سه بازی گذشته فقط یک گل زده‌ایم اما در بازی‌های آینده مطمئنا بهتر می‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و گلزنی کنیم.» سرگئی لوشچان، سرمربی بنیادکار هم در نشست خبری ازسیاست تهاجمی تیمش در این بازی گفت:« با توجه به اینکه جایگاه ما در جدول مناسب نیست، چاره‌ای جز حمله و ارائه بازی تهاجمی نداریم. با توجه به دفاع خوبی که ذوب‌آهنی‌ها دارند باید به این تیم گل بزنیم و به همین دلیل تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا دروازه حریف را باز کنیم، بنابراین استراتژی ما مقابل ذوب‌آهن یک استراتژی تهاجمی است.»برنامه بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همگروه‌های آنها به شرح زیر است:

سه‌شنبه 17 فروردین

گروه B

ذوب‌آهن بنیادکار ازبکستان، ساعت ۲۰

النصر عربستان لخویا قطر، ساعت ۲۰

چهارشنبه 18 فروردین

گروه A

لکوموتیو ازبکستان سپاهان، ساعت ۱۵:۳۰

النصر امارات الاتحاد، ساعت ۲۱:۱۵

گروه C

تراکتورسازی پاختاکور، ساعت ۱۹:۱۵

الهلال الجزیره امارات، ساعت ۲۲:۱۵