گروه خبر: مسیح مهاجری، مدیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با عصر ایران در مورد ماجرای لغو کنسرت‌ها گفت: «به نظرم یکی از راه‌حل‌ها برای این موضوع این بود که آقای جنتی به آقای علم‌الهدی پیشنهاد ارسال یک نماینده برای برگزاری هر کنسرت می‌داد. یک نماینده از سوی آنها و یک نماینده از سوی وزارت ارشاد توافقی انجام دهند و موضوع حل شود؛ اما آقای جنتی عقب‌نشینی کرد و شائبه ایجاد شد که اگر برگزاری کنسرت حرام است برای همه شهرها حرام است؛ اما اگر حلال است؛ چرا نباید در مشهد برگزار شود؟»

مهاجری افزود: «پس از شهادت آقای مطهری شعر آقای سبزواری در وصف ایشان به‌صورت آهنگین منتشر شد؛ می‌ترسیدیم که بسیاری از آقایان از آن ایراد بگیرند؛ اما امام آن را گوش کردند و گفتند عیبی ندارد. در برخی مسائل سلیقه‌ای عمل می‌شود.»

مهاجری در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: «معتقدم که آقای هاشمی رفسنجانی باید به نماز جمعه بازگردد؛ چون به نماز جمعه رونق می‌داد. از طرفی نظام باید نظرات موافق و مخالف را تحمل کند. معاند را نباید تحمل کند، ولی مخالف را باید تحمل کند. معتقدم علاوه‌بر آقای هاشمی رفسنجانی دو نفر دیگر باید خطیب نماز جمعه باشند؛ یکی آقای ناطق نوری و دیگری آقای روحانی. افراد بسیاری هستند؛ ولی این دو مشهورند.» او ادامه داد: «معتقدم کسانی که تریبون در اختیار دارند باید یک نفر آدم خوش‌فکر را به طرفداران رهبری اضافه کنند؛ در حالی که کسانی که تریبون‌ها را در اختیار دارند روزی ۱۰ نفر را طرد می‌کنند و این روش غلطی است و باید تغییر کند.»

او همچنین بابیان اینکه معتقدم که آقای روحانی حتما باید کاندیدا شوند و همه ما نیز به ایشان رای دهیم، افزود: «ایشان مقداری دچار تردید بودند؛ ولی به این نتیجه رسیده‌اند که حضور داشته باشند.» مهاجری گفت: «با توجه به شناختی که از شورای نگهبان دارم به این نتیجه رسیده‌ام که دلیلی برای رد صلاحیت ایشان ندارند.»

مهاجری همچنین با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید آقای احمدی‌نژاد را رد صلاحیت کند، افزود: «ایشان در ابتدا باید محاکمه شوند و پس از برگزاری دادگاه‌هایشان می‌توان در این باره صحبت کرد. عده‌ای نگذاشته‌اند که ایشان محاکمه شود.» وی افزود: «من دوباره می‌گویم آقای روحانی. آقای لاریجانی و دیگران هم معتقدند که آقای روحانی باید رئیس‌جمهور شود.»

مسیح مهاجری دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نسل جوان، انقلاب را تندروی معنی می‌کند، افزود: «امام از همان روز اول پیروزی انقلاب، دادگاه‌های انقلاب را تشکیل دادند؛ در حالی که در کشورهای دیگر پس از انقلاب سران جوخه اعدام تشکیل می‌دهند؛ ولی امام دادگاه تشکیل دادند به این علت که در مقابل تندروی‌ها بایستند؛ اگر روش امام ادامه می‌یافت مشکلات بسیاری برطرف می‌شد.»

درخواست از ناطق برای ریاست ‌جمهوری

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه من دو بار خصوصی با آقای ناطق نوری صحبت و اصرار کردم که برای ریاست‌جمهوری کاندیدا شود، گفت: «آقای ناطق نوری معتقد است که نمی‌گذارند دست رئیس‌جمهور باز باشد؛ بنابراین من خود را هزینه و تلف کنم برای چه؟ البته استدلال ایشان را قبول ندارم و معتقدم ما باید فدا شویم که این نظام پیش برود؛ ولی به ایشان حق می‌دهم چنین استدلالی داشته باشند.»