گروه بنگاه‌ها: مدیر‌عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ضمن ابراز رضایت نسبی از نرخ ۲۰ درصدی بهره مالکانه در قانون بودجه امسال گفت: به‌طور تقریبی عدد پیشنهادی از سوی دولت به واقعیت‌ها نزدیک شده است. البته همچنان انتظار داریم این رقم کمی کاهش یابد، زیرا مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشکلات را به خوبی مشاهده و لمس کردند.

محمود نوریان افزود: ما پیش از این فشارهای وارد بر معادن سنگ‌آهن را پیش‌بینی کرده و در جلسات متعدد موارد را به‌طور دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار داده‌ایم و خوشبختانه هم نمایندگان محترم مجلس و هم مسوولان دولتی متوجه این موضوع شدند و به دنبال همکاری هستند. وی ابراز امیدواری کرد: امید است این همکاری‌ها بیشتر شود و مجلس شورای اسلامی و دولت در جهت حمایت از بخش تولید بیش از پیش با فعالان این بخش مساعدت و همکاری کنند. مدیر‌عامل چادرملو در مورد افزایش سرمایه در مجتمع چادرملو و استفاده از مواد 132 و 138 قانون مالیات‌های مستقیم گفت: بی‌تردید هرگونه معافیت مالیاتی برای مودی بسیار خوب است.
البته اعتقاد ما بر این است که اصل پرداخت مالیات در جای خود برای توسعه کشور بسیار هم خوب است و باید بخش اعظم درآمدهای دولت از محل مالیات باشد و فروش نفت باید به‌طورکلی صرف سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده کشور شود، اما معافیت‌هایی که آگاهانه و برای افزایش سرمایه به جهت ترغیب سهامداران پیش‌بینی می‌شود، بسیار مناسب بوده و ما نیز از آن استفاده خواهیم کرد. وی افزود: درخصوص افزایش 105 درصدی سرمایه چادرملو از 17 هزار و100 میلیارد ریال به 35 هزار میلیارد ریال، باید گفت که 65 درصد از این افزایش سرمایه امسال انجام می‌شود یعنی از مبلغ 17.100 میلیارد ریال به مبلغ 28.215 میلیارد ریال از محل آورده نقدی و تبدیل مطالبات حال شده سهامداران افزایش می‌یابد. نوریان گفت: پس از آن حداکثر طی دو سال از زمانی که این افزایش سرمایه به ثبت می‌رسد، 35 درصد باقی می‌ماند که در اختیار هیات مدیره است که سرمایه را از 28.215 میلیارد ریال به مبلغ 35.000 میلیارد ریال افزایش دهد.