فرارو نوشت: محمدرضا عارف رییس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در حاشیه مراسم گرامیداشت مقام استاد در دانشگاه خوارزمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره امکان دو قطبی شدن فضای مجلس بر اثر رقابت بین او و لاریجانی، ابراز کرد: «من با لاریجانی رقابتی ندارم و موضع‌ام را بارها اعلام کرده‌ام که به دنبال شکل گیری مجلسی تعاملی هستیم تا تمام فراکسیون‌ها و همه نمایندگان در آن مشارکت داشته باشند.»

تکذیب مجدد رایزنی لاریجانی و عارف

همچنین به گزارش ایسنا غلامرضا تاجگردون، نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: «با تعیین ترکیب مجلس دهم در دور دوم انتخابات مجلس، گمانه‌زنی‌ها درباره رئیس و هیأت رئیسه مجلس آینده نیز شدت گرفته و طبیعتا رایزنی‌های جدی در این باره در جریان است». او در عین حال تاکید کرد که هنوز هیچ رایزنی بین عارف و لاریجانی بر سر ریاست مجلس صورت نگرفته است.

خطر بزرگ برای مجلس دهم

همزمان اشرف بروجردی، عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: خوشبختانه هم عارف و هم لاریجانی شرایط موجود را درک کرده و موضوع ریاست مجلس را به آینده موکول کرده‌اند. وی افزود: این اختلاف‌افکنی خطر بزرگی برای مجلس دهم است و خوشبختانه عارف و لاریجانی آنقدر عقلانیت دارند که وارد این اختلافات نشوند تا مجلس کارآمد و متخصص برای حل مشکلات مردم تشکیل شود.