گروه خودرو- مالکان تاکسی‌های فرسوده می‌توانند از شنبه آینده جهت تعویض خودرو خود به سازمان‌های مدیریت و نظارت بر تاکسی‌ها مراجعه کنند. بنابه گفته دبیر کمیته اجرایی تبصره ۱۳ بودجه سال ۸۵، جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با خودروهای جدید و با تسهیلات کم بهره از ۱۴ مرداد آغاز می‌شود. تاکسی‌های فرسوده در طرح خروج خودروهای فرسوده در اولویت اول قرار دارند. بر همین اساس از روز شنبه می‌توانند جهت تعویض و یا دریافت پول تاکسی فرسوده خود، اقدام کنند. وام‌هایی که برای جایگزینی خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده است با سود ۷درصد و بازپرداخت ۵ساله است و افرادی که مایل به خرید جایگزین بهره و یا مایل به دریافت خودروی جایگزین نباشند، معادل تخفیف و یارانه سود وام، پول دریافت خواهند کرد.

محرابیان، نماینده ویژه رییس‌جمهوری و دبیر کمیته اجرایی تبصره ۱۳ بودجه سال ۸۵ در گفت‌وگو با دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری، سود وام‌های پرداختی را ۱۴درصد خوانده که ۷درصد آن را دولت و ۷درصد مابقی را متقاضی پرداخت خواهد کرد.

در طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده مالکان در صورتی که خودروی جایگزین، پراید باشد از ۵۰میلیون ریال وام و ۲۰میلیون ریال تخفیف، در صورتی که خودروی جایگزین سمند یا پژو باشد از ۵۰میلیون ریال وام و ۳۰میلیون ریال تخفیف و در صورتی که خودروی جایگزین ون باشد از ۵۰میلیون ریال وام و ۴۳میلیون ریال تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

محرابیان درباره شرایط خودروی جایگزین نیز تاکید کرده است که خودروی جایگزین به جز تاکسی‌های مربوط به شهرهای فاقد گاز، باید گازسوز باشد و متقاضیان حق انتخاب هر نوع خودروی گازسوز را دارند.

وی افزود: همچنین مالکان خودروهای با پلاک عمومی در صورتی که خودروی فرسوده آنان وانت باشد از ۵۰میلیون ریال وام و ۲۰میلیون ریال تخفیف برخوردار خواهند شد و مالکان خودروهای وانت و سواری پلاک شخصی نیز می‌توانند از ۵۰میلیون ریال وام و ۱۰میلیون ریال تخفیف استفاده کنند که زمان استفاده مالکان این خودروها از تسهیلات کم بهره به زودی اعلام می‌شود.

محرابیان درباره شرایط از رده خارج شدن خودروهای سواری و وانت فرسوده نیز گفته است: خودروهای سواری شخصی ۴ سیلندر و کمتر و تک دیفرانسیل حداقل با ۳۰ سال کارکرد، خودروهای سواری شخصی بیش از ۴سیلندر یا ۲ دیفرانسیل حداقل با ۲۵ سال کارکرد، خودروهای سواری با سایر پلاک‌ها حداقل با ۱۵ سال کارکرد و انواع وانت حداقل با ۲۰ سال کارکرد خودروی فرسوده محسوب شده و مشمول استفاده از تسهیلات هستند.