گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی سالانه شرکت نفت سپاهان با تصویب تقسیم سود ۴۰ تومانی به ازای هر سهم، برگزار شد.

مدیر عامل شرکت نفت سپاهان در این مجمع از رشد ۸/ ۶درصدی فروش محصولات این شرکت در سال مالی ۹۵ نسبت به سال گذشته آن خبر داد. محمد ابراهیمی با اشاره به اینکه شرکت نفت سپاهان سال مالی ۱۳۹۵ را با درآمدی بالغ بر ۱۲هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال سپری کرد، افزود: این عدد شامل فروش خالص ۶۹۳هزار و۳۲۵ تن انواع محصولات داخلی و صادراتی بوده که رشدی ریالی معادل با ۶۸ درصد را نسبت به سال گذشته به ارمغان آورده است. وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ فروش شرکت در داخل کشور معادل ۱۵۹هزار و ۴۰۹ تن انواع محصولات با ارزشی در حدود ۵هزار میلیارد ریال و در خارج از کشور معادل با ۵۳۵هزار و ۶۹۰ تن انواع محصولات با ارزشی بالغ بر ۸هزار و۵۰۰ میلیارد ریال بوده است. ابراهیمی افزود: همچنین از ظرفیت عملی تولید شرکت که معادل با ۷۴۷.۴۴۴ تن محصول بوده است، در سال ۱۳۹۵ حجمی معادل با ۷۲۱.۷۶۵ تن محصول تولید شد که از حیث استفاده حداکثری از ظرفیت تولید شرکت، رشدی معادل با ۲ درصد و پوششی معادل با ۵/ ۳۶ درصد از ظرفیت خالی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است. وی ادامه داد: نفت سپاهان موفق شد ضمن برآورد ۱۰۲ درصدی بودجه فروش خود و همچنین مدیریت هزینه‌های تولید، سود ناخالص را با عددی معادل با ۱۰۹ درصد و سود عملیاتی را با عددی معادل ۱۰۵ درصد پوشش دهد. همچنین در حوزه تولید نیز شرکت توانست با عددی معادل ۱۰۴ درصد بودجه تولید انواع محصولات را تحقق بخشد که عمده این درصد به تولید روغن پایه و اکستراکت اختصاص دارد.

دستاوردهای کلیدی سپاهان در سال 95

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، ثبت رکوردی جدید در حجم فروش محصول نهایی طی ۵ سال گذشته، معرفی محصولات گرید بالای بنزینی اعم از ۶ محصول جدید، اخذ تاییدیه‌های شرتک SIEMENS برای روغن‌های توربین، صادرات پارافین برای اولین بار به اروپا، اخذ تندیس سیمین شرکت برتر در صنعت سبز، اخذ تاییدیه‌های ایساکو برای روغن‌های ATF II و SE-۲۰-W-۵۰ را از جمله دستاوردهای کلیدی این شرکت در سال ۹۵ عنوان کرد.

ابراهیمی همچنین با بیان اینکه نفت سپاهان در سال ۹۵ موفق به اخذ بخشودگی جرائم مالیات عملکرد سال ۱۳۹۱ شده است، افزود: کاهش بالغ بر ۳۰ درصد هزینه‌های مالی و تسهیلات اخذ شده، ارتقای کیفیت روغن پایه صادراتی شرکت و معرفی کردن دو محصول Empowered و HIVI و راه‌اندازی شبکه پخش مویرگی محصول نهایی و توسعه آن در استان‌های خوزستان و خراسان رضوی از دیگر دستاوردهای این شرکت در سال ۹۵ است.