گروه بنگاه‌ها: در جریان حضور نخست وزیر ایتالیا، به همراه هیات اقتصادی این کشور در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، تعدادی قرارداد، تفاهمنامه و موافقت‌نامه بین شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی به امضا رسید. به گزارش خبرنگار فولاد، گروه فولاد مبارکه اصفهان تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت مارچگالیای ایتالیا درخصوص فروش محصولات این شرکت به طرف ایتالیایی امضا کرد که این تفاهم‌نامه بین بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان و آنتونیو مارچگالیا مدیرعامل شرکت مارچگالیا مبادله شد.

بهرام سبحانی در حاشیه امضای توافقنامه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با شرکت مارچگالیا (Marcegaglia) ایتالیا با اشاره به اینکه طبق این توافقنامه فروش محصولات فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان به شرکت مارچگالیای ایتالیا افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: شرکت مارچگالیا به نوعی رقیب فولاد مبارکه محسوب می‌شود چون دارای خطوط نورد سرد، گالوانیزه و... است و در مجموع بزرگ‌ترین توزیع‌کننده فولاد در اروپا است. این شرکت از گذشته از فولاد مبارکه محصول خریداری کرده و حالا درخواست افزایش سهمیه خرید خود را از فولاد مبارکه دارد که توافق کردیم تا سقف ماهانه ۸۰ هزار تن انواع ورق و تا سقف ۳۰ هزار تن اسلب فولاد هرمزگان را به این شرکت بفروشیم. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه مارچگالیا در خطوط پایین‌دستی دارای نورد سرد، گالوانیزه و قلع اندود است، افزود: این شرکت ورق نورد گرم را از فولاد مبارکه خریداری و در کارخانه خود به نورد سرد تبدیل و در خطوط لوله‌سازی خودش مورد استفاده قرار می‌دهد و یا تبدیل به گالوانیزه و رنگی کرده و در اروپا توزیع می‌کند.

به گفته سبحانی با توافقنامه امضا شده با مارچگالیا، حدود ۹۰۰ هزار تن محصولات فولاد مبارکه به این شرکت فروخته خواهد شد که ارزش آن بالغ بر ۴۰۰ میلیون یورو خواهد بود. وی با بیان اینکه فولاد مبارکه صادرات ۲ میلیون تن محصول را در سال‌جاری هدف‌گذاری کرده است، تصریح کرد: سال قبل برنامه ما صادرات ۵/ ۱ میلیون تن بود که توانستیم ۲۰ درصد بالاتر از برنامه یعنی حدود ۸/ ۱ میلیون تن صادرات داشته باشیم. امیدواریم با بهبود شرایط و اجرای برجام و رفع تحریم‌ها هدف صادرات ۲ میلیون تنی امسال نیز محقق شود. سبحانی درخصوص آخرین وضعیت همکاری فولاد مبارکه با شرکت دانیلی ایتالیا نیز تصریح کرد: فولاد مبارکه در حال حاضر برنامه‌ها و قراردادهای توسعه مختلفی دارد، از جمله احداث یک واحد نورد گرم و همچنین یک واحد ریخته‌گری اسلب نیز در حال ساخت داریم. وی افزود: پروژه فولاد سپیددشت و توسعه آن نیز در دست اجرا است و در همین حال توسعه فولاد هرمزگان نیز برنامه‌ریزی شده است. در این برنامه‌ها و قراردادها نیز شرکت‌های مختلفی از جمله شرکت‌های دانیلی و اس‌ام‌اس دماگ به‌عنوان تامین‌کنندگان تجهیزات حضور دارند.