خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت خواستار تسریع در تکمیل زیرساخت‌های عمرانی شهرک‌ها و نواحی صنعتی شد. علی یزدانی با تاکید بر کیفی‌سازی زیرساخت‌های عمرانی شهرک‌های صنعتی و نظارت مستمر بر شرکت‌های خدماتی، شهرک‌های صنعتی غیر‌دولتی و مناطق ویژه اقتصادی اظهار کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با رعایت اولویت‌ها و در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید با سرعت تکمیل شود.

وی، آسیب شناسی و عارضه‌یابی قوانین و ضوابط موجود درخصوص شرکت‌های خدماتی موضوع قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی، شهرک‌های صنعتی غیر‌دولتی و همچنین تسریع در اجرای زیرساخت‌های مناطق ویژه اقتصادی تحت نظارت سازمان را از برنامه‌های اصلی این مجموعه در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: راهکارهای چگونگی استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی کشور جهت اجرای پروژه‌های زیرساختی مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور باید با لحاظ تمامی جوانب و در قالب مدل مشخص مشارکتی به‌عنوان یک ظرفیت و فرصت در دستور کار شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کلیه استان‌ها قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پروژه‌های اجرا شده در شهرک‌های صنعتی کشور در سال ۹۴ از نظر کمی به لحاظ نحوه واگذاری پروژه‌ها و همچنین کیفیت اجرای طرح‌ها در سال‌جاری مورد بازرسی فنی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این موضوع در راستای وظایف نظارتی سازمان بوده و حاکی از اعمال نظارت عالیه به‌عنوان سازمان مرکزی بر اجرای پروژه‌ها است.

یزدانی در بخش دیگری از سخنانش، رعایت سلامت اداری و کاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد امکانات زیربنایی نظیر آب، برق، گاز و ... در شهرک‌های صنعتی کل کشور باید به‌صورت همه جانبه و هماهنگ باشد. وی با اشاره به اینکه در حوزه تکمیل زیرساخت‌های عمرانی نباید تنها به یک بعد توجه شود، افزود: بخش عمده منابع اعتباری شرکت‌های استانی باید صرف شهرک‌سازی شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خُرد کردن پروژه‌ها را آسیب رساندن به عمران شهرک‌ها و کاهش نظارت بر اجرای پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: در سال ۹۵ همه قراردادهای همسان تجمیع و در قالب مناقصه و با تاکید بر اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها واگذار خواهد شد. یزدانی در ادامه با اشاره به نظارت بیشتر بر حسن اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: عملیات اجرایی طرح‌ها باید بعد از رفع معارضین و موانع اجرایی احتمالی آغاز شود. وی همچنین بر ضرورت اعمال مدیریت دانش و نشر و انتقال تجارب موفق، استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات فنی و مهندسی و پرهیز از موازی کاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تاکید کرد.